تعداد بازدید : 93
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۲۶
کاربران آنلاین : 0
خانوم_معلم
۱۴۰۱/۷/۲۶ ۱۸:۳۲:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۱۸ ۱۹:۴۴:۵۸

پاک کردن چسب از روی لباس

(ویرایش)

چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم؟

به طور کلی چسب از جمله مواد ضروری هست که در خانه ،مدرسه،محل کار و هر جای دیگری یافت می شود. از چسب های گوناگون برای چسباندن مواد مختلف به یک دیگر استفاده میشود، برای مثال از چسب مایع برای چسباندن تکه های کاغذ یا کاغذ آچار و درست کردن کارداشتی در مدارس، از چسب ناخن برای چسباندن ناخن مصنوعی،از چسب چوب برای چسباندن قطعات چوبی به یکدیگر و ... استفاده میشود.

انواع چسب با اینکه کاربرد بسیار زیادی در زندگی روزمره ی ما دارد و در بسیاری از مشاغل جزئی از مواد اصلی و مواد اولیه می باشد اما دارای مشکلاتی هم هست و گاهی‌ممکن است آسیب هایی ایجاد کند، مثلا گاهی به طور ناخواسته مقداری از چسب ممکن است مقداری از چسب روی لباس بریزد که می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد، اما جای نگرانی نیست زیرا من در این مقاله میخواهیم نحوه ی پاک کردن چسب های گوناگون را از روی‌ لباس آموزش دهم .در بیشتر مواقع چسب هایی مانند چسب رازی با آب و مواد شوینده و شستن از روی لباس پاک میشود، اما گاهی ممکن است امکان شستن لباسی را نداشته باشیم در این بردن لباس به خشک شویی هم می‌تواند یک راه حل مناسب باشد .

 

چگونه چسب رازی را پاک کنیم

چسب رازی از نمونه چسب های پر طرفدار و پر کاربرد می باشد که در هر خانه ای یافت می شود. این چسب از چسب هایی می باشد که از ماده ی اولیه ی سیانواکریلات تهیه شده است که قابلیت خشک سریع و مقاوم را دارد ولی اگر حلال های این چسب را بشناسیم به راحتی می‌توانیم این چسب را از روی لباس پاک کنیم. حلال های چسب رازی ۷ مورد می باشد که شامل موارد زیر است .

 

آب و مواد شوینده

روغن

استون

نمک

الکل

آبلیمو

خمیردندان

 

چگونه با حلال ها چسب قطره ای را پاک کنیم

برای اینکار‌ می‌توانیم مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱_اجازه دهید چسب کاملا خشک شود.

۲_یک گوش پاک کن بردارید و به استون(لاک پاک کن) آغشته کنید و گوش پاک کن را به محل مورد نظر بمالید، در صورتیکه لباس یا پارچه ی مورد نظر تغییر رنگ نداد و آسیبی به آن وارد نشد ادامه ی‌مراخل را انجام دهید.

۳_محل و لکه ی‌ مورد نظر را کاملا با محلول آغشته نمایید

۴_آب کشی نمایید و مثل همیشه لباس را شستشو دهید

 

پاک کردن چسب صنعتی از روی پارچه

درصورتیکه چسب صنعتی روی لباس شما ریخت در ابتدا اجازه دهید که کاملا خشک شود اگر بخواهید چسب را به صورت خیس پاک کنید تنها پخش تر خواهد شد و وضع را بدتر خواهد کرد، بعد از خشک شده بهتر است یک ابزار برای تراش دادن مثل پشت چاقو یا کاردک تهیه کنید و چسب را بتراشید

راه دیگر فریز‌ کردم است، محل مناسب را در فریزر قرار دهید تا به طور کامل منجمد شود. سپس به راحتی می توانید آن را بشکنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران