تعداد بازدید : 76
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱
کاربران آنلاین : 0
خانوم_معلم
۱۴۰۱/۸/۱ ۲۰:۱۶:۲۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۱۸ ۱۹:۴۴:۵۸

چگونه مبلمان را در خانه تعمیر کنیم

(ویرایش)

تعمیر انواع  مبل  و صندلی در خانه  کار غیر ممکنی نیست  و من در این مقاله با آموزش چند ترفند ساده می خواهم تعمیر مبل در خانه را آموزش دهم . به طور کلی مبل و صندلی به دلیل کاربرد زیادی که دارند  در خیلی از مواقع ممکن است خراب شوند یا نیاز به تعویض پارچه داشته باشند حتی گاهی ممکن است هنگام اسباب کشی در معرض ضربه قرار بگیرند . و مسئله ای وجود دارد این است که تعمیر این مبلمان و تعویض پارچه مبلی بسیار هزینه بر است. حال راه چاره این است که خودمان دست به کار شویم و به تعمیر بپردازیم .

رنگ کردن مبلمان

گاهی اوقات مبلمان یا صندلی های راحتی بعد از استفاده ی طولانی و گذشت زمان رنگ و روی شفاف خود را از دست بدهند و حالت کهنگی بگیرند در این مواقع رنگ کردن مبلمان به جای تعویض یا خرید مبل جدید که بسیار هزیه بر است میتواند روش جایگزین خوبی باشد .

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مبلمان

قلممو

رنگ گچ بطری اسپری

سمباده

واکس مخصوص مبلمان

چسب کاغذی

برای رنگ کردن مبلمان باید رنگ خود را با مقدار مناسبی از آب مخلوط کنید تا محلول شفافی به ما بدهد توجه داشته باشید میتوانید همه ی قسمت های مبل را رنگ نکنید و بنا بر سلیقه ی خود مبل را دیزاین کنید برای این کار میتوانید از قلممو(قلم مو) هایی با سایز های مختلف استفاده کنید. من قلم مو های خودم رو از سایت electroabzar.com تهیه کردم چون تنوع و قیمتش خیلی خوب بود .

هشدار:برای اینکه دسته و پایه های مبل رنگی نشود میتوانید آنها را با چسب کاغذی یا ورق با طله بپوشانید

در مرحله ی اخر برای خشک شدن سری تر میتوانید از سشوار استفاده کند ولی توجه داشته باشید دمای سشوار خیلی زیاد نباشد تا به پارچه ی شما آسیبی وارد نشود.

تعمیر پارگی مبل در خانه

گاهی اوقات ممکن است مبل یا صندلی راحتی در اثر برخورد شئ تیزی یا از این قبیل دارای پارگی یا سوراخ کوچک شود در این حالت چه باید کرد ؟

بهترین کار این است که با نخ و سوزن در خانه خودمان محل پارگی را بدوزیم فقط باید توجه داشته باشیم که بسیار با ظرافت و با دقت این کار را انجام دهیم تا معلوم نباشد و به چشم نیاید.

اما در بعضی مواقع ممکن است پارگی ایجاد شده بزرگتر باشد ،حال راه حل این است که یک تکه پارچه اضافه کنیم و تکه ی اضافه را به محل پارگی بدوزی

نکته :پارچه ی اضافه شده از جنس و طرح پارچه مبلی خودتان باشد

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران