تعداد بازدید : 83
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱
کاربران آنلاین : 0
دکتر فرزانه
۱۴۰۱/۸/۱ ۰۹:۵۸:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۴ ۱۲:۵۲:۲۵

عوارض بلیچینگ غیرحرفه‌ای

(ویرایش)

 

اگرچه بلیچینگ دندان‌ روشی غیر تهاجمی ‌و تقریبا بدون درد است و کاملا ایمن محسوب می‌شود اما خطرات و ملاحظاتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. برخی از عوارض احتمالی بلیچینگ دندان عبارتند از:

  • حساسیت دندانها و لثه‌، به ویژه در صورت استفاده از مواد سفید کننده با قدرت بسیار زیاد.
  • سوزش لثه
  • اگر مواد سفید کننده از طریق ترک یا یک حفره پر نشده وارد دندان شود، می‌تواند بسیار دردناک باشد و باعث آسیب داخلی دندان شود. در چنین مواقعی ممکن است که لازم باشد دندان را عصب کشی کرد.
  • یکی دیگر از عوارض احتمالی بلیچینگ دندان یک دست نبودن نتایج آن است. این مورد مخصوصا بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که از نوارهای سفید کننده استفاده شود و دندان‌های فرد کج باشد و یا دندان‌های وی همپوشانی داشته باشند. این امر به این دلیل است که این نوارها قادر به دسترسی قطعی به تمام قسمت‌های مختلف مینای دندان نیستند و ممکن است در نتیجة آن بخشی از دندان سفیدتر از سایر قسمت‌های آن شود.
  • سفید شدن بیش از حد دندان‌ها: برخی از افراد بسیار حساسیت به خرج می‌دهند که سطح درخشش دندان‌هایشان یکسان باشد لذا بیش از حد آنها را سفید می‌کنند. این امر در برخی از موارد باعث تحریک لثه و گاهی هم ایجاد درد می‌شود.

بلیچینگ برای همه عوارض دارد؟ 

بلیچینگ دندان سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای تغییر ظاهر است و در عین حال هزینه چندانی ندارد. این مزایا نه تنها ظاهر شما را بهبود می‌بخشد بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که سفید کردن دندان باعث درخشش فوری لبخند شما می‌شود اما این تنها مزیت آن نیست و به مورد اثرات بلند مدت آن نیز فکر کنید. بنابراین، برای اینکه لبخندی سفید و زیبا داشته باشید لازم است که روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و به طور مرتب برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید. سفید کردن دندان اگر به درستی انجام شود راهی عالی برای بهبود لبخند، تقویت اعتماد به نفس و ایجاد ظاهری شاد و سالم است. با این حال، قبل از انتخاب هر نوع روشی برای سفید کردن دندانهایتان، خواه به کمک استفاده از محصولات بدون نسخه و یا بلیچینگ دندان در خانه و یا حتی در دندانپزشکی ابتدا توصیه می‌شود که با دندانپزشک خود مشورت کنید و از وی بپرسید که آیا استفاده از بلیچینگ دندان برای شما مناسب است یا نه.

بلیچینگ دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟ 

برخی از افراد هستند که نباید از محصولات سفید کننده دندان استفاده کنند. این گروه از افراد شامل بیمارانی است که در اثر بخشی از روند پیری دندان‌هایشان شفاف شده، افرادی که به پراکسید یا سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در سفید کردن دندان حساس هستند، بیمارانی که دندانها و لثة آنها بسیار حساس است و ممکن است استفاده از مواد شیمیایی بکار رفته در فرآیند سفید کردن دندان باعث تحریک دندان و لثة آنها شود، همچنین زنانی که در دوران بارداری و شیردهی هستند و تحقیقات کافی در مورد تأثیر مواد سفید کننده بر روی جنین یا نوزادان شیرخوار انجام نشده است نباید از بلیچینگ دندان استفاده کنند. همچنین بهتر است بدانید که همه انواع لکه‌های دندان را نمی‌توان به کمک بلیچینگ از بین برد. دندان‌هایی که از داخل دچار آسیب دیدگی شده‌اند، همچنین دندان‌هایی که دچار فلوروزیس (برخی از افراد در مناطقی زندگی می‌کنند که فلوراید آب در آنجا بیش از حد طبیعی است) شده‌اند و افرادی که دندان‌هایشان دچار لکه‌های معدنی شده  احتمالا بلیچینگ دندان به هیچ وجه بر روی آنها جواب نخواهد داد. از همین رو بهتر است که قبل از اقدام به درمان و پرداخت هر نوع هزینه‌ای ابتدا به دندانپزشک مراجعه کنید و از وی بخواهید تا دندان‌هایتان را معاینه کند و ببیند که آیا بلیچینگ برای شما مناسب است یا نه.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران