تعداد بازدید : 160
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۱۸
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۵/۱۸ ۱۳:۱۵:۲۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

ارتودنسی متحرک

(ویرایش)

ارتودنسی متحرک دندان از روش های ارتودنسی برای رفع مشکلات خفیف دندانی مثل بهم ریختگی های جزئی دندان ها، آن ها را نظم می دهد. دستگاه ارتودنسی متحرک دندان یک صفحه از جنس پلاستیک با سیم هایی است که با فشار به دندان ها درست است که ارتودنسی متحرک دندان قابل جابجایی است و می توان آن را از دهان خارج کرد اما بهتر است فقط در مواقع لزوم مثل غذا خوردن آن را از دهان خارج کنید تا بتواند اثر گذاری لازم را داشته و دندان ها را منظم کند. بهترین سن برای انجام ارتودنسی متحرک دندان سن ۷ تا ۹ سالگی است که استخوان ها در حال شکل گیری هستند. ارتودنسی های متحرک متناسب با فرم دندان های شما قالبگیری شده و پس از ساخت در لابراتوار، بریس ساخته شده داخل دهان قرار می گیرد. طول درمان ارتودنسی متحرک (تقریبا ۳ تا ۱۲ ماه) از ارتودنسی ثابت کمتر است اما به طور کلی برای هر فرد با توجه به میزان شدت اختلالات تخمین زده می شود.

 

انواع ارتودنسی متحرک دندان عبارت اند از؛

بریس های هاولی

بریس های زد اسپرینگ

بریس های بایت پلیت

بریس های نامرئی ( اینوزیلاین)

 مزایای ارتودنسی متحرک دندان

    •  در مقایسه با سایر روش ها، ارزان تر است.
    • برای تمیز کردن می توانید بریس را از دهان خارج کنید.
  • ظاهر بهتری نسبت به ارتودنسی ثابت دارد.

 

ارتودنسی لینگوال ( ارتودنسی پشت دندان‌) 

 

ارتودنسی لینگوال یا نامرئی یکی از انواع ارتودنسی است که  در زمره ی ارتودنسی های ثابت قرارمی گیرد و می تواند مشکلات شدید دندانی، انواع مال اکلوژن ها و تراکم یا فاصله های شدید دندانی را بهبود ببخشند. درارتودنسی لینگوال؛ تمامی لوازم ارتودنسی شامل براکت، بریس ها و سیم ارتودنسی در قسمت پشت دندان ها قرار می گیرند. به همین سبب است که ارتودنسی لینگوال به ارتودنسی « پشت دندانی» نیز شناخته می شود. تفاوت عمده ی ارتودنسی به روش لینگوال با ارتودنسی ثابت، همین موقعیت قرار گیری براکت و بریس هاست. 

مزایای ارتودنسی لینگوال: از بهترین مزیت های ارتودنسی لینگوال می توان به نامرئی بودن اشاره کرد که با توجه به طولانی بودن دوره ی درمان ارتودنسی می توان گفت این روش برای کسانی که تمایل دارند بریس های ارتودنسی از دید دیگران پنهان باشد، روش مناسبی است.

 

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران