تعداد بازدید : 236
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۲۱
کاربران آنلاین : 0
zibaaajan
۱۴۰۱/۳/۱۸ ۱۲:۲۳:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۱۴:۵۷:۰۲

آموزش نحوه افزایش صدای گوشی سامسونگ با اپلیکیشن

(ویرایش)

گوشی های موبایل برای پخش صدای فایل های صوتی و تصویری مجهز به یک اسپیکر کوچک هستند. هرچند برای اسپیکری با این ابعاد نمی توان انتظار صدایی فوق العاده داشت، اما کیفیت و حجم صدایی که این اسپیکرها تولید می کنند بسیار متفاوت است.برند سامسونگ، علی رغم نقاط قوت متعدد از جمله کیفیت بالای صفحه نمایش و کاربری آسان، همیشه اسپیکرهایی با کیفیت متوسط را روی گوشی های خود به کار گرفته است. به همین دلیل نحوه افزایش صدای گوشی سامسونگ سوال رایج بسیاری از کاربران این برند است.

راه حل های متعددی برای افزایش صدای گوشی سامسونگ وجود دارد که برخی نرم افزاری و برخی سخت افزاری می باشند. در این مقاله قصد داریم روش های مختلف افزایش صدای گوشی سامسونگ را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات موبایل 

افزایش صدای گوشی سامسونگ

گاهی اوقات اسپیکر گوشی دچار فرسودگی یا ایرادات سخت افزاری می شود و این مساله روی کیفیت صدای خروجی تاثیر منفی می گذارد. در برخی مواقع نیز مشکل کاملا نرم افزاری است. دلایل نرم افزاری کاهش کیفیت اسپیکر گوشی در زیر لیست شده است:

  • اتصال گوشی از طریق بلوتوث به یک بخش کننده خارجی
  • باز بودن اپلیکیشن های کنترل کننده صدا در پس زمینه گوشی
  • فعال بودن مد Do Not Disturb به معنی لطفا مزاحم نشوید
  • حالت «لطفا مزاحم نشوید» (Do Not Disturb) فعال است.

در ادامه مقاله به بررسی دلایل و راه حل های مربوطه برای افزایش صدای گوشی سامسونگ می پردازیم.

مقاله پیشنهادی: تشخیص قطعات روی برد موبایل

افزایش صدای گوشی سامسونگ از چه روش هایی امکانپذیر است؟

برای افزایش صدای گوشی سامسونگ چند راه حل موثر را معرفی و توضیحات مربوطه را ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

حالت عدم مزاحمت را غیرفعال کنید.

مشکل افزایش صدای گوشی سامسونگ می تواند از فعال بودن حالت عدم مزاحمت (Do not disturb) باشد. فعال بودن این گزینه علاوه بر اینکه زنگ گوشی شما را به حالت سایلنت یا بدون صدا در می آورد، صدای هدفون و اسپیکر را نیز قطع می کند.برای غیر فعال کردن این گزینه کافی است از طریق تنظیمات یا Setting گوشی گزینه sound and vibration را فعال کنید. اگر در این صفحه مد Do not disturb فعال است، آن را غیر فعال کنید.

بلوتوث را خاموش کنید.

اگر برای اولین بار قصد داشته باشید گوشی خود را به یک پخش کننده خارجی متصل کنید، باید دستگاه مورد نظر را برای گوشی خود تعریف کنید. اما هنگامی که یکبار این کار را انجام می دهید، از دفعه بعد با روشن بودن بلوتوث دستگاه مربوطه و گوشی شما این اتصال به صورت خودکار برقرار می شود.

اگر به این مورد توجه نکنید ممکن است تصور کنید اسپیکر گوشی شما دچار مشکل شده است. بنابراین برای بررسی اسپیکر خود حتما توجه کنید که بلوتوث گوشی تان خاموش باشد. برای خاموش کردن بلوتوث گوشی کافیست نوار تنظیمات بالای صفحه نمایش را پایین بکشید و بر روی آیکون بلوتوث تپ کنید تا چراغ آن خاموش شود.

مقاله مرتبط: علت روشن نشدن گوشی

گرد و غبار را از روی اسپیکر گوشیتان پاک کنید.

گاهی اوقات تمیز کردن اسپیکر گوشی می تواند نتیجه ای فراتر از چیزی که تصوری می کنید را در پی داشته باشد. اسپیکر گوشی شامل سوراخ های ریزی است که به تدریج به وسیله گرد و غبار مسدود می شوند و روی کیفیت صدای خروجی تاثیر می گذارند. بهترین روش برای تمیز کردن روزنه های اسپیکر گوشی، استفاده از اسپری هوای فشرده است، اما یک برس یا مسواک هم می تواند کفایت کند.

هدفون خود را بررسی کنید

اگر از جمله افرادی هستید که با هدفون یا هندزفری به موسیقی گوش می دهید، باید دقت داشته باشید که خیلی از اوقات، کاهش کیفیت صدا مربوط به اسپیکر نمی باشد. سوراخ های هندزفری گاهی اوقات بوسیله پرز و کرک دچار گرفتگی می شوند که کیفیت صدای خروجی را با مشکل مواجه می کنند. اگر با استفاده از یک سوزن یا هر جسم نوک تیز دیگر، سوراخ های هندزفری خود را تمیز کنید، می توانید به راحتی تغییر کیفیت صدای خروجی را حس کنید.

از طرفی، گاهی اوقات سیم رسانای هدفون به دلیل فرسودگی و یا استفاده ناصحیح از آن دچار افت کیفیت در انتقال سیگنال می شود. برای اطمینان از اینکه مشکل صدای خروجی از گوشی است یا هدفون می توانید یک فایل صوتی را با همان میزان حجم صدا و با دو هدفون متفاوت از یک برند و مدل گوش کنید. اگر کیفیت صدا تفاوت چشمگیری داشته باشد، مشکل از هدفون مورد استفاده شما می باشد.

افزایش صدای گوشی سامسونگ با اپلیکیشن

اگر مدت زمان زیادی است که از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنید، به صورت طبیعی شاهد افت کیفیت صدای اسپیکر خواهید بود که به دلیل فرسودگی این قطعه می باشد. در این مواقع می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن، کمی صدای گوشی خود را تقویت کنید. از جمله امکانات دیگر این اپلیکیشن ها، پخش صداها با فرکانس های خاص برای افراد کم شنوا و یا حذف فرکانس های پس زمینه است. اما بهترین اپلیکیشن های تقویت صدای اسپیکر چیست؟ برای دانلود برنامه افزایش صدای اسپیکر گوشی نباید سراغ برنامه های متفرقه بروید. برنامه های زیر همگی تست شده و معتبر بوده و از گوگل پلی قابل دانلود می باشند.

اپلیکیشن Neutralizer

یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای افزایش صدای گوشی سامسونگ و تنظیم فرکانس صدا اپلیکیشن Neutralizer می باشد. این اپلیکیشن مجهز به یک اسکن کننده فرکانس است که به شما افزایش و یا کاهش برخی فرکانس های خاص را پیشنهاد می دهد.

اپلیکیشن Equalizer FX

اپلیکیشن Equalizer FX این امکان را برای شما فراهم می کند تا صدای اسپیکر گوشی خود را افزایش دهید. همچنین امکان ویرایش فایل صوتی و یا تنظیم فرکانس ها به صورت بازه های جداگانه برای شما فراهم است. اگر قصد دارید از اپلیکیشن های اکوالایزر مانند Equalizer FX استفاده کنید، باید اکوالایزر اصلی گوشی خود را خاموش کنید.

اپلیکیشن Sound assistant

این اپلیکیشن یک برنامه شناور در گوشی شما برای افزایش صدای خروجی از اسپیکر است. اگر بعد از نصب این نرم افزار، دکمه های صدای گوشی خود را فشار دهید، تاثیر آن را روی صفحه به صورت اشکال متحرک گرافیکی مشاهده می کنید. همچنین افزایش صدای مکالمه گوشی سامسونگ با این اپلیکیشن امکانپذیر است.

اپلیکیشن MX Player

همه ما تجربه استفاده از این اپلیکیشن را در گوشی موبایل یا لپتاپ خود داشته ایم. بدون شک یکی از محبوب ترین و قوی ترین اپلیکیشن ها برای پخش فایل های صوتی تصویری، اپلیکیشن MX Player می باشد. با استفاده از این برنامه، افزایش صدای گوشی سامسونگ شما به راحتی امکان پذیر است.

اپلیکیشن VLC

یکی دیگر از برنامه هایی که شاید همه ما تجربه کار با آن را داشته ایم برنامه VLC می باشد. این نرم افزار از همان روزهای ابتدایی ورود کامپیوترهای شخصی به منازل روی سیستم ها نصب و استفاده می شد. اخیرا نسخه موبایلی این نرم افزار نیز برای دانلود در گوگل پلی موجود است. این برنامه نیز مانند MX Player قادر است کیفیت صدای گوشی شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

مشکل صدای گوشی تان را با انجام تنظیمات صحیح حل کنید

اگر گوشی شما سایلنت یا میوت نیست و همچنان با تنظیم صدا مشکل دارید، منشاء مشکل می تواند از دکمه های حجم صدا باشد. اگر به صورت سخت افزاری و به دلیل جمع شدن جرم و گرد و غبار زیر دکمه های ولوم صدا، این قسمت از گوشی شما از کار افتاده باشد، صدای گوشی از یک حد مشخص بالاتر یا پایین تر نمی رود.

برای تنظیم صدا از برنامه های سیستمی گوشی و بدون کار با دکمه های حجم صدا، می توانید از بخش تنظیمات به قسمت Sound & Vibrations رفته و گزینه Volume را فشار دهید. در مرحله بعد اسلایدر Media Volume را جابجا کنید تا حجم صدای خروجی را افزایش دهید.

همه اپلیکیشن های پخش صدای گوشی خود را ببندید.

یکی از راه حل های افزایش صدای گوشی سامسونگ، بستن تمام نرم افزارهای کنترل کننده صدای گوشی از پس زمینه است. هر کدام از این برنامه ها قسمت مخصوص به تنظیمات صدای خود را دارند که ممکن است حتی هنگامی که در حال استفاده از آنها نیستند، صدای اسپیکر شما را دستگاری کنند. به خصوص این مساله باری اپلیکیشن های اکوالایزری که نقص ها و باگ های فراوانی دارند، متداول است. برخی از این اپلیکیشن ها در تنظیم صدای گوشی، نسبت به برنامه های سیستمی تنظیم صدا در اولویت هستند و به همین دلیل صدای موبایل شما را سرکوب می کنند.

جمع بندی

در این مقاله روش های افزایش صدای گوشی سامسونگ را بررسی کردیم. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید برای افزایش صدای گوشی سامسونگ می توان روش های نرم افزاری یا سخت افزاری متفاوتی را به کار برد. همچنین نرم افزارهای مفید برای افزایش کیفیت صدای گوشی را نیز معرفی کردیم. اگر مدت زمان زیادی است که از گوشی خود استفاده می کنید، کاهش کیفیت اسپیکر طبیعی است و می توانید با نصب نرم افزارهای معرفی شده کیفیت آن را کمی بهبود دهید. اما اگر گوشی تازه خریداری شده شما دچار افت کیفیت محسوس شده است، مشکل به احتمال زیاد جدید بوده و باید برای تعمیر آن به یک متخصص تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

۱۴۰۱/۳/۲۱ ۱۰:۰۱:۱۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۲۱ ۱۰:۰۱:۱۹
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران