تعداد بازدید : 83
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۳
کاربران آنلاین : 0
leilahh
۱۴۰۱/۷/۲۳ ۱۰:۰۳:۰۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۱۰ ۱۰:۳۰:۲۰

خواص سنگ فیروزه

(ویرایش)

سنگ فیروزه از سنگهای گران قیمت جهان و یکی از پرطرفدارترین سنگها در میان مردم ایران است. این سنگ علاوه بر زیبایی خواص درمانی نیز دارد.

 سنگ فیروزه

این از قدیمی ترین سنگهای جهان و دارای تاریخچه ای طولانی است. بطوریکه در کاوشهای باستان شناسی مصر مشخص شد که فراعنه مصر باستان سه هزار سال پیش از این جواهر زیبا بعنوان تزئینات و طلسم استفاده می کردند و این سنگ همراه با مومیایی های آنها دفن می شد.

در زبان انگلیسی سنگ فیروزه را سنگ ترکی یا (Turquoise) می گویند زیرا این سنگ از ایران و سایر کشورهای شرق میانه از راه ترکیه به اروپا صادر می شد و تصور می شد که محل استخراج آن ترکیه است در حالیکه در ترکیه فیروز (fayruz) نام داشت.

خواص درمانی سنگ فیروزه

– انرژی درمانی: این سنگ به سنگ مدیتیشن و انرژی معروف است و روی چاکرای پنجم (گلو) بعنوان هماهنگ کننده اثر می گذارد.

این سنگ القاکننده احساس وقار و صلح می باشد و متعادل کننده است. این سنگ موجب شفای حوزه احساسی، انتقال نقطه کانونی آگاهی به مرکز مختص آن در قلب و تسکین تنشهای روانی است.

– درمان مشکلات افسردگی و اضطراب: این سنگ انرژیهای منفی و چشم زخم را دور می کند و به کسب و کار فرد رونق داده و انرژی مثبت و شادی را برای فرد به همراه دارد و در رفع کابوسها و کم کردن افسردگی و اضطراب نقش دارد.

– کاهش بیماریهای ریوی و گلودرد: قرار دادن سنگ فیروزه ای که اصل باشد در ناحیه چاکرای گلو بسیاری از دردهای گلو را درمان کرده یا کاهش می دهد. به همین خاطر توصیه می شود گردنبند فیروزه استفاده شود.

– تقویت چشم: استفاده از سرمه فیروزه به افرادی که مبتلا به مشکلات بینایی در شب هستند بسیار کمک می کند. نگاه به فیروزه هم می تواند چشم را تقویت کند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران