تعداد بازدید : 137
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۰
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۱/۷/۲۰ ۰۸:۵۶:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

عوامل موثر در بروز عفونت واژن

(ویرایش)

 

علل عفونت واژن

عفونت واژن زنان ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. از شایع‌ترین عوامل موثر در بروز عفونت واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از دلایل عفونت واژن باکتری ها هستند:

کاهش میزان باکتری‌های مفید و افزایش و گسترش باکتری‌های زیان‌آور، در ایجاد واژینیت موثر است.

  • از دیگر دلایل عفونت واژن قارچ کاندیدا آلبیکانس است:

کاندیدا آلبیکانس (Candida albicans) نوعی قارچ است که از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده واژینیت قارچی و برفک دهان به حساب می‌آید.

  • تک‌یاختگان یکی از دلایل پرر رنگ عفونت واژن هستند:

تک‌یاختگان، اغلب از طریق رابطه جنسی انتقال می‌یابند و از عوامل ایجاد کننده واژینیت به شمار می‌روند.

  • از دلایل دیگر عفونت واژن کاهش سطح هورمون استروژن بدن است:

به طور معمول، پس از یائسگی یا در دوران بارداری و شیردهی سطح هورمون استروژن کاهش می‌یابد. این امر، موجب خشکی مهبل شده و در نهایت، آتروفی و التهاب واژن را به دنبال خواهد داشت. اختلال در ترشح هورمون استروژن، از عوامل موثر عفونت در بارداری به حساب می‌آید. البته برای بررسی دقیق‌تر این موضوع می‌توانید از پزشک زنان و زایمان مشورت بگیرید.

  • حساسیت نیز جز اخرین دلایل ابتلا به عفونت واژن در بانوان است:

مصرف برخی محصولات و شوینده‌های معطر و حاوی مواد شیمیایی، ممکن است با بروز حساسیت و التهاب همراه باشد. از موثرترین عوامل به وجود آورنده حساسیت واژن می‌توان به استفاده از صابون‌های عطری، دوش واژینال و پوشیدن شلوار یا جوراب شلواری تنگ و غیرنخی اشاره کرد.

در مواردی، ممکن است علت به وجود آورنده عفونت غیرقابل تشخیص باشد. این وضعیت، می‌تواند برای کلیه خانم‌ها در هر سنی اتفاق بیافتد؛ با این حال، این امر، بیش‌تر در دخترانی مشاهده می‌شود که هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند. اغلب، این عفونت را با عنوان عفونت واژن غیراختصاصی می‌شناسند.

دلیل عفونت واژن

واژینیت یا التهاب واژن یک عفونت واژینال است که در اثر التهاب پوشش داخلی واژن ایجاد می شود.تقریبا تمام زنان در طول زندگی خود التهاب واژن را تجربه می کنند و این بیماری یکی از معمول ترین علل مراجعه زنان به پزشک می باشد. علیرغم آنکه التهاب واژن در اثر میکرو ارگانیسم های عفونت زای منتقل شده از راه تماس جنسی نیز منتقل می شود ، ولی اغلب در اثر بر هم خوردن محیط طبیعی واژن بوجود می آید.

 

 


هزینه نمونه برداری از رحم

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران