تعداد بازدید : 306
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۶/۴
کاربران آنلاین : 0
لیلا گلی
۱۴۰۱/۴/۲۰ ۱۵:۳۰:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۳۱:۰۰

اجرای دکوراسیون سبک یونان باستان در خانه

(ویرایش)

تاریخ قابل توجه یونان، به ویژه دوره باستانی و غنای فرهنگی و هنری آن، در معماری بیان شده است و هنوز هم میلیون ها نفر را به خود جذب می کند. ویژگی های سبک یونانی آن را به هدفی برای جلب نظر بسیاری از مردم تبدیل کرده است. از آنجایی که ویژگی اصلی سبک یونانی فقدان عناصر مجلل، سادگی بی نهایت، ظاهر تقریباً کاربردی و طبیعی است، این سبک به شدت مورد تحسین افراد اهل عمل و اقتصاددانان قرار گرفته است.

تاریخچه سبک یونانی:

تاریخ هر فرهنگی به طور جدایی ناپذیری با مراحل توسعه ایالت و اغلب همسایگان آن مرتبط است. اعتقاد بر این است که سبک یونانی در دوره 8-6 قبل از میلاد ساخته شده است. تاریخ توسعه یونان قرون وسطی دارای دوره های مختلفی است. اولین دوره های تاریخ توسعه سبک با جهت گیری اسطوره ای مشخص می شود که در آن مکان اصلی به خدایان اساطیری باستانی داده شد که نماینده قدرت و شکوفایی امپراتوری یونان بودند.

در مراحل بسیار اولیه (قرن 8-6 قبل از میلاد) شکل گیری اصول اولیه و تغییر تدریجی اصول و عناصر وارد شده از مصر و آسیا صورت گرفت که از قرن پنجم تا سال 470 قبل از میلاد آغاز شد. ، بر اساس اعتقادات مذهبی مردم یونان، روح داشت و شکل می گرفت.

در دوره از قرن پنجم تا بیست و هشتم تا 338 ق.م. C.، تغییرات اساسی در سبک یونانی رخ داد. عناصر لوکس در مواد، فرم ها، دکوراسیون ظاهر شدند. در دوره بعدی (قرن چهارم قبل از میلاد - 180 قبل از میلاد) تاریخ سبک یونانی با نفوذ شرق آمیخته شد. سازه ها باشکوه تر به نظر می رسیدند. در دوره بعد، پس از اینکه یونان توسط امپراتوری روم اداره شد، سبک یونانی با هنر رومی ادغام شد، اما همه اینها ویژگی های اصلی خود را در سادگی و کاربردی حفظ کردند، در حالی که سبک رومی مجلل و باشکوه است.

 

خرید لوازم مربوط به دکوراسیون سبک یونان باستان

برای سفارش لوازم و ست خواب هماهنگ با هارمونی دکوراسیون سبک سبک یونان باستان از قبیل روتختی ، پرده اتاق خواب و سایر لوازم مورد نیاز پیشنهاد ما خرید از فروشگاههای اینترنتی مجازی نظیر آف دکور، نیلادکور و یا اتاق است. با خرید مدل جدید پرده اتاق پسرانه از این فروشگاههای آنلاین به راحتی سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

ویژگی های سبک یونانی:

 

  • سقف بلند
  • ستون های گچی
  • نقاشی های دیواری
  • طیف رنگ در تن های طبیعی.
  • عدم وجود رنگ روشن
  • استفاده حداقلی از رنگ طلایی
  • اقلام تزئینی - گلدان، آمفورا، مجسمه، مجسمه
  • حداقل استفاده از پارچه پنجره.
  • گرانیت، کاشی و سرامیک، لوازم جانبی مرمر: اشکال ساده، چوب طبیعی، دست ساز، اثاثه یا لوازم داخلی چرمی، بدون مخمل؛ جهت گیری های عمودی در تمام قسمت های داخلی گچ کاری روی دیوار، کاغذ دیواری حذف شده است.

قبل از تحقق رویای آپارتمانی به سبک یونانی، از پرده های روشن روی پنجره ها استفاده کنید و مطمئن شوید که خانه شما برای این سبک دکوراسیون مناسب است، در غیر این صورت، هر کاری که می کنید، آپارتمان با ایده کلاسیک سبک یونانی انجام می دهد. مطابقت ندارد.

سقف سبک یونانی:

سقف باید بلند باشد، حس آزادی بدهد، فضای اتاق را باز کند و چشم ها را به سمت بالا بکشاند.سقف برای تاکید بر جادار بودن همه چیز در اتاق، از ستون های برجسته با گچ کاری ساخته شده است. گاهی اوقات از طرح های راه راه در سقف استفاده می شود و اغلب سقف با پایه های گچی هنری طراحی می شود. در صورت امکان پنجره ای مربعی شکل بر روی سقف تعبیه شده و نور اتاق را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

در دل سقف معمولاً یک لوستر عظیم از زنجیر طلایی آویزان است و دور سقف آن چراغ های کوچکی برای تشخیص سقف کاذب تعبیه شده است. سقف با گچ تمام شده است و رنگ آن باید با رنگ دیوار هماهنگ باشد، اما اغلب رنگ سقف و دیوارها یکسان است، سبک سقف یونانی سطوح مختلف را مستثنی نمی کند.

دیوارهای سبک یونانی:

دیوارها به رویکرد خاصی نیاز دارند، زیرا همه چیز برای تزئین آنها مناسب نیست، فقط از گچ بافتی استفاده کنید که سادگی اتاق را نشان می دهد. گاهی از پانل های چوب یا مواد دیگر (کاشی و سرامیک، سنگ و ...) استفاده می شود. سبک یونانی امکان ساختن طاقچه در دیوار را فراهم می کند. اغلب این کار برای گسترش فضای اتاق انجام می شود.

گاهی اوقات صاحبان خانه هایی که می خواهند ستون نصب کنند به دلیل فضای محدود نمی توانند این کار را انجام دهند. در این حالت سبک یونانی به شما این امکان را می دهد که با نصب ستون های پلی اورتان این مشکل را حل کنید.

 

رنگ به سبک یونانی:

فقط از رنگ های طبیعی استفاده می شود (زرد لیمویی، سفید، سایه های مختلف آبی و سبز).

 

کف به سبک یونانی:

سبک یونانی قوانین مشخصی برای کف ندارد، با این حال، قالیچه ها ندارند. کف کلاسیک با سنگ مرمر ساخته شده است، موزاییک به شکل الگوها، اما انواع دیگر از پوشش خودداری می کنند. ترکیبی از پوشش های مختلف مجاز است که به هیچ وجه از زیبایی و اصالت طرح کف نمی کاهد.

 

مبلمان به سبک یونانی:

مبلمان به سبک یونانی این ویژگی ها را دارند:

  1. صندلی، مبل های ساده، اما خالص و محکم.
  2. چرمی، اما نه مخملی.
  3. پایه های صندلی ها و میزها با انحنا به سمت بیرون خم می شوند.

لوازم جانبی به سبک یونانی:

لوازم داخلی اتاق ها معمولاً با سرامیک، مرمر، گلدان، قهرمانان باستانی یا اساطیری یا چراغ های دیواری تزئین می شوند. پرده های بسیار کمی روی پنجره ها وجود دارد، پرده ها عمدتا در اتاق خواب با پارچه های نخی و کتان هستند.

گلدان های گل در سبک یونانی بسیار کمیاب هستند، اما گلدان های سرامیکی فراوان است. این سبک برای همه افرادی که به دنبال سادگی و اصول هستند بسیار مناسب است.

 

چند ایده برای طراحی داخلی به سبک یونان باستان.

1. طراحی جذاب برای دیوارهای خانه

خانه های یونانی بسته به آب و هوا متفاوت بودند و دیوارهای داخلی اغلب برهنه یا با دیوار بافته تزئین می شدند. مکان‌های گرم‌تر در جنوب تمایل به استفاده از گچ‌کاری یا پوشش‌های دیواری از خاک رس سفید با دهانه‌های پنجره داشتند که می‌توانست نسیم مدیترانه را جذب کند.

در خانه‌های شهری، مانند خانه‌های آتن، ثروت ساکنان بر روی دیوارهایی که هنرمندان با چیدمان‌های دلپذیری از رنگ‌های خاکی پاستلی و قرمز و سیاه عمیق نقاشی کرده بودند، منعکس می‌شد. صحنه های حفظ شده بر روی سفال های یونانی را روی دیوارهای خود کپی کنید تا نمایش های معتبری از هنر یونان باستان داشته باشید.

 

2. استفاده از مبلمان بدون حاشیه.

خانه ها پر از اثاثیه نبود و آنچه که وجود داشت طراحی استاندارد و ساده ای داشت. خانه ها مملو از اقلام کاربردی و زیبا بود. تخت ها و مبل ها سکوهای مستطیلی با چهارپایه های کنده کاری شده ساده و کوسن هایی پر از پر یا پشم بودند.

 

طراحی ایرانی بر یونانیان تأثیر زیادی گذاشت و آنهایی که می توانستند، قالیچه های رنگارنگ ایرانی یا قالیچه های رنگارنگ ایرانی را به دست آوردند تا به دیوار آویزان شوند و کف را نپوشانند. به جای کابینت، یونانی ها از صندوقچه های چوبی، کنده کاری شده یا ساده برای نگهداری لباس استفاده می کردند. صندلی های بدون پشت، چهارپایه، زیرپایی و میزهای کم ارتفاع و قابل حمل از چوب تراشیده شده بودند. اثاثیه صاحبان زمین های ثروتمند با تابلوهای نقاشی شده یا فلزات گرانبها منبت کاری شده بود.

با استفاده از تمامی این موارد می توانید دکوراسیونی شیک برای خود طراحی کنید.

3. در عین سادگی، فضایی خاص و شیک ایجاد کنید.

زیبایی دکور یونان باستان را در خانه مدرن خود با دیوارهای گچی سفید و روشن، طاق های گرد که اتاق های دلباز را به هم متصل می کند، سقف های چوبی و تیرآهن و درها و کرکره های آبی روشن تقلید کنید. فرش های نخی راه راه آبی و سفید به کف چوبی جان می بخشد. کف و دیوارهای حمام وقتی با کاشی های موزاییک یونانی پوشانده می شوند، به راحتی تمیز می شوند و زیبا می شوند.

 

روتختی سفید با حاشیه طرح دار بچسبانید و برای میز ناهارخوری از تخته چوبی جامد استفاده کنید. نشستن را به چهارپایه های چوبی بدون پشت محدود کنید یا صندلی های چوبی ساده با صندلی های بافته شده را به عنوان گزینه ای برای راحتی انتخاب کنید. همچنین یک آمفورای یونانی تکثیر شده در طاقچه ای در دیوار گچبری به زیبایی اتاق می افزاید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی نحوه پیاده سازی و اجرای دکوراسیون سبک یونان باستان  پرداختیم. امید است با خواندن این مقاله به المان های موجود در این نوع دکوراسیون پی برده باشید و لذت کافی را از خواندن این مقاله برده باشید.

عاشق گلهای باری
۱۴۰۲/۶/۴ ۱۴:۵۸:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۶/۴ ۱۴:۵۸:۴۹
(ویرایش)

سبک یونانی یکی از شبکای مورد علاقه دخترخانمهای امروزی هست. برای اینکه بتونن منزل متفاوتی رو به نمایش بذارن برای خرید جهیزیه سعی میکنن از این سبک کارها استفاده کنن

مثلا میگن روتختی شلوغی که به این سبک بخوره میخوایم

من میگم روتختی باید رنگش شاد باشه مثلا شما روتختی دریم کچر ببین وقتی نگاهش میکنی رنگش با آدم حرف میزنه به خاطر همین همیشه برای خرید روتختی باید هوشمندانه عمل کنی

مشاوره در سبک زندگی
arielcompany.ir
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران