تعداد بازدید : 290
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۳۰
کاربران آنلاین : 0
mona1400
۱۴۰۱/۵/۳۰ ۱۲:۵۵:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۸:۱۰

انواع بیماری های پوستی در کودکان چیست؟

(ویرایش)

 

انواع مختلفی از مشکلات پوستی می تواند بر کودک شما تأثیر بگذارد. درماتیت، عفونت های ویروسی، عفونت های باکتریایی، عفونت های قارچی و بسیاری از شرایط دیگر ممکن است باعث ایجاد بثورات شوند.

 راش پوشک در کودکان

راش پوشک را درماتیت پوشک نیز می‌گویند. این شایع ترین بیماری پوستی است که در نوزادان دیده می شود. بثورات پوشک زمانی رخ می‌دهد که رطوبت در ناحیه پوشک کودک شما باعث تحریک یا رشد قارچ‌ها یا باکتری‌هایی شود که معمولاً به مقدار کم روی پوست زندگی می‌کنند. برای پیشگیری یا درمان راش پوشک، ناحیه پوشک کودک خود را با تعویض مکرر پوشک تمیز و خشک نگه دارید. هنگام تعویض پوشک کودک، قبل از پوشیدن دوباره آن را برای مدت کوتاهی کنار بگذارید. همچنین می توانید از پماد یا کرم حاوی اکسید روی یا ژل نفتی استفاده کنید تا از پوست کودک خود در پوشک محافظت کنید.

کلاهک گهواره در کودکان

به کلاهک گهواره درماتیت سبورئیک نوزادان نیز گفته می شود. این یک بیماری پوستی است که به نظر می رسد مانند لکه های زرد پوسته ای است که اغلب با یک بثورات قرمز روی پوست سر کودک شما احاطه شده است. تولید بیش از حد غدد چربی تولید کننده چربی در پوست سر کودک شما ممکن است باعث کلاهک گهواره شود. می‌توانید کلاه گهواره را در خانه با شامپوی ملایم کودک درمان کنید و همچنین می‌توانید در صورتی که کودک شما را آزار نمی‌دهد، پوست را به آرامی مالش دهید.

اگزما در کودکان

اگزما درماتیت آتوپیک نیز نامیده می شود. اگزما باعث خارش پوست کودک شما می شود و سپس قرمز، تحریک و خشک می شود. تفاوت در سد پوستی کودک شما (در مقایسه با پوست نرمال و سالم) و سیستم ایمنی که به سمت آلرژی تمایل دارد باعث اگزما می شود. مشکلات مربوط به سد باعث می شود پوست کودک شما حساس تر و مستعد ابتلا به عفونت و خشکی باشد. کنترل علائم کودک شما هدف درمان است. اغلب محرک های فصلی یا آلرژیک وجود دارد که باید به کودک خود کمک کنید تا از آنها اجتناب کند. مراقبت خوب از پوست شامل حمام کردن در آب گرم اما نه خیلی داغ و مرطوب کردن منظم پوست است، به خصوص بلافاصله پس از حمام کردن یا قرار گرفتن در معرض آب.

درماتیت تماسی در کودکان

درماتیت تماسی زمانی رخ می‌دهد که بچه‌ها به یک آلرژن یا محرک واکنش نشان دهند. آلرژن ها ممکن است شامل پیچک سمی یا داروها باشند. محرک ها ممکن است شامل عطرها، صابون ها، پاک کننده ها و رنگ ها باشد. درماتیت تماسی باعث ایجاد بثورات پوستی خارش دار می شود که گاهی اوقات دردناک نیز می باشد. درمان شامل مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های ضد خارش و استروئیدهای موضعی (یا گاهی خوراکی) است.

عفونت های ویروسی

بثورات ویروسی در نوزادان، کودکان نوپا و کودکان توسط انواع ویروس های مختلف ایجاد می شود. این عفونت ها شامل بیماری پنجم، روزئولا، آبله مرغان، سرخک، سرخجه و بیماری های دست، پا و دهان است.

روزئولا در کودکان

روزئولا را بیماری ششم نیز می نامند. ویروس هرپس انسانی 6 باعث بروز روزئولا می شود. با روزئولا، کودک شما به طور ناگهانی دچار تب شدید می شود که می تواند تا یک هفته ادامه یابد. هنگامی که تب از بین می رود، ممکن است یک بثورات صورتی لکه دار و کمی برجسته روی سینه یا معده کودک شما ظاهر شود. بثورات ممکن است به بازوها و گردن کودک شما سرایت کند و بعد از حدود 24 ساعت محو شود. درمان ممکن است شامل استامینوفن برای تب کودک شما باشد، اما بثورات خارش یا درد ایجاد نمی کند.

آبله مرغان

ویروس واریسلا زوستر باعث آبله مرغان می شود. آبله مرغان معمولاً ابتدا روی صورت، قفسه سینه و پشت کودک شما راش ایجاد می کند، اما ممکن است به کل بدن او سرایت کند. بثورات به تاول های خارش دار و پر از مایع تبدیل می شوند، سپس تاول ها به دلمه تبدیل می شوند. آبله مرغان معمولاً طی یک تا دو هفته خود به خود از بین می رود. می توانید علائم کودک خود را با آنتی هیستامین ها و استامینوفن درمان کنید. آنها تا زمانی که تمام تاول ها پوسته نشده باشند مسری هستند.

سرخک

موربیلی ویروس باعث سرخک می شود. سرخک بسیار مسری است و با واکسن سرخک یا واکسن MMR از آن پیشگیری می شود. این باعث ایجاد جوش هایی می شود که روی صورت کودک شما شروع می شود. معمولاً در پشت گوش یا اطراف دهان کودک شما دیده می شود. سپس روی بدن آنها به سمت پایین حرکت می کند. بثورات به صورت لکه‌های قرمز مسطح شروع می‌شوند، اما ممکن است لکه‌های سفید برجسته کوچک‌تری در بالای لکه‌های قرمز ظاهر شوند. این لکه ها ممکن است با حرکت به سمت پایین بدن کودک به هم بپیوندند. سرخک باید مسیر خود را طی کند. در عرض دو هفته از بین می رود مگر اینکه عوارض ایجاد شود. شما می توانید علائم تب و درد کودکتان را با استامینوفن یا NSAID ها درمان کنید. در مورد بیماری سرخک در کودکان بیشتر بخوانید.

سرخجه: سرخجه سرخک آلمانی نیز نامیده می شود و با واکسن قابل پیشگیری است. ممکن است شبیه به نظر برسد اما توسط ویروسی متفاوت از سرخک ایجاد می شود. سرخجه باعث ایجاد بثورات قرمز یا صورتی می شود که روی صورت و گردن کودک شما شروع می شود. بثورات سپس به سایر قسمت‌های بدن کودک شما گسترش می‌یابد و حدود سه روز طول می‌کشد مگر اینکه عوارضی ایجاد شود. کودک شما ممکن است قبل از ظاهر شدن بثورات تب، سرفه یا آبریزش بینی داشته باشد. سرخجه باید مسیر خود را طی کند. شما می توانید علائم تب و درد کودکتان را با استامینوفن ها درمان کنید.

بیماری دست، پا و دهان

یک ویروس از خانواده انترو ویروس ها باعث بیماری دست، پا و دهان می شود. این بیماری باعث ایجاد بثورات قرمز در اطراف دهان کودک نوپا، و در کف دست ها و کف پاهای او می شود. ممکن است مناطق دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بثورات ممکن است به برجستگی یا تاول روی پوست کودک و در دهان او تبدیل شود و می تواند بسیار دردناک باشد. بیماری دست، پا و دهان معمولاً طی یک تا دو هفته خود به خود از بین می رود. می توانید علائم کودک نوپای خود را با استامینوفن یا NSAID ها درمان کنید.
عفونت های باکتریایی

انواع بثورات نوزادی نیز ممکن است شامل عفونت های باکتریایی مانند مخملک و زرد زخم باشد.

مخملک در کودکان

باکتری به نام استرپتوکوک گروه A باعث گلودرد استرپتوکوکی و مخملک می شود. مخملک معمولاً با تب، گلودرد و سردرد شروع می‌شود، اما علامت اصلی آن، بثورات برجسته و قرمز روی گردن و بالای سینه کودک است. سپس بثورات ممکن است به سایر نواحی بدن کودک شما سرایت کند. صورت کودک شما ممکن است قرمز باشد و ناحیه ای رنگ پریده در اطراف دهانش باقی مانده باشد. بثورات مانند کاغذ سنباده خشن است و ممکن است به نظر برسد که کودک شما دچار آفتاب سوختگی شده است. درمان مخملک شامل آنتی بیوتیک است.

زرد زخم در کودکان

باکتری های استرپتوکوک یا استافیلوکوک اورئوس گروه A باعث ایجاد زرد زخم می شوند. این بیماری در کودکان 2 تا 5 ساله شایع است اما در هر سنی ممکن است رخ دهد. Impetigo باعث ایجاد برجستگی های قرمز، تاول یا لکه های پوسته ای می شود. اینها بیشتر در اطراف دهان و بینی کودک نوپا شما دیده می شوند و می توانند در هر جایی باشند که پوست به طور مکرر تحریک شود. درمان زرد زخم معمولاً شامل آنتی‌بیوتیک‌هایی است که ممکن است خوراکی باشد یا مستقیماً روی پوست گذاشته شود.

بثورات پوستی معمولی که در نوزادان، کودکان نوپا و کودکان مشاهده می شود نیز می تواند شامل عفونت های قارچی مانند کرم حلقوی باشد.

کرم حلقوی

قارچ برخلاف نامش باعث ایجاد کرم حلقوی می شود نه کرم. باعث ایجاد لکه های گرد یا بیضی روی پوست کودک شما می شود. لکه ها دارای مراکز صاف و حاشیه های قرمز و پوسته پوسته هستند و ممکن است بلافاصله شبیه حلقه ها نباشند. اما وقتی حلقه ها بزرگتر شوند متوجه خواهید شد. لکه ها ممکن است خارش دار و دردناک باشند و ممکن است پف کرده و ملتهب شوند. می توانید کرم حلقوی کودک خو د را با داروهای ضد قارچ به صورت خوراکی یا مستقیم روی پوست درمان کنید.

 

 

بهترین روانشناس کودک

۱۴۰۱/۵/۳۰ ۱۹:۴۱:۵۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

تعمیر مانیتور:

تعمیر مانیتور یکی از حساس ترین و تخصصی ترین تعمیراتی است که در حال حاضر در جهان در حال عرضه میباشد. تعمیر مانیتور بسیار کار پیچیده ای بوده و اگر مانیتور خود را به دست یک متخصص حرفه ای نسپارید ممکن است لوازم هوشمند شما دیگر هیچوقت مثل روز اولش نشود. به همین دلیل نمایندگی سامسونگ این امکان را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید تعمیر مانیتور خود را در کمترین زمان و همراه با بهترین کیفیت انجام دهید. اگر قصد رفع مشکل، ترمیم و یا تعمیر مانیتور خود را دارید، با برون سپاری آن به دست تعمیرکاران ما میتوانید از سلامت لوازم دیجیتال خود مطمئن بوده و با خیالی راحت آن را تحویل بگیرید. جای این را دارد که گفته شود خدمات تعمیر مانیتور مرکز نمایندگی سامسونگ به این صورت است که از قطعات اورجینال در حین کار استفاده میکنیم و از ضمانت کالا میتوانید اعتماد کسب نمایید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران