تعداد بازدید : 123
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۲۲
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۵/۲۲ ۱۶:۰۹:۵۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

اره فلکه چیست ؟

(ویرایش)
اره های فلکه ابزاری ضروری برای هر صنعتگر چوب هستند. فرقی نمی‌کند کابینت‌ساز حرفه‌ای باشید یا یک سرگرمی خانگی - می‌دانید که اره‌های فلکه برای نجاری تجربه شما را آسان‌تر، سریع‌تر و حتی ایمن‌تر از استفاده از اره‌های دستی می‌کنند. در واقع، تقریباً غیرممکن است که بسیاری از انواع برش چوب را بدون استفاده از اره های برقی به طور موثر انجام دهید.

انواع مختلفی از این اره ها وجود دارد. هر کدام هدف و روش کار متفاوتی دارند. دانستن انواع اره‌ها برای نجاری و نحوه استفاده صحیح از آنها برای داشتن یک چوب‌ساز خوب بسیار مهم است. آشنایی با انواع اره ها و کاربرد آنها بخشی از لذت و رضایت نجاری است. اره های برقی در قلب یک کارگاه قرار دارند.

انواع اره فلکه برای هر کاری وجود دارد. همچنین انواع اره برقی زیادی وجود دارد که متناسب با هر بودجه باشد. برخی از اره های برقی ساده و ارزان هستند. برخی دیگر پیچیده و پرهزینه هستند. مهم نیست که در چه طیف نجاری قرار می گیرید، مطمئناً ابزار برش چوب مناسب را متناسب با نیاز خود پیدا خواهید کرد.

نجارها و پیمانکاران حرفه ای معمولاً انواع مختلفی از اره برقی دارند. آنها نیاز دارند، زیرا معیشت آنها به کاهش دقیق و استفاده کارآمد از زمان بستگی دارد. شما کابینت سازانی را خواهید یافت که صاحب اره های برقی پیچیده ای هستند که چندین کارکرد را انجام می دهند. بسیاری از کارگران چوبی آخر هفته را با مغازه‌های پر از ابزارهای برقی پیدا خواهید کرد.
با این حال، برای خرید اره فلکه مجبور نیستید خیلی هزینه کنید . این واقعاً به نحوه استفاده از این ابزارهای ضروری بستگی دارد. معمولاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید - اما آیا واقعاً همان چیزی است که نیاز دارید؟ برای کمک به درک نیازهای خود، امیدواریم راهنمای زیر در مورد اره برقی مورد استفاده در نجاری برای شما مفید باشد.
اگر یک نوع اره برقی برای نجاری وجود داشته باشد، آن یک اره دایره ای است. در هر چوب فروشی و جعبه ابزار اره های مدور می بینید. آنها دارای یک تیغه گرد یا دایره ای پر از دندان های مختلف هستند که برای برش های سریع و تکراری طراحی شده اند.

شما می شنوید که اره های مدور با نام تجاری "Skilsaw" یا فقط "اره های دستی دایره ای" خوانده می شوند. با وجود اینکه اره‌های مدور دارای انرژی الکتریکی هستند، به جای ثابت یا روی نیمکت، برای کار با دست طراحی شده‌اند. دو نوع اره مدور رایج وجود دارد:

اره های مدور مستقیم درایو: این اره های برقی با یک دست کار می کنند و بسیار رایج ترین از این دو نوع هستند. تیغه های مدور آنها با زاویه 90 درجه نسبت به موتور الکتریکی نصب شده است. 
همه دارای دستگیره های ثابت در قسمت پشتی بالایی دستگاه با فعال سازی انگشتی هستند. قطر تیغه اره دایره ای از 7 ½ اینچ تا 10 اینچ متغیر است. این امکان برای عمق های مختلف برش را فراهم می کند.

اره های مدور Worm-Drive
 این اره های مدور بزرگتر و قدرتمندتر هستند. آنها هنوز دارای تیغه های دایره ای دندانه دار هستند، اما حرکت موتور الکتریکی آنها موازی با تیغه است. 
شما آن را با چرخاندن یک شفت مانند یک پیچ یا یک کرم کار می کنید. اره های دایره ای کرم محرک با دو دست نگه داشته می شوند. یکی دستگیره و ماشه عقب را کار می کند. دیگری اره برقی را از بالا نگه می دارد و آن را در طول کار هدایت می کند. قطر تیغه ها از 10 تا 12 اینچ متغیر است.

اره های مدور همه کاره ترین ابزار برش برقی هستند. مانند همه ابزارها، یک مهارت آموخته شده در کار با اره های مدور وجود دارد. آنها به شما اجازه می دهند این انواع برش اصلی را با یک دستگاه انجام دهید:

برش های متقاطع
اینها برش های اصلی نجاری هستند. برش های متقاطع به بریدن دانه های چوب اشاره دارد. اکثر قطعات الوار با غلات چوبی موازی با طولانی ترین طول تولید می شوند.
برش ریپ
این برش های اره مدور بیشتر در نجاری خشن استفاده می شود تا نجاری ظریف. آنها چوب را در امتداد دانه دیدند و معمولاً برای ساختن بخش های کوچکتر الوار یا پانل استفاده می شوند.
برش های ترکیبی
 این بیشتر به طراحی تیغه اشاره دارد تا برش واقعی. تیغه های ترکیبی روی اره های دایره ای دارای دندانه هایی هستند که هم برای برش متقاطع و هم برش ریپ تنظیم شده اند. بسیاری از کارگران نجاری بیشتر اوقات از تیغه های ترکیبی بر روی اره های مدور خود استفاده می کنند.
برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران