تعداد بازدید : 179
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۱
کاربران آنلاین : 0
manaattari
۱۴۰۱/۵/۱۱ ۱۰:۱۱:۱۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۵:۱۳

درمان اختلال جنسی

(ویرایش)

 

اختلال جنسی را میتوان به راحتی و با درمان عوامل زمینه ای آن از بین برد. در صورتی که علت ایجاد اختلال جنسی یک مشکل فیزیکی باشد میتوان از روشهای درمانی مکانیکال یا داروها استفاده کرد. برای اختلالات جنسی با ریشه روانی نیز میتوان از مشاوره، روان درمانی، رفتار درمانی و آموزش استفاده نمود. گاهی نیز ممکن است هر دو رویکرد برای یک نفر به کار گرفته شوند.

استفاده از داروها برای درمان اختلال جنسی:

در صورتی که علت ایجاد اختلال جنسی  یک بیماری یا وضعیت پزشکی باشد احتمالا از دارو برای درمان آن استفاده خواهد شد. یکی از دلایل شایع در چنین حالاتی، عدم تعادل هورمونی است. هورمون درمانی هم در زنان و هم در مردان می‌تواند تاثیر چشم گیزی در بهبود اختلالات جنسی ایجاد کند. داروهایی نیز وجود اارند که می توانند جریان خون به آلت تناسلی مردان را افزایش دهند، مانند ویاگرا. گاهی نیز داروهایی که فرد مصرف می کند عامل ایجاد احتلال جنسی هستند که در این صورت پزشک میتواند داروهای مصرفی را تعییر دهد.

روش درمانی مکانیکال:

در مردانی که مشکل ایجاد یا حفظ نعوظ دارند ممکن است از دستگاه های وکیوم یا پمپ های مخصوصی برای بهبود اختلال جنسی استفاده شود. ایمپلنت ها نیز برای برخی مردان توصیه میشود، از جمله مردانی که به دلیل آسیب عصبی و نخاعی، احساس را در ناحیه تناسلی خود از دست داده اند. در زنانی که دچار واژینیسموس هستند نیز ممکن است برای شل شدن عضلات از دستگاه های گشادکننده بر روی عضلات ناحیه تناسلی استفاده شود.

 

 

متخصص درمان اختلال جنسی

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران