تعداد بازدید : 349
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۲۴
کاربران آنلاین : 0
پارتیشن ساز
۱۴۰۱/۳/۲۴ ۱۳:۵۲:۵۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۷/۲۳ ۱۳:۰۶:۱۱

4 مزیت ساده و کاربردی پارتیشن دوش

(ویرایش)

با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژى، پارتیشن های دوش (پارتیشن حمام) در انواع مختلفی ساخته شده‌اند. درواقع فضاهای موجود در یک مکان با هر كاربرد و متراژى كه داشته باشند، مى‌توانند به كمك پارتيشن به چند قسمت تقسيم شوند. به‌عنوان‌مثال؛ در فضاى ادارى، مى‌توان به كمك پارتيشن‌ها، فضا را به چند قسمت بزرگ يا كوچك و با كاربرى‌های متفاوت، تقسيم كرد.

اگر شما هم به کسب اطلاعات بیشتر و شناخت مزایای پارتیشن دوش علاقه‌مند هستید، این مقاله که با کمک از کارشناسان مجموعه پارتیشن ساز نگارش شده است را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.


تقسيم‌ بندی پارتیشن‌ها

در فرهنگ ايرانى به پارتيشن، ديواره، ديوارك، تيغه، حدفاصل، وسيله يا اسباب تفكيك هم گفته مى‌شود. در گذشته، اين وسيله تنها از چوب ساخته مى‌شد و كاربرد آن بين دو فضاى نشيمن و پذيرايى بود؛ اما با گذشت زمان، پارتيشن‌ها در فضاهاى مختلفى و با كاربردهاى متفاوت جاى خود را باز كردند و در محيط‌های گوناگون ادارى، مسكونى و ... از آن‌ها استفاده کردند.

پارتيشن‌های ثابت همان‌طور كه از اسمشان پیداست، ثابت هستند و قابليت جابه‌جایی ندارند. اين نوع از پارتيشن‌ها به كمك پیچ‌ومهره روى زمين نصب مى‌شوند و برخى از آن‌ها كه ارتفاع بلندى دارند، از طريق سقف تيز ثابت مى‌شوند. پارتيشن‌های متحرك، شناور هستند و قابليت جابه‌جایی دارند. 

اين نوع از وسايل، براى فضاهايى كه هرچند وقت يك‌بار دكوراسيونشان تغيير می‌کند، بسيار مناسب هستند؛ چراكه به راحتى مى‌توان آن‌ها را جا‌به‌جا كرد و چيدمان فضا را تغيير داد. 

 

پارتيشن‌ها چند نوع هستند؟

به طور کلی پارتيشن‌ها به 10 نوع متفاوت تقسیم می‌شوند:
•    پارتيشن ادارى
•    پارتيشن دوجداره
•    پارتيشن تك جداره
•    پارتيشن اكوستيك
•    پارتيشن چوبى
•    پارتيشن ام‌دی‌اف
•    پارتيشن فايل شست‌وشو
•    پارتيشن شيشه‌ای
•    پارتيشن ضد حريق
•    پارتيشن پی‌وی‌سی

يكى از مهم‌ترین و كاربردى‌ترین انواع پارتيشن، پارتيشن حمام است كه علاوه ‌بر اينكه فضاى دوش را در حمام تفكيك مى‌کند، زيبايى خاصى هم به اين فضا مى‌بخشد. 

پارتيشن حمام، امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر از حمام‌های مدرن تبديل شده است. با محدودکردن آب دوش تنها در داخل اتاق شيشه‌ای، از مرطوب شدن كل فضای حمام جلوگیری می‌کند. در نتيجه هواى متعادلى در فضاى حمام ايجاد مى‌شود. همچنین از رشد باكترى و ميكروب در فضاى مرطوب جلوگيرى مى‌شود كه از نظر بهداشتى بسیار مهم است. 

 

انواع پارتيشن دوش

4 نوع پارتیشن دوش رایج داریم:

•    پارتيشن‌های دوش ثابت
•    پارتيشن‌های دوش با درب ريلى
•    پارتيشن‌های دوش با درب لولايى
•    درب تك دوش


پارتيشن‌های دوش ثابت

پارتیشن‌های دوش ثابت كه در ساليان اخير طرف‌داران و علاقه‌مندان بسيارى را به خود جلب نموده است از يك قطعه شيشه ثابت تشكيل شده كه در مقابل نازل دوش قرار دارد و از پرتاب قطرات آن به اطراف جلوگيرى مى‌نماید. اين پارتيشن به دو صورت قاب‌دار و فريم لس قابل اجرا است كه البته نوع قاب دار آن به دلايل ايمنى بيشتر توصيه شده است.

 

پارتيشن‌های دوش با درب ريلى

این نوع پارتیشن گزينه بسیار مناسبى برای هر نوع حمامی است. اين سيستم هر چند که يكى از بهترين انواع پارتيشن دوش به حساب مى‌آيد ولى نياز به زير ساخت دارد. درب‌های ريلى پارتيشن‌های دوش خود داراى تنوع در نصب هستند و امكان اجرا در يك جهت و به صورت كنج را نيز دارند. 

 

پارتيشن‌های دوش با درب لولايى

تفاوت بسيار زيادى براى انتخاب پارتيشن‌های دوش با درب ريلى و لولايى وجود ندارد. به طور كلى انتخاب پارتيشن با درب لولايى بيشتر مخصوص حمام‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر است. معمولاً عرض درب‌های لولايى بيشتر از درب‌هاى ريلى در نظر گرفته مى‌شود و از سوى ديگر فضاى لازم براى درب لولا بسيار بيشتر از درب‌های ريلى است. يراق آلات و ساير متعلقات مربوط به پارتيشن‌های دوش همگى ضد آب بوده و امكان استفاده بلند مدت در فضاهاى مرطوب و نمناک را دارا هستند. 

 

درب تك دوش

در زمان طراحى و ساخت حمام، فضاى دوش به وسيله يك دیواره از ساير قسمت‌ها جدا شده است. در اين شرايط براى جداسازى كامل و تفكيك مناسب فضاى دوش از ساير قسمت‌هاى حمام تنها گزينه قابل انتخاب، درب شيشه‌ای است كه اين قسمت از درب‌های شيشه‌اى اغلب به وسيله لولاهاى استيل و يا آلومينيوم قابليت باز و بسته شدن خواهند داشت. 

 

مزایای پارتيشن دوش

ازجمله مهم‌ترین مزایای استفاده از پارتیشن دوش عبارتند از:

 

  • سبب جداسازی می‌شود.

پارتيشن حمام در مکان‌هایی كاربرد دارد كه در حمام نياز به جداسازى مكان از يكديگر را داريد و در عين حال فضای محدودی را هم در اختیار داريد. به طور مثال، جداسازى دوش حمام از سرويس بهداشتى، جكوزى و يا ساير قسمت‌های حمام به وسيله پارتيشن‌ها انجام مى‌پذیرند. البته گاهى اوقات نيز اين پارتيشن‌ها باعث ايجاد ناامنى در فضاى حمام مى‌شوند. 

 

  • افزایش ایمنی و بهداشت محیط

همچنين استفاده از پارتيشن صرفاً براى زيبايى نيست، بلكه در درجه اول براى نگهدارى حمام و ايمنى طراحى شده است؛ در واقع براى جلوگيرى از تجمع باكترى در برابر رطوبت مداوم و تفكيك فضاى حمام از سرويس بهداشتى به کار می‌روند. همچنين اين وسايل مى‌توانند احتمال لغزندگى و لیز خوردگی در حمام را كاهش دهند. 

 

  • نصب آسان و سریع

یکی دیگر از مزایای استفاده از پارتیشن دوش، روش نصب آنها است. نصب و اجرای پارتيشن‌ها بسيار ساده است؛ در واقع پارتيشن‌های دوش، باتوجه‌به انواع آن‌ و فضاى مورد نظر به يراق آلات و دستگيره و ريل نصب می‌شود. 

به طور مثال، دو نوع از پارتيشن وجود دارند كه يكى از امنيت بالاترى برخوردار است. 

 

 

awesome همچنین بخوانید: چرا بهترین انتخاب برای محیط های اداری، پارتیشن شیشه ای است؟

 

 

  • جلوگیری از انتقال صدا

يكى از مهم‌ترین دلايلى كه استفاده از پارتيشن اهميت زيادى دارد، اين است كه از سروصدای حمام و صداى دوش جلوگيرى شود. همچنين اين نوع از پارتيشن بسيار كاربردى در قسمت اتاق خواب مستر است. به این معنا استفاده از آنها در حمام اتاق‌خواب‌های مکان‌هایی همچون هتل‌ها و بیمارستان‌ها از انتقال سروصدا به شدت جلوگیری خواهد کرد.

 

جمع‌بندی

استفاده از پارتيشن دوش بيشتر از آنكه هزينه زياد و معايب داشته باشند، باعث نظم، امنيت و راحتى مى‌شوند. انواع انواعى از پارتيشن‌ها وجود دارند كه مى‌توانيد باتوجه‌به نياز و استفاده خود، آن‌ها را تهيه و نصب كنيد. لازم به ذكر است كه ممكن از قيمت اين پارتيشن‌ها در طى بازه‌های زمانى متفاوت باتوجه‌به قيمت مواد اوليه و انواع آنها، متغير باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.
 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران