تعداد بازدید : 102
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۹
کاربران آنلاین : 0
sahel_aramesh
۱۴۰۱/۸/۹ ۱۵:۱۱:۳۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۱ ۱۶:۲۱:۱۳

علت درد ناف و عفونت آن بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

(ویرایش)

بزرگی بیش از حد شکم، افتادگی پوست شکم و وجود چین و چروک و ترک های زایمان اتفاقی است که ممکن است خانم ها را به فکر جراحی های زیبایی شکم بیاندازد. جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی امروزه به یکی از عمل های زیبایی پر طرفدار در سطح جهان تبدیل شده است که عمده افراد با مراجعه به جراح پلاستیک این جراحی را انجام می دهند.

با این که روش های متفاوتی مانند لیپوماتیک برای داشتن شکمی تخت و صاف وجود دارد با این وجود انتخاب بیشتر خانم ها ابدومینوپلاستی است.این روش جراحی شکم به جهت خارج کردن پوست و چربی اضافی و سفت کردن عضلات جدار شکم می باشد و زیبایی خاصی را به اندام افراد می بخشد. این روش زیبایی اندام مناسب ترین روش برای بیمارانی است که تمام اقدامات غیر تهاجمی تر مثل رژیم و ورزش و… را امتحان کرده اند و نتوانسته اند به نتیجه مناسبی دست یابند و یا تنها برخی از نقاط بدنشان مثل شکم و پلو نیاز به لیفت شدن دارد.

آنچه باید بدانید این است که جراحی ابدومینوپلاستی عوارضی را به همراه دارد که ممکن است شما را از تصمیمتان مردد کنند. در ادامه به برخی از عوارض جراحی ابدومینوپلاستی می پردازیم .

تنگ شدن ناف

این عارضه به علت کشیدگی بیش از اندازه ناف و دستکاری آن در طول عمل به وجود می‌آید و درنتیجه خون‌رسانی به ناف کاهش پیدا می‌کند. تنگ شدن ناف، بیشتر یک عارضه دیر رس است و ممکن است چند ماه بعد از عمل ایجاد شود.

 عفونت ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی

عفونت ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسیار نادر است و به دلیل قطع و یا کاهش خونرسانی به ناف به وجود می‌آید. در نتیجه‌ی عفونت ناف بعد از عمل ابدو ، ابتدا ترشحات زرد رنگ از ناف خارج شده و بعد از مدتی رنگ آن تیره و سیاه می‌شود. عفونت ناف بعد از عمل ابدو یک عارضه زیبایی است و بیشتر در افراد سیگاری و دیابت کنترل نشده دیده می‌شود.

علت درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی

همان‌طور که ذکر کردیم یکی از شایع‌ترین عوارض عمل ابدومینوپلاستی، درد ناف می‌باشد. درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسیار طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در جراحی ابدومینوپلاستی که جراحی باز شکمی محسوب می‌شود، به دلیل تغییراتی که در بافت شکم صورت می‌گیرد و برش‌هایی که به این بافت وارد می‌شود، کمی درد طبیعی است. چرا که گاهی ممکن است درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی به خاطر رعایت نکردن توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های بعد از عمل باشد. در واقع انچه باید بدانیم این است که ناف نیز در عمل ابدومنوپلاستی تغییر می کند.

اگر درد ناف پس از ۳ تا ۵ روز کاهش نیابد و یا حتی شدیدتر شد، حتماً به پزشک و جراح ابدومینوپلاستی خود اطلاع دهید. در شرایط عادی ممکن است پزشک برای رفع درد دارو مسکن تجویز کند. با رعایت موارد زیر می‌توانید از تشدید درد جلوگیری کنید:

  • از پوشیدن لباس‌های تنگ و بسیار چسبان خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت سنگین بپرهیزید.
  • از بلند کردن اجسام بسیار سنگین بپرهیزید.
  • سعی کنید تا حد امکان از انجام ورزش‌های کششی، به خصوص در ناحیه شکم، خودداری کنید
  • در رژیم غذایی خود از مصرف غذاهای نفاخ اجتناب کنید.
  • بهداشت را رعایت کنید.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران