تعداد بازدید : 134
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۱۳
کاربران آنلاین : 0
marii40
۱۴۰۱/۷/۲۶ ۱۶:۳۳:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۷ ۱۶:۱۹:۴۴

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید!

(ویرایش)

تولد نوزاد می‌تواند باعث ایجاد مجموعه‌ای از احساسات قدرتمند، از هیجان و شادی تا ترس و اضطراب شود. احساس غم و اندوهی که ممکن است در چند روز اول بعد از بچه‌دار شدن داشته باشید، گرفتگی خلق یا Baby Blues نام دارد. از هر 5 نفری که تازه مادر شده‌اند، حدود 4 نفر (80 درصد) دارای گرفتگی خلق بعد از زایمان هستند. Baby Blous می‌تواند والدین جدید از هر نژاد، سن، درآمد، فرهنگ و تحصیلات را تحت تاثیر قرار دهد. شما برای احساسی که دارید مقصر نیستید. اگر احساسات غمگین شما بیش از 2 هفته طول بکشد، به پزشک خود اطلاع دهید. آنها ممکن است بخواهند شما را برای وضعیت جدی‌تری به نام افسردگی بعد از زایمان بررسی کنند. درمان افسردگی بعد از زایمان مانند روان درمانی یا دارو درمانی، به شما و کودکتان کمک می‌کند تا در آینده تا حد امکان سالم باشید.

افسردگی بعد از زایمان چیست؟

پس از بچه‌دار شدن، بسیاری از زنان دچار تغییرات خلقی می‌شوند. یک دقیقه احساس شادی می‌کنند و دقیقه بعد شروع به گریه می‌کنند. آنها ممکن است کمی احساس افسردگی کنند، به سختی تمرکز کنند، اشتهای خود را از دست بدهند، یا متوجه شوند که نمی‌توانند خوب بخوابند، حتی زمانی که کودک خواب است. افسردگی پس از زایمان (PPD) یک بیماری سلامت روان است که زنان را بعد از زایمان تحت تاثیر قرار می‌دهد. PPD از نظر بالینی هیچ تفاوتی با یک دوره افسردگی که در هر زمان دیگری از زندگی یک زن رخ می‌دهد، ندارد.

درمان افسردگی بعد از زایمان

این نوع افسردگی مانند هر افسردگی دیگری درمان می‌شود. حمایت، مشاوره (گفتگودرمانی) و داروهای تجویزی (ضد افسردگی‌ها) می‌تواند کمک کننده باشد. با پزشک خود در مورد بهترین روش درمانی صحبت کنید. اگر فکر آسیب رساندن به خود یا کودک‌تان دارید، فورا کمک بگیرید.

روان درمانی

صحبت با یک روانپزشک، روانشناس یا یک متخصص سلامت روان دیگر میتواند به شما کمک کند تا با احساسات خود کنار بیایید.  انواع خاصی از درمان، مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT)، می‌تواند به شما یاد دهد که افکار و الگوهای منفی را که به افسردگی شما کمک می‌کنند شناسایی کنید و راه‌هایی برای شکستن این چرخه فکری منفی بیاموزید.

دارو درمانی

انواع مختلفی از داروها برای درمان افسردگی بعد از زایمان وجود دارد. همه آنها باید توسط پزشک شما تجویز شود. رایج‌ترین نوع آن داروهای ضد افسردگی است. داروهای ضد افسردگی می‌توانند به تسکین علائم افسردگی کمک کنند و برخی از آنها را می‌توان در دوران شیردهی مصرف کرد. داروهای ضد افسردگی ممکن است بعد از چند هفته تاثیر خود را نشان دهند.

۱۴۰۱/۹/۱۳ ۱۵:۲۷:۴۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۱ ۱۶:۲۱:۱۳
(ویرایش)

منم بعد از زایمان افسردگی گرفتم ولی زیاد نبود ... اون موقع که باردار نمیشدم خیلی بدتر بود وخصوصا زمانی که ivf کردم .. همش میترسیدم باردار نشم ... خانم دکتر معصومه قاضی میر سعید بذرای درمان ناباروری با ivf  عالی هستند...

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران