تعداد بازدید : 231
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۱۳
کاربران آنلاین : 0
zibaaajan
۱۴۰۱/۴/۱۳ ۱۴:۵۶:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۱۴:۵۷:۰۲

مشکلاتی که تعمیرکار حرفه ای دستگاه کپی با آن رو به رو می شود:

(ویرایش)

در هر زمانی مواجه شدن با یک دستگاه کپی که کار نمی کند یا عملکرد درستی ندارد اصلاً جالب نیست. با وجود این که ممکن است فکر کنید خودتان می توانید از پس تعمیر دستگاه کپی خود برآیید اما بهتر است آن را به دست یک فرد متخصص بسپارید. ما در این مقاله به معرفی متداول ترین خرابی های دستگاه کپی می پردازیم.

اجازه دهید که یک تعمیرکار حرفه ای دستگاه کپی را تعمیر کند. شاید فکر کنید که خودتان به سرعت می توانید مشکل را برطرف کنید اما باید بدانید که دستگاه های کپی بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید. ممکن است در حین تلاش برای تعمیر دستگاه باعث شوید اوضاع بدتر شود.

به علاوه، ایستادن بالای سر دستگاه خراب و فشار دادن دکمه های مختلف و خالی کردن سینی کاغذ گاهی یک ساعت از وقت شما را می گیرد. بهتر است اجازه ندهید یک دستگاه کپی خراب شما را از انجام کارهای مهمتر بازدارد.

بهترین راه این است که با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید و از او بخواهید که دستگاه شما را در محل تعمیر کند. به این صورت در وقت شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

اگر هنوز هم اصرار دارید که خودتان دستگاه کپی را تعمیر کنید در ادامه تعدادی راه حل و نکته گفته شده است که می تواند شما را در جهت درست راهنمایی کند. اگر این روش را انتخاب می کنید حتماً به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید تا از آسیب های جدی جلوگیری شود.

مچاله شدن کاغذ و افتادن خطوط بر روی آن

گاهی اوقات خرده های کاغذ جمع می شوند و باعث انسداد دستگاه کپی و در نهایت مچاله شدن کاغذ کپی می شوند. اگر این اتفاق افتاد سعی نکنید بلافاصله با نیروی زیاد کاغذ را بیرون بکشید.

سعی کنید آرام آرام و با روش خاص آن را بیرون بیاورید. هرچه برای بیرون کشیدن کاغذ از نیروی بیشتری استفاده کنید احتمال جا به جا شدن و یا شکستن قطعات ماشین بیشتر وجود دارد.

جهت جلوگیری از بروز این مشکل به شما پیشنهاد می کنیم هر سه چهار ماه یک بار با استفاده از یک میکروفایبر یا پارچه ی بدون پرز غلتک های لاستیکی سینی کاغذ و اطراف آن را تمیز کنید اما باید مراقب باشید زیرا این لاستیک ها بسیار حساس هستند و باید از نیرون کمی برای پاک کردن آن هاا استفاده کنید.

اگر بر روی عکس یا نوشته ای که کپی شده است خطوط و بدفرمی مشاهده می کنید احتمالاً بر روی شیشه یا آینه ی اسکنر دستگاه کپی کثیفی و لکه وجود دارد. برای این کار هم می توانید این سطوح را با پارچه ی بدون پرز یا میکروفایبر تمیز کنید.

برگه های کپی شده بسیار روشن یا بسیار تیره هستند

معمولاً علت بروز این مشکل به هم ریختن تنظیمات میزان تیرگی و روشنی در دستگاه است. ممکن است به طور اتفاقی کسی این تنظیمات را تغییر داده باشد پس ابتدا این تنظیمات را بررسی کنید. از دیگر دلایل این مشکل عملکرد نادرست تونر کارتریج و یا پاک کن درام است.

اگر تونر عملکرد خوبی ندارد این مشکل می تواند به علت استفاده از کارتریج نامناسب باشد. باید با نمایندگی دستگاه کپی خود تماس بگیرید و بپرسید که بهترین کارتریج برای دستگاه شما چیست.

اگر کارتریج سالم بود و مشکلی نداشت باید درام را چک کنید. وضعیت درام و عملکرد درست و به جای پاک کن درام در کیفیت چاپ بسیار تأثیر گذار است. گاهی نیز استفاده از برگه ی نامناسب می تواند زمینه ساز تیرگی و سیاهی متن چاپ شده شود.

کد خطا نشان داده می شود

برای حل این مشکل باید دستگاه را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و کابل اتصال به اینترنت را نیز جدا کنید. همه ی کشوها یا درهای آن را باز کنید و تونر کارتریج را جدا کنید تا ببینید کثیفی و غبار روی آن وجود دارد یا خیر. سپس آن را ببندید و فقط سیم برق را به آن وصل کنید و دوباره دستگاه را روشن کرده و از آن استفاده کنید.

راه حل های پیشگیری از خرابی های دستگاه کپی

اگر از چگونگی مراقبت از دستگاه کپی آگاه باشید می توانید از بروز مشکلات پیشگیری کنید. اگر به طور منظم به آن رسیدگی کنید به راحتی می توانید دستگاه را در اوج عملکرد خود نگه دارید. شاید باور نکنید اما نحوه ی جاگذاری کاغذ در داخل دستگاه کپی نحوه ی عملکرد آن را تعیین می کند. اول آن که نباید سینی کاغذ را تا لبه ها پر کنید. بین سقف سینی و کاغذها کمی فضای خالی بگذارید.

دوم این که قبل از قرار دادن یک دسته کاغذ در درون دستگاه آن ها در مقابل پنکه نگه دارید. این کار باعث می شود هوا از لابه لای کاغذ ها عبور کند و آن ها را از هم جدا کند. کاغذها را در محیطی خشک و تمیز نگه دارید. هرچه کاغذها تمیزتر باشند کپی های گرفته شده نیز بهتر و تمیزتر خواهند شد.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم متداول ترین خرابی های دستگاه کپی را به شما بیاموزیم تا بهتر بتوانید دلیل خرابی دستگاه کپی خودتان را پیدا کرده و سپس در صورت نیاز به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید. شما می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در مورد این خرابی ها به اشتراک بگذارید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران