تعداد بازدید : 341
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۲۷
کاربران آنلاین : 0
barish
۱۴۰۱/۴/۲۶ ۱۷:۲۳:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۲۶ ۱۷:۲۳:۴۶

زنت (Zent)

(ویرایش)

Zent یکی از ساده ترین تکنیک های گرمایش و سرمایش در تجارت HVAC است. یک گجت بسیار ایرانی که مکانیسم سرمایش آن دقیقاً مانند کولر آبی (کورس خنک کننده تبخیری) و مکانیزم گرمایش آن دقیقاً مانند کولر (استفاده از کویل اسپا) است. تعمیر، سرویس و نگهداری دستگاه زنت آپارتمانی در این روش، زنت در میان بسیاری از گجت‌های تهویه مطبوع چهار فصل است که در سه حالت عمودی، افقی و سقفی طراحی و تولید می‌شود.

عنوان گجت سرمایش و گرمایش زنت برگرفته از سه عبارت زمستانی، نیمه و تابستانی است و در واقع به ۴ فصل این روش برمی گردد.

مشتریان بالقوه و کارفرمایان گران قیمت، به دلیل ازدحام ردپای تولید، درخواست گجت های زنت فعلا پذیرفته نمی شود.
گجت Zent چگونه کار می کند
Zent، مانند ایرواشر، از نظر علمی و نظری نوعی سیستم اشباع آدیاباتیک است. به معنای یک محفظه آدیاباتیک (عایق حرارتی) است که در طی آن دمای خشک حرکت هوای ورودی (قلع) در نتیجه تماس مستقیم هوا و آب به دمای مرطوب (Tsat) کاهش می یابد و در زمان مشابه هوا به یک درجه می رسد. وضعیت کاملاً اشباع شده (RHout=1). . با این حال در ادامه، هوای بیرون زده از فن هرگز کاملاً اشباع نخواهد شد.

از آنجایی که خنک کننده هوا متکی به تبخیر آب است، دوره خنک سازی در چنین تکنیک هایی به صورت تبخیری نامیده می شود.

عناصر گجت سرمایش و گرمایش Zent
عناصر اصلی Zent عبارتند از:

فن دمنده
پمپ گردش خون
نازل آب
پدهای سلولزی

هوا از محل تنظیم پوسته موجود در محفظه Zent با فن دمنده و پمپ سیرکولاسیون داخلی، آب درون تشتک را به جمع کننده نازل های پاشش آب پمپ می کند. سپس آب روی پدهای سلولزی جریان می یابد و کاملاً در لایه های لاغر روی سطوح آن پخش می شود تا یک کف تماس بزرگ بین آب و حرکت هوای عبوری ایجاد کند. در این روش در بین آب پاشیده شده در نتیجه جذب گرما از هوا تبخیر می شود و هوا تا دمای مرطوب خنک می شود در حالی که رطوبت بخار را دریافت می کند (ناشی از تبخیر آب).

در حقیقت، یک تفاوت بین زنت و ایرواشر این است که در زنت، مشابه کولرهای آبی، از پدهای سلولزی (پوشال) برای گسترش کف تماس بین آب و هوا استفاده می شود. به همین دلیل، در قابلیت یکسان، تنوع نازل های اسپری آب مورد استفاده در Zent بسیار کمتر از ایرواشر است و یک پمپ کوچکتر برای گردش آب در آن قرار داده شده است.

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت شد، Zent قادر خواهد بود هوای گرمایی مورد نیاز را در فصل سرما ارائه دهد. به منظور افزایش دمای حرکت هوای عبوری با استفاده از یک سیم پیچ گرمایشی که با حرکت آب یا بخار آب سوزان تغذیه می شود، درست مانند جریان گرمایش داخل تهویه مطبوع. همچنین، یک لایه از بستر فیلتر فلزی معمولاً در Zent برای فیلتراسیون حرکت هوا استفاده می شود. با این وجود، امکان استفاده از فیلترهای مختلف وجود دارد.

همچنین Zenet مجهز به سیستم رطوبت رسان خواهد بود. مخصوصاً در آب و هوای خشک فصل زمستان، برای ایجاد هوای مطبوع برای تنفس و مناسب برای منافذ و پوست افراد، می‌توان میزان رطوبت را به سادگی در Zent تنظیم کرد. اتمیزه کردن آب داخل تشت در مسیر حرکت هوا، مشابه مکانیسم ایرواشر، کافی است.

مزایا و معایب دختران
در ارزیابی ویژگی های Zent، مزایا، معایب و نرم افزار آن به ترتیب زیر بررسی می شود:

فواید:

ارزش آن در مقایسه با تکنیک های مرتبط بسیار کاهش یافته است، مانند بسته نرم افزاری روی پشت بام یا ترکیبی از چیلر و تهویه مطبوع
وزن کم و به همین دلیل نیاز به زیرساخت سبک تر برای قرار دادن گجت
ابعاد کوچکتر از ایرواشر
ارائه هوای معاصر و ایجاد استرس سازنده
معایب:

خنک کننده ضعیف تر در مقایسه با تکنیک های مرتبط با بسته نرم افزاری روی پشت بام یا مخلوط چیلر و تهویه مطبوع
عدم امکان استفاده در شرایط آب و هوایی مرطوب
عدم امکان استفاده از آن برای مکان هایی مانند سالن های فعالیت های ورزشی، مکان در نتیجه ورزش پرانرژی افراد جاری در آن و تخلیه گرمای نهفته بیش از حد، هوای مرطوب بیرون زده از پنجره نمی تواند مناسب باشد یا در مکان های عمومی مانند سالن ها که در اثر حضور افراد متعدد حتی گرمای نهفته ای دارند. بالاتر کنار گذاشته می شود.
در مقایسه با دستگاه های تهویه مطبوع، امکان تنظیم دمای هوای خروجی (در فصل گرما) وجود ندارد.
مصرف بیش از حد آب
نرم افزار گجت Zent
در سوله های صنعتی، رطوبت مکان روند تولید را مختل نمی کند و منابع آب فراوانی وجود دارد که آب و هوای محلی سایت شرکت فقط مرطوب نباشد، زنت نیز مانند ایرواشر، معمولا انتخاب مناسبی است. برای تهویه هوای آن w

۱۴۰۱/۴/۲۷ ۱۵:۱۰:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

پچ کورد شبکه:

 

اگر در حوزه آیتی و شبکه فعالیت داشته باشید یا حداقل یک آشنایی سطحی با کامپویتر داشته باشید، قطعا اسم پچ کورد شبکه به گوشتان خورده است. پچ کورد شبکه نوعی کابل شبکه میباشد که برای اتصال اینترنت و همچنین اتصال چند سیتم به یکدیگر کاربرد دارد. فروشگاه اینترنتی دلتا شبکه این افتخار را دارد که خرید انواع پچ کورد شبکه را برای شما به آسانترین روش ممکن انجام دهد. همچنین دلتا شبکه مقالات آموزش بسیار زیادی در ارتباط با حوزه شبکه و اینترنت و همچنینی اقلام و تجهیزات اینترنتی برای شما مخاطبان گرامی تهیه دیده است. اگر قصد خرید پچ کورد شبکه را دارید و یا می‌خواهید از قیت روز آن با خبر باشید، دلتا شبکه بهترین انتخاب است. گروه و تیم پشتیبانی ما بی صبرانه منتظر پاسخ به سوالات شما عزیزان است.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران