تعداد بازدید : 409
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۲۷
کاربران آنلاین : 0
zizi2000
۱۴۰۱/۶/۲۷ ۱۳:۵۳:۱۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۴:۰۷

نورپردازی اتاق خواب چگونه است؟

(ویرایش)

نورپردازی اتاق خواب در طراحی دکوراسیون داخلی، متاسفانه از مواردی است که نادیده گرفته می شود. در صورتی که اتاق خواب یکی از بخش های مهم منزل است که افراد، ساعات زیادی از روز را به هنگام استراحت، مطالعه و خواب، در آن فضا به سر می برند.

بنابراین نورپردازی اتاق خواب برای ایجاد یک فضای مناسب و آرام در اتاق خواب، فاکتور مهمی است که نباید مورد اغماض واقع شود. نحوه نورپردازی و روشنایی اتاق خواب ها، معمولا به سلیقه افراد، بستگی داشته و می تواند تاریک، روشن و یا مابین آن ها انتخاب گردد.

تجهیزات روشنایی و منابع نور مورد استفاده نیز، کاملا به جنس و سن فرد دارنده اتاق خواب، وابسته بوده و انواع متفاوتی از چراغ ها در اتاق خواب به کار برده می شوند.

اصول طراحی و دکوراسیون نورپردازی اتاق خواب
اصول نورپردازی اتاق خواب

اغلب اوقات، وقتی صحبت از نور و روشنایی به میان می آید، نور اتاق خواب بسیار نادیده گرفته می شود و معمولاً بدون هیچ گونه طراحی روشنایی باقی می ماند. اتاق نشیمن و آشپزخانه معمولاً از نور خاصی برخوردار می شوند. در واقع یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، نورپردازی است. 

رنگ روشن چراغ اتاق خواب

رنگ نور چراغ اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های نورپردازی اتاق خواب است. بهترین رنگ برای لامپ اتاق خواب، نزدیک ترین رنگ به نور خورشید است. لامپ‌های رشته‌ای قدیمی نزدیک‌ترین لامپ‌ها به نور ملایم هستند. اما مشکل اینجاست که مصرف برق آنها بسیار بالاست. لامپ های LED یکی از بهترین جایگزین ها برای لامپ های رشته ای هستند. بهترین رنگ برای چراغ شب یا نور شب آبی است. نورهای نزدیک به آبی نسبت به نورهای زرد آرامش بیشتری را برای مردم ایجاد می کنند.

نورپردازی اتاق خواب و اصولی که باید رعایت کنید

با دیمر، دیمر می تواند در زمینه تولید چراغ های کم نور بسیار خوب باشد. در بین لامپ های کم مصرف و لامپ های ال ای دی، تنها شرکت هایی هستند که لامپ های ال ای دی با قابلیت اتصال به دستگاه دیمر تولید می کنند. اگر نورپردازی در سطوح مختلف را اولین قدم برای روشنایی بدانیم; استفاده از دیمرهای نوری در دسته دوم برای ایجاد و برجسته سازی الگوهای مختلف نور قرار می گیرد. نورپردازی مدرن به شما این امکان را می دهد که نشان دهید کدام بخش از اتاق برای شما مهم است.

اصول نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی دیوار اتاق نشیمن یا سایر قسمت ها مانند اتاق خواب، راهرو و ... بسیار مهم است و می تواند تاثیر زیادی در ظاهر کلی فضا داشته باشد. در بالا به چند ایده برای نورپردازی اتاق خواب اشاره کردیم. از اتاق های دیگر به شما بگویم.

موضوع مهم در نورپردازی اتاق خواب استفاده از چندین منبع نور است و سعی کنید از چندین مدل مختلف نور استفاده کنید تا زیبایی فضا را چند برابر کنید، مثلا برای نورپردازی اتاق خواب، نه تنها از لامپ های سقفی استفاده کنید و از نور مخفی تخت و یا استفاده کنید. از چراغ های مخفی برای کابینت و آینه استفاده کنید، همچنین می توانید از آباژورهای بلند یا چراغ های دیواری مدرن، پنل های نور مخفی مدرن و غیره برای تزئین و نورپردازی دیوار پذیرایی استفاده کنید.

نکته دیگر این است که سعی کنید منبع نور اصلی را برای فضا انتخاب کنید، چه برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب، حتما به فکر یک لوستر مدرن یا منبع نور اصلی باشید تا بتوانید به کل فضا برسید و بیشتر روشن کنید اما نکته این است که سعی کنید منبع نور اصلی را خیلی بزرگ و روشن نکنید تا فضا خیلی روشن نباشد، مخصوصاً در هنگام استفاده از چراغ های مخفی و داخلی دیگر.

سرگشته محضیم و در این وادی خلقت عاقل تر از آنیم که ذیوانه نباشیم
۱۴۰۱/۶/۲۷ ۲۰:۵۰:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۹ ۱۷:۵۳:۱۱
(ویرایش)

خیلی هم عالی!
ممنون از مطالب مفید و با ارزشتون. ابنو میبخواستم بگم که اگر قصد تعمیر مانیتور دارید میتونید لوازم خودتونرو به سایت ما بسپرید و بعد از اون نگران هیچ چیز دیگه ای نباشید.
راستی اینو هم بگم که تعمیرات مانیتور ما همراه با گارانتی هست و در صورت نارضایتی وجه پرداختی برگردونده میشه.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران