تعداد بازدید : 220
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۱
کاربران آنلاین : 0
mona1400
۱۴۰۱/۷/۲۱ ۱۰:۱۳:۲۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۲:۰۸:۱۰

لزوم توجه خانواده به رفتارهای نوجوان

(ویرایش)

 

 در مورد عوامل خانوادگی آنچه که باعث خشم نوجوان در خانواده می‌شود معمولاً این است که خانواده‌ها شرایط و ویژگی‌های نوجوانی را درک نمی‌کنند. شاید متوجه نیستند که نوجوان در چه موقعیتی قرار دارد و انتظارهای بیجا و نابجا از او دارند و این موارد باعث افزایش و نمود خشم نوجوان در خانواده می‌شود.

در کنترل خشم باید از خانواده شروع کنیم، اضافه کرد: آنچه مهم است اینکه آیا خانواده درک صحیح و درستی از خواست‌های نوجوان دارد و تعاملات و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر صحیح بوده یا نیست. نکته دیگر اینکه شاید نوجوان دچار یک اختلال روانشناختی شده و یکی از پیامدهای افسردگی در نوجوانان و کودکان پرخاشگری و بروز خشم است.

 باید بدانیم که با توجه به اقتضای سنی به رفتارهای دوره نوجوانی توجه کنیم اما در عین شدت، مدت و فراوانی این موارد نیز حائز اهمیت است. اگر این نوع رفتارها مدت‌دار بوده و بیش از حد تکرار شود، در نتیجه روی درس، روابط بین فردی و مسائل دیگر نوجوان تأثیر می‌گذارد و به طور یقین باید احوال و رفتار نوجوان بررسی شود و این احتمال وجود دارد که نوجوان دچار افسردگی شده است.

. اگر در رفتارهای متفاوت نوجوان چه در خانواده و چه بیرون از خانه هم این موارد را تکرار کند و عملکرد تحصیلی او دچار اختلال شود نیاز به مشاوره گرفتن از فرد متخصص و مجرب در این زمینه ضرورت دارد.

نکته حائز اهمیت اینکه برخی از نوجوانان نسبت به نوجوانان دیگر زودتر خشمگین می‌شوند و این اتفاق به سه دلیل است، یکی اینکه در این گروه از نوجوانان تحمل ناکامی‌ها پایین است و سریع عصبانی شده و شروع به داد و بیداد می‌کنند. دلیل دیگر آموزش‌هایی است که در خانواده به او داده شده است و معمولاً والدین برای رسیدن به خواسته‌ها با داد و بیداد و مشاجره با یکدیگر موضوع را حل کرده‌اند در نتیجه نوجوان از نوع رفتارهای آنها الگوبرداری می‌کند. دلیل دیگر خودآگاهی، تفکر و نوع تفسیر این گروه از نوجوانان از اتفاق‌های روزمره است.

 تبعات و نتیجه خشم‌افروزی به خود افراد برمی‌گردد،  بنابراین اگر نوجوان متوجه شود که این تبعات چه مضراتی در آینده برای او خواهد داشت سعی می‌کند خشم خود را مدیریت کند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران