تعداد بازدید : 198
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۰
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۷/۲۰ ۱۰:۳۳:۰۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

مراحل ارتودنسی متحرک

(ویرایش)

 

ارتودنسی متحرک از ۳ مرحله اصلی تشکیل شده است:

  • مراجعه به مطب متخصص، برای بررسی مناسب بودن این درمان
  • قالب گیری از دهان شما برای ساخت دستگاه ارتودنسی متحرک
  • مراجعه به مطب برای تست مناسب بودن دستگاه در دهان شما

انواع ارتودنسی متحرک

اکنون که بررسی کردیم ارتودنسی متحرک برای چه دندان‌هایی است، به معرفی انواع ارتودنسی متحرک می­‌پردازیم. وجود انواع پلاک ارتودنسی متحرک کارایی این روش را بسیار بالا برده و برخی ناهنجاری­‌های فک و دندان را می‌­توان با آن درمان کرد.

دندان پزشکان با توجه به شرایط شما از یکی از انواع پلاک ارتودنسی متحرک استفاده می­کنند که در ادامه با آن­‌ها آشنا می­‌شوید:

  • پلاک نامرئی: همان­طور که از نام آن مشخص است، این مدل ارتودنسی متحرک از طریق پلاک­‌هایی شبیه به پلاستیک شفاف است. در صورت استفاده از این پلاک ارتودنسی متحرک، باید هر دو هفته یکبار آن را عوض کنید.
  • پلاک متحرک با فنر زد (Z): اگر یکی یا چند دندان از دندان‌های قدامی شما عقب باشد، برای منظم کردن آن­‌ها باید از این مدل از انواع پلاک ارتودنسی متحرک استفاده شود.
  • پلاک فانکشنال: در صورتی که فک پایین بیمار عقب باشد و یا فک بالا جلو باشد، از انواع پلاک ارتودنسی متحرک برای عقب کشیدن فک بالا و جلو آوردن فک پایین باید از پلاک فانکشنال در میان انواع پلاک ارتودنسی متحرک استفاده شود.
  • ریتینر (پلاک نگهدارنده): هر چه به فیلم ارتودنسی متحرک، مدت زمان ارتودنسی متحرک، ارتودنسی متحرک درد دارد یا خیر، قیمت ارتودنسی متحرک فک بالا، ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است و… توجه م‌ی­کنید، به نگهداری­های پس از ارتودنسی متحرک نیز باید توجه کنید. زیرا دندان­‌ها مایل اند به حالت قبل برگردند و ریتینرها جلوی این مسئله را می‌­گیرند.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

خرداد 1403
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران