تعداد بازدید : 118
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۱
کاربران آنلاین : 0
manaattari
۱۴۰۱/۶/۱ ۲۰:۳۸:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۵:۱۳

درمان دیر انزالی مردان

(ویرایش)

 

باید آگاه بود که هیچ درمان سزیعی برای دیر انزالی مردان وجود ندارد و بهبود این مشکل نیازمند صبر، همکاری و پشتکار زوجین  می باشد. نوع درمان دیر انزالی مردان بستگی به دلیل زیرین آن دارد. بنابراین عامل اصلی در بهبود درمان دیرانزالی، تشخیص دلایل ایجاد آن توسط یک متخصص  می‌باشد.

در صورتی که برای تمام طول زندگی دچار این مشکل بوده‌اید، باید به یک اورولوژیست مراجعه کنید. اگر دلیل دیر انزالی مردان اعتیاد به تماشای پورنوگرافی است، باید در جهت بهبود آن راهکاری اتخاذ کرد. در صورتی که دیر انزالی به‌دلیل اثرات جانبی داروها ایجاد شده باشد، باید داروهایی دیگر را تجویز کرد. اگر دیر انزالی به‌دلیل مصرف الکل است، باید مصرف الکل را متوقف کرد. در صورتی که دلایل هورمونی دارد، باید با مشورت با پزشک سطح هورمون را افزایش داد. و اگر مرتبط با سایر دلایل فیزیکی است، باید آنها را مورد بررسی قرار داد.

در بیشتر موارد، دلایل روانشناختی نیز در دیر انزالی مردان نقش دارد. دلایل روانشناختی یا علت اصلی است و یا آنکه پس از ایجاد دیر انزالی توسط دلایل دیگر، دلیل تداوم دیر انزالی در فرد می‌باشد.

 

دارو درمانی

تعدادی از داروها باعث بهبود علائم دیر انزالی مردان می‌شوند، اگرچه به‌جهت درمان کامل هنوز مورد تائید قرار نگرفته‌اند. از جمله داروهای موثر عبارتند از:

۱. سیپروهپتادین (Cyproheptadine)

۲. امانتادین (Amantadine)

۳. بوسپیرون (Buspirone)

شناخت درمانی

در صورتی که دلیل دیر انزالی مردان اضطراب، افسردگی، کمبود عزت‌نفس و یا افکار نادرست باشد، می‌توان از شناخت درمانی استفاده کرد. در مواردی نیز باید از زوج درمانی بهره جست، زیرا در بعضی مواقع دلیل زیرین دیرانزالی مردان، خشم به همسر و روابط نامناسب و همراه با انتقاد همسر نسبت به مرد می‌باشد.

در بسیاری از مواقع لازم است تا اضطراب عملکرد را در مرد از بین برد تا او بتواند بدون اضطراب و استرس به رابطه جنسی بپردازد. استرس و اضطراب ناشی از ترس از خوب عمل نکردن و موفق نبودن در حین رابطه جنسی و در نتیجه عدم رضایت همسر می‌تواند باعث اختلال نعوظ و نیز دیرانزالی شود. شناخت درمانی همراه با زوج درمانی می‌تواند به فرد کمک کند.

 

 

درمان اختلال جنسی در تهران

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران