تعداد بازدید : 247
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۴/۲۰
کاربران آنلاین : 0
manaattari
۱۴۰۱/۶/۱۰ ۱۰:۱۸:۵۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۴:۵۵:۱۳

چه عواملی باعث مشکلات جنسی در مردان می‌شود؟

(ویرایش)

 

اختلال عملکرد جنسی در مردان می‌تواند در اثر مشکلی جسمی و یا روانی باشد.

دلایل جسمی:

بسیاری از شرایط جسمی و مشکلات پزشکی می‌توانند باعث اختلال عملکرد جنسی شوند. این بیماری‌ها شامل دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی (عروق خونی)، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های مزمن مانند نارسایی کلیه یا کبد و اعتیاد به الکل و مواد مخدر است. علاوه بر این، عوارض جانبی برخی دارو‌ها مانند دارو‌های ضدافسردگی نیز می‌تواند بر میل و عملکرد جنسی تأثیر بگذارد.

دلایل روان‌شناختی:

این موارد شامل استرس و اضطراب مربوط به کار، نگرانی در مورد عملکرد جنسی، مشکلات زناشویی یا رابطه‌ای، افسردگی، احساس گناه و اثرات ضربه و شوک جنسی در گذشته است.

 

چه کسی تحت تأثیر مشکلات جنسی قرار دارد؟

زنان و مردان هر دو تحت تأثیر مشکلات جنسی قرار دارند. مشکلات جنسی در بزرگسالان در هر سنی رخ می‌دهد. در میان افرادی که معمولاً به این مشکلات مبتلا می‌شوند، افراد سالمند هستند که ممکن است این مشکلات به کاهش سلامت بدن به‌علت افزایش سن در آن‌ها مربوط باشد.

 

مشکلات جنسی چگونه بر مردان تأثیر می‌گذارد؟

شایع‌ترین مشکلات جنسی در مردان اختلالات انزال، اختلال در نعوظ و میل جنسی مهارشده است.

 

اختلالات انزال چیست؟

انواع مختلفی از اختلالات انزال در مردان وجود دارد، از جمله:

زودانزالی:

این مورد به انزالی گفته می‌شود که قبل یا کمی پس از نفوذ و دخول رخ می‌دهد.

دیرانزالی یا انزال مهارشده:

این مورد زمانی است که انزال به‌آرامی و کندی اتفاق می‌افتد.

انزال رتروگراد یا معکوس:

این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که هنگام ارگاسم، مایع منی به جای اینکه از طریق مجاری ادرار و از انتهای آلت تناسلی بیرون آید، به داخل مثانه بازگردد.

 

در برخی موارد، انزال زودرس و مهارشده به‌علت عوامل روانی از جمله زمینه‌های مذهبی شدید، که باعث می‌شود فرد رابطهٔ جنسی را گناه‌‌آلود ببیند، عدم جذابیت برای شریک جنسی و حوادث و سوابق آسیب‌زای گذشته، پیش می‌آید. انزال زودرس یا زودانزالی، رایج‌ترین شکل اختلال عملکرد جنسی در مردان، اغلب به دلیل عصبی بودن و اضطراب نسبت به عملکرد خود در حین رابطهٔ جنسی است. دارو‌های خاص، از جمله برخی از دارو‌های ضدافسردگی، و آسیب عصبی به نخاع و کمر ممکن است بر انزال تأثیر بگذارند.

انزال رتروگراد در مردان مبتلا به دیابت که از نوروپاتی دیابتی (آسیب عصبی) رنج می‌برند، شایع است. این به دلیل مشکلات اعصاب مثانه و گردن مثانه است که اجازه می‌دهد مایع منی به عقب جریان داشته باشد. در سایر مردان، انزال رتروگراد پس از عمل روی گردن مثانه یا پروستات، یا بعد از برخی اعمال جراحی شکمی اتفاق می‌افتد. علاوه ‌بر این، برخی از دارو‌ها به‌ویژه دارو‌هایی که برای درمان اختلالات خلقی و رفتاری استفاه می‌شوند، ممکن است باعث ایجاد مشکلات انزال شوند.

متخصص درمان اختلال جنسی

۱۴۰۲/۴/۲۰ ۱۹:۵۳:۵۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۲۱ ۱۷:۰۹:۵۰
(ویرایش)

مخصوصاً بعضی داروها و نیز استرس‌های اجتماعی بسیار اثر گذارند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران