تعداد بازدید : 197
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۲۳
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۱/۵/۲۳ ۱۰:۰۳:۲۵
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

نشانه های کیست اندومتریوز

(ویرایش)

 

کیست های شکلاتی ممکن است در بعضی از زنان علایم ایجاد کنند و در برخی دیگر علایمی در کار نباشد ؛ همچنین اندازه کیست اندومتریوز لزوما بر شدت یا وجود نشانه ها تاثیر نمی گذارد به این معنی که یک زن با کیست کوچک ممکن است علایم را تجربه کند در حالیکه فردی با یک کیست بزرگ علایمی نداشته باشد.

ابعاد کیست شکلاتی می تواند از ۲ تا ۲۰ سانتیمتر متغییر باشد و علایم آن شبیه به آندومتریوز است که عبارتند از :

  • درد در طول رابطه جنسی
  • پریود دردناک
  • درد لگن ناشناخته بین دوره ها
  • دوره های نامنظم قاعدگی
  • مشکلات گوارشی
  • حرکات روده که درد ایجاد می کند
  • ناباروری برای برخی از زنان

کیست های آندومتریوزی دارای دیواره‌ بسیار ضخیم هستند. از طرفی این کیست‌ها باعث چسبندگی لگن می‌شود. به همین دلیل احتمال پاره شدن کیست‌های آندومتریوزی بسیار کم است. در صورتی که در موارد نادر پارگی کیست اتفاق بیافتد بیمار دچار درد ناگهانی شکم خواهدشد.

همچنین به دلیل چسبنده بودن کیست‌های آندومتریوزی، احتمال پیچ خوردن تخمدان‌های حاوی این کیست‌ها بسیار کم است. بنابراین درد مزمن و دائمی لگن به خاطر حضور دائمی این کیست‌ها می‌باشد. همچنین احتمال پارگی و تورشن تخمدان در مورد این کیست‌ها بسیار اندک است.

همچنین کیست های شکلاتی تنها از روی علایم تشخیص داده نمی شوند. برای تشخیص قطعی پزشک باید تخمدان‌ها را با یک سونوگرافی بررسی کند.

 

 

عمل لابیاپلاستی در تهران

۱۴۰۱/۵/۲۳ ۱۶:۳۴:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

سینی کابل جزیره:

سینی کابل یکی از قطعات پر مصرف در تمامی اماکنی که نیاز به سیستم برق کشی و الکترونیکی دارند میباشد. انواع سینی کابل با توجه به موارد مصرفی که دارند به مرور زمان پدید آمده است و همین موضوع باعث شده است تا فروشگاه اینترنتی ما یعنی فروشگاه سینی کابل جزیره، انواع سینی کابل مثل سینی کابل گالوانیزه یا سینی کابل مقاوم در برابر زنگ زدگی را در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهد. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سینی کابل دارید احتمالا علاقه مند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره استانداردهای موجود برای ساخت سینی کابل بدست بیاورید. در خصوص این استانداردها باید بدانید که اداره الکتریکی آمریکا اصلی ترین استانداردها را برای تولید انواع سینی کابل معین کرده است. شما می توانید مطمئن باشید محصولاتی که با این استانداردها تولید می شوند دارای کیفیت بالایی هستند. از جمله مهمترین این استانداردها می توان به مواردی مانند NEMA، NEMA VE1 و NEMA VE2 اشاره کرد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران