تعداد بازدید : 446
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۶
کاربران آنلاین : 0
zibaaajan
۱۴۰۱/۴/۴ ۱۱:۵۹:۴۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۱۴:۵۷:۰۲

راهنمای تنظیمات صدای تلویزیون ال جی هوشمند

(ویرایش)

بی شک یکی از اولین لوازم خانگی که برای تهیه وسایل خانه به ذهن هر شخصی می رسد، تلویزیون است. این باکس جادویی، سال هاست اولین و مهمترین وسیله سرگرمی و گذران وقت آزاد مردم می باشد. تلویزیون ها به مدت طولانی در طول روز در منزل یا محل کار روشن هستند. در هنگام روز، خانم های خانه دار یا فرزندان آنها به تماشای تلویزیون می نشینند و شب هنگام نیز زمان دیدن اخبار، سریال ها و برنامه های تلویزیون به همراه خانواده است. یکی از پرتقاضاترین برندهای تلویزیون در منازل و محل کار تلویزیون ال جی می باشد.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات تلویزیون 

دائم کار کردن تلویزیون به خصوص در فصل های گرم سال به تدریج موجب بروز ایرادات و اشکالاتی در عملکرد تلویزیون می شود. یکی از این ایرادات، مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی است. این مشکل می تواند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد. در این مقاله قصد داریم دلایل و راه حل های بروز مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی را بررسی کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی (اقدامات اولیه)

گاهی اوقات دلیل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی یک مساله کاملا ساده است که شما می توانید با یک اقدام اولیه و بدون نیاز به متخصص تعمیرات تلویزیون آن را حل کنید. بنابراین توصیه می شود در صورت بروز این مشکل ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ابتدا به منوی تنظیمات صدای تلویزیون رفته و وضعیت حجم صدای تلویزیون را بررسی کنید تا خیلی کم نباشد.
  • سپس روی کنترل تلویزیون را بررسی کنید تا دکمه قطع صدا یا همان Mute فعال نباشد. علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی در خیلی از موارد همین فعال بودن دکمه Mute است.
  • از قسمت Setting تلویزیون خود، خروجی صدا را انتخاب و آن را روی بلندگوی تلویزیون تنظیم کنید.
  • مطمئن شوید که هدفون به تلویزیون متصل نباشد.
  • از سالم بودن کابل صدای تلویزیون ال جی اطمینان حاصل کنید.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی قدیمی هم معمولا یکی از این موارد است. اگر این موارد اولیه را بررسی کردید و باز هم مشکل قطع صدای تلویزیون ال جی شما برطرف نشده بود و یا با حالتی مواجه بودید که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد ، باید برای حل مشکل موارد دیگر را بررسی کنید.

مقاله مرتبط: خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

تنظیمات صدای تلویزیون ال جی

برای بررسی قسمت تنظیمات تلویزیون ال جی باید با فشار دادن دکمه Home از روی ریموت کنترل ابتدا منوی تلویزیون را باز کنید. سپس به بخش Sound بروید تا اگر مشکلی در این قسمت وجود دارد آن را بررسی کنید.

به وسیله گزینه Sound modes می توان صدا را به صورت پیشفرض تنظیم و مقادیر پارامترهای مختلف صدا را تعیین کرد. بهترین مد برای تنظیم صدای تلویزیون حالت Standard است که تمام پارامترها را در حالتی متعادل و بهینه برای شما نگه می دارد.

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

یکی از مشکلات رایج تلویزیون های ال جی این است که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد. علت بروز این مشکل عمدتا در قسمت بک لایت تلویزیون است. علت مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی به طور کلی دلایل زیر است:

  • ایراد در عملکرد بک لایت تلویزیون
  • ایراد در برد پاور تلویزیون
  • اتصال کوتاه لامپ تصویر تلویزیون
  • سوختن لامپ های ال ای دی
  • خرابی کابل و اتصالات
  • بهم خوردن تنظیمات تلویزیون
  • مشکل برد اصلی تلویزیون

هر کدام از این موارد می توانند دلایل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی باشند و باید به ترتیب اولویت بررسی شوند.

علت قطع شدن صدای تلویزیون با فلش

گاهی اوقات در حالت عادی تلویزیون صدا دارد ولی هنگامی که فلش به آن وصل می کنید، صدا قطع می شود. این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در زیر لیست شده است:

  • مشکل در پورت USB تلویزیون
  • وجود مشکل لحیم سرد در برد حاوی پورت فلش
  • عدم تطبیق فرمت فایل ویدیویی با فایل های قابل پخش در تلویزیون
  • طولانی بودن زمان فایل ویدیویی
  • وجود مشکل در فلش

دلیل این مشکل معمولا سخت افزاری می باشد و باید توسط متخصص تعمیرات تلویزیون بررسی شود.

راه حل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی

در ابتدای مقاله در مورد برخی اقدامات اولیه هنگام مواجه با مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم موارد دیگری که بررسی آنها می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند را معرفی کنیم.

تعویض بلندگوی تلویزیون

یکی دیگر از دلایل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی قطع اتصالات اسپیکر یا خرابی اسپیکر است. صدای تلویزیون از طریق اسپیکر پخش می شود و در صورت وجود هر گونه ایراد در اسپیکر، صدای خروجی با مشکل مواجه خواهد شد. برای اطمینان از سلامت اسپیکر بهتر است بلندگوهای جانبی را به تلویزیون ال جی خود متصل کنید.

اگر صدا از این طریق قابل دریافت باشد نشانه این است که برد تلویزیون به درستی صدا را به سمت خروجی می فرستند اما بلندگوها که وظیفه پخش صدا را دارند نمی توانند به درستی عمل کنند. برای حل این مشکل باید حتما به یک متخصص تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید تا بلندگوی شما را تعویض یا تعمیر کنند.

آنتن تلویزیون را بررسی کنید

یکی از مواردی که برای حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیو ال جی باید بررسی کنید آنتن تلویزیون است. سعی کنید تلویزیون ال جی را با یک پخش کننده DVD امتحان کنید. اگر در این حالت تلویزیون صدا داشته باشد نشان دهنده این است که آنتن تلویزیون مشکل دارد.

بررسی رسیور یا گیرنده دیجیتال

اگر برای مشاهده شبکه های استانی از رسیور یا همان گیرنده دیجیتال استفاده می کنید، امکان این وجود دارد که مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی شما در واقع از خرابی و ایراد همین رسیور شما باشد. بنابراین اگر رسیور دیگری در دسترس دارید بهتر است این مشکل را به وسیله آن امتحان کنید.

بروز رسانی تلویزیون را انجام دهید

یکی از نتایج بروز نبودن تلویزیون به خصوص تلویزیون های اسمارت مدرن، قطع شدن صدای تلویزیون است. بروز رسانی تلویزیون کار ساده ای است. برای انجام این کار شما فقط نیاز دارید با فشار دادن دکمه Home و از بخش All settings وارد قسمت General Menu شوید. سپس باید گزینه About  this TV پس از آن Allow Automatic Updates را انتخاب کنید. حال از قسمت Check for updates option می توانید بروز بودن سیستم عامل تلویزیون خود را بررسی کنید.

تعمیر مین برد تلویزیون

مشکل قطع شدن صدای تلویزیون می تواند از خرابی برد اصلی باشد. برد اصلی تلویزیون مانند مغز دستگاه عمل می کند و مرکز فرماندهی به قسمت های مختلف تلویزیون است. صدایی که از تلویزیون تولید می شود به وسیله برد اصلی به اسپیکرها انتقال داده می شود. هر گونه ایراد و اشکال در برد اصلی تلویزیون می تواند باعث قطع شدن صدای خروجی شود.

در موارد بسیاری امکان تعمیر برد اصلی تلویزیون وجود دارد. اگر آی سی اصلی برد تلویزیون خراب شده باشد، معمولا نیاز است تا برد به کلی تعویض شود. برای بررسی وجود ایراد در برد اصلی تلویزیون باید حتما به یک متخصص تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید. علت کم و زیاد شدن صدای تلویزیون ال جی نیز از ایراد برد الکترونیکی است.

بررسی ریموت کنترل

برای حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی بهتر است ریموت کنترل دستگاه نیز بررسی شود. برای بررسی این موضوع به وسیله کنترل دستگاه صدا را تا حد بالایی زیاد کنید. اگر با بالارفتن صدای تلویزیون با کنترل همچنان صدای تلویزیون قطع باشد نشان دهنده این است که مشکل از قسمت دیگری است. البته در این مواقع بهتر است باتری کنترل را نیز کنترل کنید تا کاملا سالم باشد.

جمع بندی 

در این مقاله قطع شدن صدای تلویزیون ال جی را بررسی کردیم. این مشکل می تواند در مواقعی توسط شما به راحتی رفع و رجوع شود. اما در برخی موارد که مشکل سخت افزاری می باشد، تلویزیون باید حتما توسط یک متخصص تعمیر تلویزیون بررسی شود.

یک تعمیرکار تلویزیون باید تعمیرات تخصصی این دستگاه را در یک کارگاه مجهز و تحت نظر اساتید مجرب آموزش ببیند. آموزشگاه فنی پویان یکی از آموزشگاه های برتر کشور در زمینه آموزش های تخصصی تعمیرات تلویزیون می باشد. در کارگاه مجهز تعمیرات تلویزیون در آموزشگاه فنی پویان، کارآموزان تست و تعمیر انواع تلویزیون را در برندهای مختلف فرا می گیرند و برای بازار کار واقعی این رشته آماده می شوند.

رشته آموزش تعمیرات تلویزیون زیر مجموعه رشته تعمیرات لوازم خانگی (پک کامل) می باشد. برای کارآموزان خیلی به صرفه تر است که در این دوره شرکت کنند و علاوه بر تعمیرات تلویزیون، تعمیرات لوازم خانگی دیگر را نیز آموزش ببینند.

۱۴۰۱/۴/۶ ۰۸:۵۷:۳۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۰۹:۴۷:۵۷
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران