تعداد بازدید : 276
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۵
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۴/۵ ۱۵:۵۴:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

آیا با اسلیو معده می توان به لاغری دائمی رسید؟

(ویرایش)

یکی از راه های درمان چاقی جراحی است. این نوع جراحی شامل برداشتن یا کاهش اندازه معده است. این جراحی معمولا منجر به کاهش وزن سریع می شود.

جراحی اسلیو معده یکی از چندین گزینه جراحی چاقی است. متخصصان پزشکی اغلب این عمل را گاسترکتومی می نامند. در اینجا، شما نگاه دقیق‌تری به آنچه جراحی اسلیو معده شامل اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی دارد، خواهید داشت.
جراحی اسلیو معده شامل چه مواردی است؟

جراحی اسلیو معده تقریباً همیشه با استفاده از لاپاراسکوپی به عنوان یک روش کم تهاجمی انجام می شود. این به این معنی است که یک لوله بلند و نازک را از طریق چندین برش کوچک وارد شکم خود کنید. لوله دارای یک نور و یک دوربین کوچک است.


این دستگاه از داخل معده عکس می گیرد و آن را به مانیتور ارسال می کند. جراحی اسلیو معده با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود و شامل تقسیم معده به دو قسمت نابرابر است.

حدود 80٪ برداشته می شود، بقیه با منگنه های جراحی بخیه می شود و پس از جراحی، برای مراقبت های بعد از عمل به اتاق ریکاوری منتقل می شوید. مدتی در اتاق ریکاوری می مانید تا زمانی که از بیهوشی بیدار شوید. برش های کوچک روی شکم عموماً به سرعت بهبود می یابند و در صورت عدم وجود عارضه می توانید طی دو یا سه روز پس از جراحی به خانه بروید.

جراحی معده به دو روش به کاهش وزن کمک می کند:


معده شما به میزان قابل توجهی کوچکتر شده است، بنابراین احساس سیری می کنید و در اسرع وقت از خوردن دست می کشید. این بدان معناست که شما کالری کمتری می خورید. بخشی از معده که گرلین تولید می کند، هورمون های مربوط به گرسنگی را حذف می کند،

بنابراین شما آنقدر گرسنه نخواهید بود.طبق گفته انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا، شما می توانید حداقل 50 درصد از وزن اضافی بدن خود را در عرض 18 تا 24 ماه پس از جراحی اسلیو معده کاهش دهید. برخی افراد 60 تا 70 درصد از دست می دهند. مهم است به خاطر داشته باشید که این تنها در صورتی اتفاق می افتد که به رژیم غذایی و رژیم ورزشی توصیه شده توسط جراح خود پایبند باشید. با اتخاذ این تغییرات در سبک زندگی، احتمال کاهش وزن در دراز مدت بیشتر است.

چه کسانی برای این جراحی مناسب هستند؟


جراحی اسلیو معده تنها در صورتی باید در نظر گرفته شود که تلاش برای بهبود رژیم غذایی و عادات ورزشی و استفاده از داروهای کاهش وزن موثر نبوده باشد. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای جراحی چاقی باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. انجام دادن. این معیارها بر اساس شاخص توده بدنی شما (BMI) و اینکه آیا شما شرایط سلامتی مرتبط با چاقی دارید یا خیر است.

خطرات و عوارض جانبی دارد؟

جراحی اسلیو معده یک روش نسبتاً ایمن است. با این حال، مانند تمام جراحی های بزرگ، خطرات و عوارضی نیز وجود دارد. برخی از عوارض تقریباً پس از هر جراحی ممکن است رخ دهد. این شامل:

در موارد شدید، خونریزی از زخم جراحی می تواند منجر به شوک شود.

 ترومبوز ورید عمقی (DVT): جراحی و بهبودی می‌تواند خطر تشکیل لخته‌های خون را در شریان‌ها، معمولاً سیاهرگ‌های پا، افزایش دهد.

 آمبولی ریه: آمبولی ریه زمانی رخ می دهد که بخشی از لخته خون جدا شده و به داخل ریه ها حرکت کند.

 آریتمی: جراحی می تواند خطر آریتمی، به ویژه فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش دهد.
برخی از عوارض احتمالی این جراحی عبارتند از:
نشت معده: مایع معده می تواند از بخیه ها به معده نشت کند و سپس دوباره وصل شود.تنگی مجرا: ممکن است بخشی از معده بسته شود و باعث انسداد در معده شود.

 کمبود ویتامین:

مگر اینکه مکمل های ویتامین مصرف کنید، بخشی از معده که برداشته می شود مسئول جذب ویتامین های مورد نیاز بدن است که می تواند منجر به کمبود شود.

 سوزش سر دل (GERD): ناهنجاری معده می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن سوزش سر دل شود. معمولا با دارو قابل درمان است.
مهم است که به یاد داشته باشید که تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی برای کاهش وزن و حفظ وزن پس از جراحی اسلیو معده ضروری است.

یکی دیگر از نگرانی های رایج، به خصوص زمانی که به سرعت وزن کم می کنید، میزان پوست اضافی است که ممکن است از کاهش وزن باقی بماند. این یک عارضه جانبی رایج جراحی اسلیو معده است. اگر شما را آزار می دهد، پوست اضافی را می توان با جراحی برداشت.

اما به خاطر داشته باشید که پس از جراحی اسلیو معده ممکن است تا 18 ماه طول بکشد تا بدن شما به شکل اولیه خود بازگردد، بنابراین معمولاً بهتر است قبل از انجام جراحی برداشتن پوست صبر کنید. تا آن زمان، ممکن است بخواهید چیزی را برای سفت کردن پوست شل امتحان کنید.

نکته دیگری که قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی اسلیو معده باید در نظر گرفت این است که بر خلاف برخی از جراحی های چاقی دیگر، جراحی اسلیو معده غیر قابل برگشت است. اگر از نتایج راضی نباشید، نمی توانید معده خود را به حالت قبلی برگردانید.

رژیم غذایی شما بعد از جراحی اسلیو معده چگونه تغییر کرده است؟
قبل از انجام جراحی اسلیو معده، معمولاً باید با تغییرات خاصی در سبک زندگی که جراح شما توصیه می کند موافقت کنید. این تغییرات به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید.

یکی از این تغییرات داشتن یک رژیم غذایی سالم برای بقیه عمر است.جراح شما بهترین درمان معده را قبل و بعد از جراحی به شما توصیه خواهد کرد. تغییرات رژیم غذایی که جراح شما توصیه می کند ممکن است مشابه دستورالعمل های غذایی کلی زیر باشد. معمولاً حدود یک ماه پس از جراحی می توانید یک رژیم غذایی طبیعی و سالم داشته باشید.

متوجه خواهید شد که کمتر از قبل از عمل غذا می خورید زیرا به سرعت سیر می شوید و احساس گرسنگی نمی کنید و رژیم غذایی محدود و مقدار کمی غذا ممکن است منجر به کمبود برخی مواد مغذی شود. جبران این مشکل با مولتی ویتامین، مکمل های کلسیم، تزریق ماهانه B-12 و سایر مواردی که جراح شما توصیه می کند بسیار مهم است. با توجه به تنوع، بهتر است برای انتخاب یکی از آنها تحقیق کنید و با چندین جراح و مرکز جراحی صحبت کنید.

نتیجه نهایی

جراحی اسلیو معده یکی از چندین گزینه جراحی چاقی است. این کار باعث کوچکتر شدن شکم شما می شود، بنابراین کمتر غذا خواهید خورد. همانطور که معده شما کوچک می شود، همچنین متوجه خواهید شد که گرسنگی شما کاهش می یابد و برای واجد شرایط بودن برای جراحی اسلیو معده باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. شما باید ثابت کنید که سایر روش های کاهش وزن از جمله رژیم غذایی، ورزش و داروهای کاهش وزن را بدون موفقیت امتحان کرده اید.

سایر معیارهای واجد شرایط شامل BMI شما و اینکه آیا شرایط مرتبط با چاقی دارید یا خیر. اگر بعد از جراحی اسلیو معده از یک رژیم غذایی سالم و یک رژیم ورزشی منظم پیروی کنید، ممکن است در عرض 24 ماه بیش از 50 درصد از وزن اضافی خود را از دست بدهید. با این حال، مانند اکثر جراحی ها، خطرات و عوارض جانبی وجود دارد. آن را داشته باشد.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران