تعداد بازدید : 336
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۷
کاربران آنلاین : 0
drmohadese
۱۴۰۱/۴/۷ ۱۶:۴۶:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۶/۵ ۰۰:۱۶:۰۷

درست کردن قهوه سرد

(ویرایش)

Cold Brew از آب سرد یا با دمای اتاق برای دم کردن قهوه استفاده می کند که کیفیت متفاوتی به طعم می دهد زیرا نسبت به دم کردن آن در آب داغ حلالیت کمتری دارد. این بدان معناست که این فرآیند کندتر از قهوه سرد است، اما با افزایش زمان «عصاره‌گیری» یا «دم کردن»، حلالیت تفاله‌های قهوه را به حداکثر می‌رسانید. بنابراین تهیه یک قهوه سرد مناسب می تواند کمی بیشتر طول بکشد، اما ارزشش را دارد. در یک مقاله دیگر از خواص دمنوش های گیاهی گفته ام . میخوم در مقالات بعدی اموزش دمنوش های مقوی و کار امد را بنویسم.

 

هنگام استفاده از روش دم کردن سرد، اغلب متوجه خواهید شد که اسیدیته و تلخی قهوه کمتر است. این یکی از دلایلی است که من عاشق نوشیدن آب سرد قوی و مستقیم روی یخ برای رقیق کردن آن هستم. هم از دم سرد و هم قهوه داغ سرد شده می توان برای تهیه قهوه سرد استفاده کرد.

 

درست کردن دم کرده سرد در خانه بسیار ساده است و فقط نیاز به کمی آمادگی در روز یا شب قبل از نوشیدن آن دارد. در اینجا چند محصول خوب برای کمک به این روند وجود دارد.

 

دستور تهیه قهوه سرد

مقدار زیادی یخ به یک لیوان اضافه کنید. 30 تا 50 میلی‌لیتر اسپرسو داغ دوتایی را روی یخ بریزید – اسپرسو از دستگاه اسپرسوساز یا اسپرسو کپسولی نیز به خوبی کار می‌کند.

شیر یا جایگزین گیاهی را انتخاب کنید.

 

یک قهوه قوی 250-300 میلی لیتری بریزید/فیلتر کنید (به جای 18 گرم از 25 گرم قهوه استفاده کنید - کمی با یخ رقیق می شود). بگذارید تا دمای اتاق خنک شود یا در یخچال قرار دهید.

پس از خنک شدن، مقدار زیادی یخ به یک لیوان اضافه کنید. قهوه فیلتر شده قوی را اضافه کنید.

آن را سیاه بنوشید یا 2-4 قاشق غذاخوری شیر یا جایگزین گیاهی اضافه کنید. اگر شیرین دوست دارید، مقداری شربت ساده اضافه کنید.

طرز تهیه قهوه سرد دم کرده

من دوست دارم دم کرده سردم را کمی قوی تر کنم (اگر مقدار بیشتری می خواهید دستور غذا را دو برابر کنید - 80-100 گرم قهوه در هر 1 لیتر آب).

 

40 گرم قهوه تازه آسیاب شده متوسط ​​تا درشت را در یک کافه یا شیشه مزون بریزید.

500 میلی لیتر آب سرد یا دمای اتاق (در صورت امکان فیلتر شده) اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید یک شب یا 12 تا 24 ساعت در یخچال بماند.

روز بعد قهوه را فیلتر کنید. اگر از قهوه خانه استفاده می کنید، فیلتر را به آرامی فشار دهید. یا قهوه را از فیلتر کاغذی عبور دهید تا واقعا تمیز شود.

یک مشت سخاوتمندانه یخ را در یک لیوان بریزید. قهوه سرد خود را روی یخ بریزید.

قهوه سرد را به مقدار دلخواه خود بریزید. اگر خیلی قوی است، آن را چند بار هم بزنید و اجازه دهید یخ قهوه را رقیق کند، یا مقداری آب سرد به لیوان اضافه کنید.

اگر مقداری شیر دوست دارید، 2 قاشق غذاخوری به آن اضافه کنید تا لبه آن جدا شود و جلوه ای زیبا از مرمر ایجاد کنید.

تا شیری شود

 

مقدار زیادی یخ به یک لیوان اضافه کنید.

50 میلی لیتر قهوه سرد قوی اضافه کنید.

200 میلی لیتر شیر یا جایگزین گیاهی را به دلخواه خود اضافه کنید.

طرز تهیه قهوه سرد گیاهی

قهوه گیاهی است، بنابراین مطمئن باشید که با این جایگزین های گیاهی، دوباره آن لاته یخی شیری عالی را از دست نخواهید داد. مارک های زیر به طور خاص برای قهوه های سبک باریستا هستند، بنابراین آنها کمی غلیظ تر و خامه تر برای بخار دادن هستند، اما طعم سردی نیز دارند.

 

شیر جو دوسر – این جایگزین ترجیحی من بدون لبنیات برای نوشیدن با قهوه است. من شیر جو دوسر Oatly یا شیر جو دو سر کوچک را توصیه می کنم. Oatly حسی کاملاً ضخیم و پر از دهان دارد، از نظر ویسکوزیته کمی سنگین‌تر است، در حالی که Minor Figures کمی سبک‌تر و روشن‌تر است - همچنین در اینجا در بریتانیا ساخته شده است. بستگی به ترجیح شما دارد. فیگورهای جزئی جو دوسر واقعاً با رست های قهوه تیره تر ترکیب می شود، اما من هر دو را دوست دارم.

 

شیر اسپلد – نوشیدنی باریستا اسپلد ارگانیک Sharpham Park. این محصول جدید در بازار است و فیبر و پروتئین بالایی دارد.

 

شیر نارگیل – آلپرو باریستا. من طعم قهوه با شیر نارگیل را دوست دارم. بدون آجیل کمی نرم تر، آجیلی است و به خوبی با قهوه ترکیب می شود.

 

شیر پروتئین نخود – شیر پروتئین نخودی Sproud Barista. این یک جایگزین خوب برای کسانی است که به دنبال گزینه ای کم کربوهیدرات و بدون دفترچه هستند.

 

قهوه سرد بیلیس

بیلیس با قهوه و شیر بسیار خوب می آید و در هر شام یا مهمانی برنده است. قهوه شیرینی بیلی را متعادل می کند و به صورت گرم یا سرد سرو می شود. اگر دوست دارید واقعاً سرد باشد، در یک لیوان کوکتل صاف کنید یا آن را همانطور که من انجام داده‌ام درست کنید، ممکن است بخواهید دستور پخت زیر را امتحان کنید. ساختن یک قهوه سرد بیلیس بسیار آسان است و عالی به نظر می رسد. Baileys یک نسخه گیاهی نیز دارد، بنابراین اگر از شیر گیاهی مورد علاقه خود استفاده می کنید، می توانید از یک نوشیدنی کاملا گیاهی لذت ببرید.

 

عناصر:

 

یخ

150-200 میلی لیتر قهوه فیلتر قوی یا دم کرده سرد (به دستور بالا مراجعه کنید)

50 میلی لیتر لیکور بیلیز ایرلندی کرم

50 میلی لیتر شیر یا جایگزین گیاهی (اختیاری)

روش:

 

یک لیوان را با یخ پر کنید.

قهوه فیلتر سرد و قوی یا قهوه سرد دم را در لیوان بریزید.

50 میلی لیتر لیکور خامه ایرلندی بیلیز اضافه کنید.

هم بزنید و لذت ببرید (یا اگر دوست دارید 30-50 میلی لیتر شیر اضافه کنید).

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران