تعداد بازدید : 426
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۲۴
کاربران آنلاین : 0
zibaaajan
۱۴۰۱/۳/۲۴ ۱۷:۰۹:۳۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۱۴:۵۷:۰۲

چگونه کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهیم؟

(ویرایش)

یکی از مشکلات بزرگی که در کولر های گازی وجود دارد مصرف برق بسیار زیاد آن ها می باشد. امروزه مدل های جدید تری از این کولر های گازی به نام کولر های گازی اینورتر ساخته و به بازار عرضه شده است. میزان مصرف برق کولر های گازی اینورتر نسبت به کولر های گازی معمولی بسیار کمتر بوده و همچنین از استقبال بیشتری برخوردار هستند. ما در این مقاله به معرفی مزایا و معایب کولر گازی اینورتر می پردازیم.

اینورتر وسیله ای نیست که به صورت جداگانه بر روی کولر گازی نصب شود بلکه اینورتر نوعی سیستم است که با در کنار هم قرار دادن مجموعه ای از نرم افزار ها و سخت افزار ها قابل استفاده می باشد. در واقع اینورتر وسیله ای است که برای تبدیل فرکانس از آن استفاده می شود. تکنولوژی این سیستم در بسیاری از لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم توانایی کنترل ولتاژ، جریان و فرکانس برق را دارا می باشد.

کمپرسور اینورتر برای اولین بار توسط شرکت توشیبا ژاپن برای استفاده در سیستم های سرد کننده مانند کولر های گازی ایجاد شد. در حالی که بقیه کمپرسورها برای کار کردن نیاز به مصرف برق بسیار زیادی دارند. کمپرسور اینورتر به صورت بهینه برق مصرف می کند. کمپرسور های معمولی به طور دائم با سرعت یکنواخت کار می کنند. در صوتی که کمپرسورهای اینورتر هنگام کار کردن چندین بار سرعت را تغییر می دهند.

کولر گازی اینورتر با بهره مندی از طراحی کمپرسور دور متغیر دما را بدون نیاز به خاموش و روشن کردن موتور تغییر می دهد. همین امر در کاهش مصرف برق و انرژی و همین طور توان و کارکرد کولر تاثیر بسیار زیادی دارد. در کمپرسور های دور متغیر تنها فعالیت موتور پس از رسیدن به دمای مورد نظر کاهش پیدا می کند و موتور خاموش نمی شود.

کولر گازی اینورتر

فهرست محتوا  نمایش فهرست 

نحوه کار کولر گازی اینورتر

نحوه کارکرد کولر گازی اینورتر با دستگاه اینورتر داخلی آن ارتباط مستقیم دارد. دستگاه اینورتر داخلی که وظیفه تبدیل جریان DC به AC را بر عهده دارد. دور موتور کولر را تنظیم می کند و نیاز به روشن و خاموش کردن کولر را به صورت دائمی برطرف می کند. همین امر باعث می شود تا کولر برق بسیار کمتری مصرف کند.

شما با روشن کردن کولر گازی اینورتر یک دمای خاصی را برای آن مشخص خواهید کرد. به عنوان مثال شاید شما بخواهید دمای کولر را روی ۲۰ درجه تنظیم کنید.  پس از آن موتور کولر گازی شروع به فعالیت کرده و باد سرد متناسب با این دما وارد محیط می شود. پس از آن هنگام رسیدن دمای محیط به ۲۰ درجه اینورتر دور موتور را کاهش می دهد و از قدرت آن کم می کند همین موضوع باعث کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر کولر نیز می شود.

در این مدت زمان کمپرسور متغیر کولر دمای محیط را بررسی کرده و به محض مغایرت آن با ۲۰ درجه سانتی گراد اینورتر جریان برق بیشتری را به موتور کولر وارد می کند و باعث افزایش دور آن می شود. سپس با رسیدن به دمای ۲۰ درجه اینورتر جریان برق ورودی به موتور را کاهش می دهد و باعث پایین آمدن دور آن نیز می شود.

مزایا و معایب کولر گازی اینورتر چیست

علاوه بر مواردی که تا کنون به آن ها اشاره شد مزایا و معایب کولر گازی اینورتر دارای طیف بسیار گسترده تری می باشد. در این بخش به بررسی مهم ترین مزایا و معایب کولر گازی اینورتر خواهیم پرداخت.

کولر گازی چیست؟

کاهش مصرف برق

کولر گازی اینورتر از برق به صورت بهینه استفاده می کند ( ۳۰ تا ۶۰ درصد مصرف کمتر نسبت به کولر گازی های معمولی). در حالت عادی در کولر های گازی معمولی بالا رفتن بار الکتریکی و توان کار برای خنک کردن محیط باعث می شود تا کمپرسور به صورت دائمی و مکرر و همینطور با سرعت بسیار زیاد کار کند. این موضوع باعث افزایش مصرف برق می شود. در کولر گازی اینورتر سرعت کمپرسور با توان کار متفاوت است و به همین علت مصرف برق را به حداقل می رساند. در واقع به جای خاموش و روشن کردن دائمی کولر تنظیم متناوب دور موتور باعث کاهش برق و افزایش توان کولر می شود.

صدای بسیار کم کولر گازی اینورتر

با طراحی جدید و کم و زیاد شدن دور موتور کولر گازی اینورتر به جای خاموش و روشن شدن آن صدای بسیار کمتری از این کولر ها به گوش خواهد رسید. در واقع علاوه بر صدای پایین این کولر ها، عملکرد آن ها بسیار یکنواخت بوده و روشن شدن ناگهانی و صداهای زیاد را به همراه نخواهد داشت.

ایجاد دمای ثابت و بدون نوسان در محیط

استفاده از کمپرسور های جدید و چند دور در کولر های گازی باعث صرفه جویی در مصرف برق تا ۶۰ درصد می شود. به دلیل که کولر پس از رسیدن به دمای مورد نظر خاموش نمی شود بلکه دور موتور آن پایین می آید. از آن جایی که کمپرسور توانایی کارکرد با ۳ دور مختلف را دارد در هنگامی که نیاز به تمامی ظرفیت های کمپرسور نیست می تواند برحسب نیاز به صورت هوشمندانه از یک سوم تا دو سوم توان خود استفاده کند. این امر درحالی است که کولر های معمولی تر از همچین قابلیتی برخوردار نیستند و از زمان شروع کار خود با ۱۰۰ درصد توان شروع به کار می کنند.

تعمیرات کولر گازی

برخی دیگر از مزایای کولر گازی اینورتر

۱.کولر های گازی اینورتر در مکان هایی که دارای نوسان بار زیادی می باشند مانند دفاتر بزرگ، کلاس ها و … بسیار خوب عمل می کنند.

۲.با استفاده از کولر گازی اینورتر دما در در داخل اتاق به صورت یکنواخت ثبت خواهد شد.

۳.سرعت سرد کردن کولر های گازی اینورتر نسبت به کولر های گازی معمولی بسیار بیشتر می باشد.

۴.کولر های گازی از طراحی بسیار زیبا و مدرنی بهره می برند و می توانند با فناوری های روز دنیا مانند Wi-FI هماهنگ شوند.

کولر های گازی کم مصرف

قیمت بسیار بالای کولر های کم مصرف

با توجه به فناوری پیشرفته و مدرنی که در طراحی و ساخت این کولر ها استفاده شده باید انتظار قیمت بالاتری هنگام خرید این کولر ها داشته باشید. البته با در نظر گرفتن نوع کارکرد و کاهش مصرف برق به میزان بسیار زیاد در این کولر ها قیمت بالای آن ها امری معقول و قابل قبول می باشد.

نیاز به شخص متخصص برای تعمیر

کولر های گازی اینورتر نسبت به کولر های معمولی دارای طول عمر بسیار بالا تری هستند. اما در صورتی که دچار خرابی یا مشکل شوند و به تعمیرات نیاز پیدا کنند فرآیند پیچیده تری در انتظار آن ها خواهد بود. به طور معمول هیچگونه ترفند یا تعمیرات و راه اندازی مجدد توسط خودتان کارساز نخواهد نبود و حتما باید از یک فرد ماهر و متخصص برای تعمیر کولر خود کمک بگیرید.

آشنایی با کولر گازی

برخی دیگر از معایب کولر گازی اینورتر

۱.اگر دمای محیط بیرون بسیار بالا باشد قدرت خنک کنندگی این کولر ممکن است کاهش پیدا کند.

  1. به دلیل اینکه برنامه های این کولر به طور کامل دیجیتالی می باشد و در مادربرد آن پردازش می شوند در صورت بروز مشکل برای مادربرد امکان راه اندازی دوباره سیستم توسط خودتان به هیچ وجه وجود ندارد.
  2. اگر این کولر ها از شرکتی که خدمات پس از فروش ندارند خریداری شوند افراد برای تامین قطعات آن ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند و به طور کلی هزینه خرید و تعمیر کولر های گازی اینورتر نسبت به کولر های گازی معمولی بسیار بیشتر است.

امیدواریم با استفاده از توضیحات بالا در مورد مزایا و معایب کولر گازی اینورتر شما را برای انتخاب بهترین برند کولر گازی راهنمایی کرده تا محصولی مناسب و با کیفیت خریداری کنید.

چگونه کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهیم؟

با توجه به بازار داغ کولر های گازی اینورتر بسیاری از افراد سودجو از بی اطلاعی مردم سواستفاده کرده و اقدام به فروش کولر گازی معمولی به مردم می کنند و علاوه بر کیفیت پایینی که به مشتریان ارائه می دهند پول بیشتری نیز دریافت می کنند. سوال این جا است که ما از کجا بفهمیم کولر اینورتر است یا خیر. در این بخش به شما نکاتی آموزش می دهیم تا بتوانید به راحتی یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهید.

مطمئن‌ ترین روش خرید کولر گازی اینورتر خرید از مراکز معتبری است که کولر را با ضمانت نامه های معتبر به فروش می رسانند. معمولا طراحی کولر های اینورتر بسیار مدرن و جذاب بوده و بسته بندی آن ها نیز بسیار زیبا می باشد. یکی از مهم ترین راه های چک کردن کولر گازی اینورتر برچسب فنی کولر است. برچسب فنی کولر دارای اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با مشخصات و نحوه کارکرد کولر می باشد.  کولرهای گازی اینورتر نسبت به کولر های معمولی با آمپر بسیار کمتری کار می‌کنند آمپر کولر های اینورتر ۳ و کولر گازی معمولی ۱۲ می باشد.

یکی دیگر از راه های تشخیص کولر گازی از کولر گازی معمولی استفاده از دستگاه آمپرمتر است. در کولر های اینورتر وقتی شما آمپرمتر را به دستگاه وصل می کنید آمپر به طور مداوم تغییر می کند و ثابت نمی ماند. در صورتی که اگر کولر گازی از نوع معمولی باشد آمپر آن ثابت است یا تغییرات بسیار کمی را دارا می باشد.

در کولر های اینورتر به دلیل نوع طراحی سیستم آن یک برد نسبتا بزرگ در آن کار گذاشته شده تا فرمان کمپرسور را کنترل کند. این فرمان در کولر های معمولی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کوچک است. بهتر است قبل از اینکه به سراغ انتخاب و خرید کولر گازی اینورتر برویم ابتدا انتخاب کنیم که بهترین برند کولر گازی اینورتر چیست چه برندی برای ما مناسب است. در این بخش به بررسی دو تا از بهترین برند های معروف کولر گازی اینورتر خواهیم پرداخت.

کولر گازی اینورتر

کولر گازی جنرال

اجنرال یکی از بهترین و پرفروش ترین کولر های گازی اینورتر است. این برند به دلیل دارا بودن رده مصرف انرژی A++ به عنوان یکی از کم مصرف ترین کولر های گازی در جهان شناخته می شود. یکی دیگر از مزایای این کولر صدای کم و همینطور قطعات قوی و محکم این کولر می باشد. کولر گازی اجنرال دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد و به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارد متناسب با همه سلیقه ها در طرح ها و مدل های متفاوت برای همه در دسترس است و دست مشتری را برای انتخاب باز می گذارد.

کولر گازی GREE

یکی دیگر از بهترین برند های کولر inverter برند GREE می باشد. این شرکت بزرگ ترین شرکت تولید کننده تهویه مطبوع در جهان می باشد. این شرکت که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد یکی از شرکت هایی است که به طور عمده کولر گازی های مورد نیاز  بازار جهان را تامین می کند.

یکی از ویژگی هایی که باعث شده این کولر در بازار ایران از محبوبیت زیادی برخوردار باشد تنوع زیاد محصولات این شرکت می باشد. بدنه این کولر از قدرت و استحکام بسیار زیادی برخوردار می باشد کولر های ساخته شده توسط این شرکت برق بسیار کمی را مصرف می کنند. کولر های این شرکت سرما و گرما را به خوبی تولید می کنند و همینطور با محیط به خوبی هماهنگ می شوند. همچنین پنل داخلی این کولر بسیار کم حجم است و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. کولر های گازی اینورتر گری دارای قیمت مناسبی می باشند و تنوع بسیار زیادی دارند.

مراحل نصب کولر گازی اینورتر

ابتدا باید در محل نصب کولر های گازی سوراخ کاری و تنظیمات داخلی و بیرونی صورت گیرد. در حین انجام عملیات لوله کشی باید به شدت مراقب بود و به طور استاندارد همه جوانب را در نظر گرفت. برای سیم کشی ابتدا باید نوع، جنس و همینطور طول سیم به طور کامل بررسی شود. هنگام نصب لوله ها باید توجه کرد که هیچ لوله ای نشتی نداشته باشد. در امور پایانی نیز باید قطعات داخلی و خارجی کولر نیز به طور کامل بررسی شوند.

ابزار های مورد نیاز نصب کولر گازی اینورتر

برای راه اندازی کولر گازی اینورتر برخی از ابزار ها مورد نیاز می باشند. شما برای راه اندازی اولیه کولر به این ابزارها نیاز دارید. در صورتی که این ابزار ها را ندارید باید از متخصصان و افراد ماهر کمک بگیرید.

محل نصب کولر گازی اینورتر

محل نصب کولر یکی از مهم ترین نکات در راه اندازی کولر گازی اینورتر می باشد. شما می بایست مکانی را برای کولر گازی انتخاب کنید تا کولر در بهترین شرایط خود قرار گیرد. نباید در مکانی که کولر در آن جا قرار دارد بخار، رطوبت و یا گرما وجود داشته باشد. به این دلیل که گرما و رطوبت ظرفیت سرمایشی کولر های گازی را به پایین ترین حد خود می رساند و باعث ناراحتی شما می شود.

دستگاه های بیرونی کولر نباید روی و یا پشت سر هم دیگر قرار گیرند. اگر این دستگاه ها پشت و یا روی هم قرار گیرند ممکن است باعث ایجاد صدا های بد و ناهنجار و همینطور سرسام آور شود. در صورت رعایت نکردن مورد بالا ممکن است در کولر ارتعاشات زیادی ایجاد شود و در صورت خرابی تعمیر آن نیز با مشکل مواجه شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایا و معایب کولر گازی اینورتر آشنا کرده و برای خرید کولر گازی مناسب راهنمایی کنیم تا با دقت خرید کنید. نصب کولر گازی اینورتر نیازمند تخصص در این زمینه است که علاقه مندان می توانند با شرکت در دوره های نصب کولر گازی اینورتر ؛ بصورت حرفه ای در این حوزه قدم برداشته و با مدرک فنی و حرفه ای کسب درآمد کنند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران