تعداد بازدید : 219
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۹
کاربران آنلاین : 0
آتوسا اشرفی
۱۴۰۱/۳/۹ ۱۷:۵۱:۳۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱

قفل درب بازکن

(ویرایش)

مدار درب بازکن علاوه بر ولتاژ متناوب با ولتاژ مستقیم نیز می تواند تغذیه شود.

نحوه عملکرد در بازکن و علامت اختصاری آن

۳- سوئیچر در مدار آیفون

برای جلوگیری از پخش شدن سیگنال تصویر در واحدها و کاهش تأثیر نویز روی تصویر حتی الامکان در مجتمع های مسکونی از سوئیچر استفاده می شود. سوئیچرها به دو نوع معمولی و هوشمند تقسیم می شوند. برای ارتباط صوتی و تصویری با دو پنل یا بیشتر، در ساختمان هایی که دارای دو درب مجزا هستند، می توان از سوئیچر هوشمند استفاده کرد.

۴- پنل جلوی درب ورودی آیفون

قوطی توکار پنل درب ورودی آیفون درارتفاع ۱۴۵ سانتی متری از سطح زمین و کاملاً هم تراز با دیوار نصب می شود. چون آیفون های تصویری رنگی دارای LCD هستند و LCD ها زاویه دید محدودی دارند و با کم و زیاد شدن آن تصویر تار و مات دیده خواهد شد باید ارتفاع مذکور جهت نصب رعایت شود. توصیه می شود، مکان نصب پنل درب ورودی آیفون در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد و نیز تا جای ممکن در معرض ریزش مستقیم باران هم نباشد.

در حالت ایده آل، مکان نصب جایی است که در آن علاوه بر درب آدم رو، درب پارکینگ نیز قابل رویت است.در روش اصولی ابتدا جعبه تقسیم فلزی ۴۰×۴۰  سانتی متر و یا بزرگتر در پارکینگ نصب می شود. سپس از هر واحد یک رشته سیم ۴ زوج و یا ۶ زوج ۰٫۶ فویل دار مستقیماً به داخل جعبه تقسیم کشیده می شود. در مسافت های طولانی (بیش از ۵۰ متر)، سیگنال تصویر توسط کابل سیلیکونی کواکسیال منتقل می شود. البته باید توجه شود که در این حالت نوع آیفون نیز تغییر می کند.

۵- گوشی آیفون (مانیتور داخل واحد)

 آیفون تصویری نیاز به برق ۲۳۰ ولت دارد و چون به اندازه ای است که به راحتی روی قوطی را پوشش می دهند برق نیز به داخل آن آورده می شود.

از نصب مانیتور در مکانی که احتمال تابش نور خورشید در طول روز وجود دارد اجتناب شود.

از نصب مانیتور در مکان هایی که احتمال وجود حرارت دارند خودداری شود مانند بالای رادیاتور و داخل آشپزخانه. حداقل توصیه می شود ۱ متر فاصله بین منبع حرارت مانند رادیاتور، شوفاژ و مانیتور وجود داشته باشد.

توصیه می شود نصب قوطی آیفون، بالای کلیدهای روشنایی انجام نشود و حداقل فاصله ۳۰ سانتی متر بین قوطی های کلید و پریز چه به صورت افقی و چه عمودی با گوشی آیفون رعایت شود.

حتی المقدور سر سیم های آیفون و کانکتور را قلع اندود کرده و به جای چسب برق از وارنیش حرارتی با قطر مناسب استفاده شود و به هیچ عنوان در مسیر آیفون تصویری از سیم های دو تکه استفاده نشود.

بعضی از آیفون ها دارای امکاناتی از قبیل درب بازکن کارتی، ارتباط داخلی و صوتی با پنل درب ورودی و باز کردن درب از نقطه ای دیگر در واحدهای بزرگ، امکان ارتباط بین تمام واحدها، امکان انتقال زنگ به واحد نگهبان و یا واحد دیگر در مواقع لزوم (هنگام مسافرت) است که برای سیم کشی آنها باید به کاتالوگ مربوطه مراجعه شود.

 

سیم کشی آیفون

همه آیفون ها به دلیل وجود قفل در بازکن، نیاز به ولتاژ AC دارند. بنابراین به صورت مستقیم از قفل باز کن دو سیم افشان با حداقل سطح مقطع یک میلی متر مربع و برای انشعاب فرعی از ۰٫۵ میلی متر مربع، به پنل جلوی درب وصل می شود ولی توصیه می شود از سیم با سطح مقطع ۰٫۸ میلی متر استفاده شود. ارتباط بین پنل جلوی درب با گوشی داخلی یا مانیتور به دو روش انجام می شود.

مدار خبر

مدار خبر از یک زنگ اخبار AC (بیزر) ۱۲ ولت و یا یک زنگ الکترونیکی و یک شستی تشکیل می شود. شستی زنگ در مقابل درب خروجی و خود زنگ در داخل گوشی توسط کابل نسوز ساختمان نصب می شود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران