تعداد بازدید : 105
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۳
کاربران آنلاین : 0
السا هستم
۱۴۰۱/۷/۲۳ ۱۶:۴۶:۰۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۶:۵۲:۳۷

انواع کیست تخمدان

(ویرایش)

انواع کیست تخمدان رو می شناسید؟ می دونید چجوری باید درمان بشن؟ یه متخصص زنان و زایمان خوب میتونه به شما تو این زمینه کمک کنه. توجه شمارو به این بخش از مقاله دکتر بهناز عطار شاکری جلب می کنم 

کیست دارای انواع فراوانی است  شایع ترین آن ها عبارتند از:

کیست درموئید: این کیست ضخیم چربی در خانم های جوان اتفاق می افتد که یک نوع تومور خوش خیم است. امکان التهاب در آن زیاد است که منجر به درد در ناحیه شکم می شود. و با انجام سی تی اسکن و ام آر آی مشخص می شود.

کیست جسم زرد:  این کیست در یک تخمدان اتفاق می افتد، و با آزاد شدن تخمک از فولیکولی رخ می دهد وجسم زرد را تشکیل می دهد. چنانچه منافذ این فولیکولی بسته باشد این مایع که خون است آزاد نمی شود .

کیست فولیکولی:  وقتی این کیست رخ می دهد تخمک گذاری اتفاق نمی افتد، در نتیجه خانم حامل این کیست نابارور است . پاره شدن این کیست می تواند درد شدیدی را در تخمدان ایجاد کند. این کیست در زمان سیکل قاعدگی در خانم ها رخ می دهد. این کیست ها نشانه ای ندارد و طی چند ماه برطرف می شود.

کیست اندومتریوئید: این کیست بزرگ شکلاتی رنگ که در زمان سیکل قاعدگی رخ می دهد، در تخمدان اتفاق می افتد، که با درد در ناحیه لگن همراه است. نوعی بافت است که در خارج از رحم رخ می دهد.

کیست هموراژیک: این نوع کیست با خونریزی تخمدان رخ می دهد، این کیست درد شدیدی دارد.

پایبند به لحظه های ابدی
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران