تعداد بازدید : 185
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۱۲
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۴/۱۲ ۱۴:۵۷:۱۲
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۴:۵۴:۲۸

نحوه پرینت گرفتن یک عکس سه بعدی

(ویرایش)

چه برای ساختن یک هدیه شخصی و چه برای تولید یک دکور منزل، ایجاد یک پرینت سه بعدی از یک عکس فرصت های زیادی برای بهبود دنیای اطراف شما ارائه می دهد.

راه های زیادی برای پرینت سه بعدی عکس ها وجود دارد و لازم نیست یک هنرمند حرفه ای باشید. تنها چیزی که نیاز دارید عکس هایی با وضوح بالا، کمی مهارت پرینت سه بعدی و البته زمان است.

ایجاد یک مدل سه بعدی تنها بخش دشوار این فرآیند است. شما باید چند ترفند یاد بگیرید. خوشبختانه، نرم افزارهای بسیار آسان برای استفاده در آنجا وجود دارد.

نحوه تبدیل تصویر با پرینتر سه بعدی


Smoothie 3D یک پلت فرم آنلاین رایگان است که برای ایجاد مدل های سه بعدی از یک عکس استفاده می شود. این نرم افزار از یک تصویر برای ایجاد یک مدل دیجیتال آنلاین مشابه آنچه هنگام استفاده از اسکن یا فتوگرامتری دریافت می کنید استفاده می کند.

متأسفانه در صورت نیاز به مدل های نامتقارن با جزئیات زیاد، این نرم افزار کاربردی نخواهد داشت. در واقع Smoothie 3D برای تبدیل این قطعات به ساختار مدل های سه بعدی به کمی "نقاشی" (در برنامه) نیاز دارد. اگر با رابط نرم افزاری آشنا هستید، این فرآیند باید زمان کوتاهی را ببرد.

هنگامی که مرحله مدل سازی کامل شد، می توانید تصمیم بگیرید که آن را خودتان چاپ کنید یا طرح خود را به یک شرکت خدمات چاپ سه بعدی ارسال کنید.

Smoothie-3D یک راه حل ساده ارائه می دهد و چاپ عکس سه بعدی را تا حد امکان آسان می کند. بهترین بخش این است که نیازی به تجربه مدل سازی نیست و نیازی به دانلود هیچ نرم افزاری در رایانه خود ندارید.

ابزار اکسترود
ابزار Extrude هندسه جدیدی از سطوح، رئوس و لبه ها ایجاد می کند.این ابزار به شما کمک می کند تا بر اساس برخی الگوریتم ها، محور سوم را از فایل دو بعدی (عکس) خود بسازید. در نهایت مدل شما دارای حجم می شود و هندسه جدیدی شکل می گیرد.

این ابزار بیشتر در نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) یافت می شود. بنابراین وظیفه شما این است که مناسب ترین نرم افزار CAD (چه یک نرم افزار حرفه ای یا ارزان) را برای مدل خود انتخاب کنید.

ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی
در سپتامبر 2017 ابزار هوش مصنوعی معرفی شد که می تواند عکس یک چهره را به مدل سه بعدی تبدیل کند. این ابزار حاصل تحقیقات دو دانشگاه در انگلستان بود. بر اساس گزارش The Verge، محققان به سیستم هوش مصنوعی آموزش دادند که چگونه از یک عکس یک چهره را استخراج کند.

داشتن توانایی ایجاد چنین مدل های سه بعدی به راحتی می تواند کاربردهای مهمی را در دنیای دیجیتال امروزی از جمله واقعیت مجازی ارائه دهد. همچنین چاپ سه بعدی عکس را بسیار آسان می کند.

 


لیتوفان تصویری است که در یک ماده نیمه شفاف "حک شده" است که در آن نوری از پشت می تابد تا محتوای آن را آشکار کند. این فناوری از اوایل قرن نوزدهم وجود داشته است، اگرچه همیشه چاپ سه بعدی نبوده است.

مناطق ضخیم تر نور را مسدود می کنند و تیره تر به نظر می رسند، در حالی که مناطق نازک تر روشن تر به نظر می رسند.

برای ایجاد لیتوفان، ابتدا باید یک مدل سه بعدی از عکس خود ایجاد کنید. برخی از ابزارهایی که می توانید برای این کار استفاده کنید عبارتند از:

Image to Lithophane (رایگان و به راحتی قابل دسترسی)
عکس به مش
Cure (نسخه 11.13 و بالاتر)
ابتدا فایل STL خود را در اسلایسر بارگذاری کنید تا آن را در لایه هایی که چاپگر سه بعدی شما درایو می کند، برش دهید. سپس عملیات چاپ را شروع کنید.

Formlabs یک چاپگر سه بعدی SLA (استریولیتوگرافی) با وضوح بالاتر از چاپگرهای FDM معمولی را توصیه می کند.استدلال او این است که پرینترهای سه بعدی FDM لایه های ضخیمی تولید می کنند که بر ظاهر تصویر شما تأثیر می گذارد.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران