تعداد بازدید : 137
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۶
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۷/۲۶ ۰۹:۱۸:۲۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

ارتودنسی نامرئی چیست؟

(ویرایش)

 


 

بریس اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی در سال 1999 توسط تکنولوژی الاین ابداع شد. وسایل متحرک ارتودنسی از مجموعه پلاک‌های پلاستیکی شفاف نامرئی تشکیل می‌شود که به خوبی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و آنها را به تدریج به سمت موقعیت دلخواه حرکت می‌دهند. اینویزیلاین امروزه به دلیل ارائه پلاک‌های متحرکی با ضخامت کمتر از یک میلی متر برند پیشرو و شناخته شده‌ای در زمینه وسایل ارتودنسی دندان است. این پلاک‌ها از بریس‌های تشکیل شده از سیم و براکت بسیار زیباتر هستند و گزینه مناسب‌تری برای درمان انواع نامرتبی‌های جزیی و ردیف کردن دندان به شمار می‌روند.

 

برای چه افرادی مناسب است؟


سودمندی استفاده از ارتودنسی نامرئی دندان در حال حاضر برای بزرگسالان و نوجوانانی تایید شده است که تمام دندان‌های دائمی‌شان درآمده است. تعهد بیمار به درمان و پیروی از دستورات دندانپزشک درباره مدت زمان استفاده از پلاک‌ها، مراقبت صحیح حین استفاده از پلاک‌های شفاف و رعایت پرهیزهای غذایی و مراجعه منظم به دندانپزشک از شروط لازم موفقیت درمان به شمار می‌رود. برای مثال دندانپزشک به بیمار توصیه می‌کند که هنگام در دهان داشتن پلاک فقط آب بیاشامد تا از لک شدن پلاستیک جلوگیری شود. اگر بیمار به توصیه‌های متخصص گوش ندهد، موفقیت درمان به خطر می‌افتد.

ارتودنسی نامرئی چه مشکلاتی را درمان می کند؟


ارتودنسی نامرئی دندان مشکلات زیر را درمان می‌کند:

  • به هم فشردگی و شلوغی بیش از حد دندان‌ها: در این حالت در فک فضای کافی وجود ندارد تا تمام دندان‌ها به راحتی و بدون همپوشانی و کج شدن در محل مناسب خود قرار بگیرند. میزان همپوشانی قابل اصلاح به روش ارتودنسی نامرئی یک تا پنج میلی متر است.
  • فاصله زیاد بین دندانها : گاهی به دلیل رشد غیرطبیعی فک یا حرکت کردن دندان‌ها در اثر دندان غائب فاصله بین دندانی بسیار زیاد است. فاصله قابل اصلاح به روش ارتودنسی نامرئی یک تا پنج میلی متر است.
  • اوربایت/ اورجت: در این حالت دندان‌های بالا جلوتر از دندان‌های پایین قرار می‌گیرد.
  • کراس بایت: هم محور نبودن فک بالا با پایین باعث می‌شود که یک یا چند دندان فک بالا، واقع در جلو و یا کنار دهان، پشت دندان‌های پایین قرار بگیرد.
  • برگشت جزیی به حالت اولیه: پس از اتمام دوره ارتودنسی دندان معمول، ممکن است دندان‌ها تاحدی به حالت اولیه برگردند.
  • بریس اینویزیلاین گاهی روش مناسبی برای اصلاح ناهنجاری‌های ساده بایت (مال اکلوژن) محسوب می‌شود.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران