تعداد بازدید : 91
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۴
کاربران آنلاین : 0
marii40
۱۴۰۱/۸/۴ ۰۹:۱۷:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۷ ۱۶:۱۹:۴۴

دلایل خونریزی واژن چیست؟

(ویرایش)

خونریزی واژینال را می توان به عنوان خونریزی از واژن توصیف کرد. منشا آن می تواند دهانه رحم، رحم یا خود واژن باشد. خونریزی طبیعی واژینال جریان خون منظم از رحم است و به عنوان منوره نیز شناخته می شود. این چیزی است که در قاعدگی اتفاق می افتد. در بیشتر مواقع پریودهای شما شروع می شود و بدون دردسر زیاد به پایان می رسد. اما اگر مانند اکثر زنان هستید، خونریزی واژن در خارج از قاعدگی، و خونریزی شدیدتر از حد معمول در طول دوره قاعدگی، می تواند باعث نگرانی شود. اگر از مشکلات خونریزی مداوم رنج می برید، برای ارزیابی کامل به بهترین متخصص زنان و زایمان در قم مراجعه کنید. تا مطمئن شوید که هیچ اختلال زمینه ای باعث این مشکل نمی شود.

خونریزی واژن

خونریزی واژینال

زنان در طول دوره قاعدگی خود هر ماه خونریزی طبیعی واژینال را تجربه می کنند که می تواند بین ۱ تا ۷ روز طول بکشد. اگر در مواقع دیگر متوجه خونی از واژن خود شدید یا در طول دوره قاعدگی خونریزی دارید که باعث نگرانی شما می شود، باید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا خونریزی واژینال می تواند نشانه عفونت یا سایر مسائل پزشکی باشد.

خونریزی غیر طبیعی واژن

درست مانند همه زنانی که پریود می‌شوند، تقریباً همه زنان حداقل یک بار خونریزی واژینال نامنظم یا غیرطبیعی مانند لکه بینی بین دوره‌های قاعدگی را تجربه می‌کنند.

خونریزی واژینال هر زمانی که خونریزی خارج از دوره قاعدگی معمولی خود را تجربه کنید. زمانی که عادت ماهانه شما سنگین‌تر (یا سبک‌تر) از آنچه عادت کرده‌اید. و زمانی که خونریزی واژینال قبل از بلوغ، در دوران بارداری یا بعد از یائسگی داشته باشید، غیرطبیعی در نظر گرفته می‌شود.

در بیشتر مواقع، خونریزی واژینال به این معنی نیست که شما یک بیماری زمینه ای جدی دارید. به عنوان مثال، شما می‌توانید بین دوره‌های قاعدگی، زمانی که تخمک‌گذاری می‌کنید، اگر دستگاه داخل رحمی (IUD) دارید، و زمانی که داروهای خاصی مانند قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنید، خونریزی را تجربه کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران