تعداد بازدید : 389
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۲۸
کاربران آنلاین : 0
نیاز غنی
۱۴۰۱/۳/۲۵ ۱۷:۵۴:۱۲
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۱۹ ۲۱:۰۱:۴۹

آیا جراحی لیفت لثه درد دارد؟ + لیفت لثه چیست؟

(ویرایش)

بیماری لثه ممکن است از یک التهاب ساده شروع بشود که خود را با قرمزی لثه و خونریزی حین نخ دندان کشیدن و مسواک زدن نشان دهد. اگر التهاب لثه درمان نشود، می‌تواند به ژنژیویت، پریودنتیت و عفونت‌های گسترده‌تر تبدیل شود.

هنگامی که لثه عفونی می‌شود، به‌مرور شروع به تحلیل رفتن و عقب‌نشینی می‌کند. با عقب‌نشینی لثه و تحلیل رفتن آن، ممکن است که دندان لق شود و بیفتد. اگر به دندان آسیب برسد، استخوان فک نیز که محل قرارگرفتن ریشه‌ی دندان در خود است، تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و تحلیل خواهد رفت.

می‌بینید که یک مشکل کوچک می‌تواند چه مشکلات بزرگی را به بار بیاورد؛ بنابراین برای حفظ سلامت لثه‌های خود بکوشید. شاید نام لیفت لثه یا جراحی لیفت لثه به گوش شما رسیده باشد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که لیفت لثه چیست؟ و آیا جراحی لیفت لثه درد دارد؟

لیفت لثه چیست؟

اگر اسم لیفت لثه را نشنیده ‌باشید، بدون شک نام کانتور لثه را شنیده‌اید. خط لثه‌ی هر کس با شخص دیگر تفاوت دارد.

  • برخی خط لثه‌شان بالاست
  • خط لثه برخی دیگر پایین است.
  • برخی نیز خط لثه‌ی متناسب دارند.
  • بعضی نیز ممکن است خط لثه‌شان بالا و پایین باشد و نظم مشخصی نداشته باشد.

به‌هرحال خط لثه از مواردی است که در هر فرد تفاوت می‌کند.

اگر نسبت به خط لثه‌ی خود احساس خوبی ندارید و اعتمادبه‌نفس شما تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد، راه‌های بسیاری برای تغییر آن وجود دارد. یکی از این راه‌ها لیفت لثه است. جراحی لیفت لثه یا کانتورینگ، مجدداً خطوط لثه را شکل می‌دهد. این جراحی، زیبایی محسوب می‌شود و لبخند شما را زیباتر می‌کند.

لیفت در لغت به معنای بالابردن است. همان‌طور که می‌توان از نام این جراحی برداشت کرد، لیفت لثه به معنی بالاتر بردن خط لثه است. در این جراحی بخش بیشتری از دندان‌ها نشان داده می‌شود و دندان‌ها بلندتر به نظر می‌آیند. لیفت لثه تنها در زیبایی کاربرد ندارد.

برای کسانی که لثه‌های آن‌ها تحلیل رفته است، نیز استفاده می‌شود. برای این افراد با انجام‌دادن کانتورینگ لثه یا لیفت لثه، خط لثه منظم می‌شود و بافت از بین رفته برداشته می‌شود. با این کار از تحلیل رفتن بیشتر بافت لثه جلوگیری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با انواع درمان تحلیل لثه را مطالعه کنید.

چه زمانی انجام لیفت لثه ضروری است؟

در بیشتر مواقع لیفت لثه برای زیبایی انجام می‌شود. اما مواقعی وجود دارد که لیفت لثه از نظر درمانی ضرورت دارد. درصورتی‌که بیماری التهابی لثه مثل پریودنتیت داشته باشید، ممکن است که لیفت لثه یک روش درمانی باشد.

اما در درجه‌ی اول دندان‌پزشک سعی می‌کند لثه‌های شما را با روش‌های غیردرمانی درمان کند. مثلاً یکی از روش‌هایی که ممکن است قبل از لیفت لثه و روش جراحی انجام پذیرد، دارو درمانی است. دندان‌پزشک برای این که بیماری عفونی لثه‌های شما را درمان کند، می‌تواند از آنتی‌بیوتیک تراپی استفاده کند.

اگر این روش پاسخگو نباشد، بافت آسیب‌دیده‌ی لثه برداشته می‌شود و به‌نوعی لیفت لثه انجام می‌شود؛ بنابراین در این مورد، هم از نظر زیبایی به دندان‌ها و لثه کمک می‌شود و هم این که بیماری التهاب لثه برطرف می‌شود.

آیا جراحی لیفت لثه درد دارد؟

یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که ذهن مراجعه‌کنندگان جراحی لیفت لثه را مشغول می‌کند، درد این فرایند است. بهتر است بدانید که در زمان انجام فرایند به شما بی‌حسی موضعی داده می‌شود که این مسئله باعث می‌شود دردی احساس نکنید. اما باید انتظار درد اندک و حساس بودن لثه‌ها را بعد از انجام فرایند داشته باشید.

میزان درد و ناراحتی بعد از جراحی بستگی به گستردگی برداشت لثه‌های شما دارد. اگر میزان برداشت لثه‌ها زیاد باشد، درد نیز بیشتر خواهد بود و به همان اندازه جراحی سبک و کوچک، درد کمتری خواهد داشت و بهبودی آن سریع‌تر خواهد بود.

بعد از جراحی ممکن است که دندان‌پزشک برای شما مسکن‌هایی که نیاز به نسخه دارند تجویز کند. اما معمولاً درد بعد از جراحی با مسکن‌های بدون نیاز به نسخه مثل استامینوفن و بروفن کنترل می‌شود.

*توجه کنید: آسپرین مسکن خوبی نیست زیرا ممکن است خونریزی از لثه‌ها را زیاد کند.

برای مطالعه بیشتر و آشنایی با مراحل جراحی لیفت لثه و مراقبت‌های لازم پس از جراحی به مقاله: لیفت لثه چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟ نوشته شده در وب‌سایت دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک مراجعه کنید.

۱۴۰۱/۴/۱۹ ۱۱:۳۵:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۹ ۱۱:۳۶:۲۷
(ویرایش)

برای درمان لبخند لثه ای به دکتر حسین برجیان مراجعه کردم و روند و نحوه جراحی و درمان عالی بود درد غیر قابل تحملی احساس نکردم 
 

۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۲:۵۴:۴۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۱۰ ۱۳:۱۳:۵۳
(ویرایش)

برای لیفت صورت هم دکتر خوب میشناسید معرفی کنید بهم؟

۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۳:۰۱:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۱۰ ۱۳:۱۳:۵۳
(ویرایش)

برای لیفت صورت هم دکتر خوب میشناسید معرفی کنید بهم؟

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران