تعداد بازدید : 100
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۹
کاربران آنلاین : 0
sahel_aramesh
۱۴۰۱/۸/۹ ۱۵:۱۳:۲۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۱ ۱۶:۲۱:۱۳

جای بخیه بعد از پروتز سینه و ماموپلاستی ترمیم می شود ؟

(ویرایش)

دوره نقاهت بعد از عمل های زیبایی سینه برای بیماران بسیار حائز اهمیت است، در حقیقت بخش بزرگی از نتایج نهایی عمل به مراقبت‌های بعد از عمل ماموپلاستی و پروتز سینه و دوره نقاهت آن ها بستگی دارد. اگر دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل به درستی انجام بگیرد، عوارض ناشی از عمل جراحی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

زمانی که پوست شما بر اثر برش‌ها و جراحت‌های وارده، دچار آسیب دیدگی شود، باید مدت زمان قابل توجهی را برای ترمیم آن صرف کنید. برش‌هایی که به واسطه جراحی زیبایی روی سینه شما ایجاد می‌شود، برش‌های سختی است، که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به طور کامل ترمیم بیابند.

انواع اسکار و زخم پس از جراحی های زیبایی سینه

هر کدام از انواع زخم‌ها و اسکار های ناشی از جراحی زیبایی سینه به مراقبت‌های ویژه ای بستگی دارد. در ادامه به دسته بندی و معرفی اسکارها پرداخته‌ایم.

  • اسکارهای هیپرتروفیک

اگر زخم‌ها ویژگی‌هایی مانند برآمدگی و قرمز داشته باشند، از نوع اسکارهای هیپرتروفیک هستند. با وجود این اسکار، شما باید خارش و درد متوسطی را تحمل کنید.

  • اسکارهای نوع کلوئید

این نوع اسکارها به دلیل تشابه ظاهری با اسکار هیپرتروفیک، دارای برآمدگی و قرمزی می‌باشد، منتها این نوع زخم‌ها در اطراف برش‌های سینه گسترش می‌یابند و با افزایش ضخامت و دردناکی بیشتر همراه خواهند بود.

  • اسکارهای نوع انقباضی

اسکارهایی که علائمی مانند سوختگی و یا آسیب‌های پوستی آزاردهنده ای دارند، از نوع اسکار انقباضی هستند. در صورتی که بافت پوست شما به طور کامل از بین برود، اسکار انقباضی رخ می‌دهد.

۴ روش ترمیم جای بخیه بعد از عمل پروتز سینه و ماموپلاستی

روش های مختلفی برای درمان جای زخم و رد بخیه بعد از عمل پروتز سینه و ماموپلاستی وجود دارد.

  • استفاده از کرم های ترمیم کننده زخم

در ادامه سه نوع کرم متداول که برای کاهش اسکار ها بعد از جراحی پروتز سینه استفاه می شود، اشاره می کنیم:

  1. درمان با سیلیکون : درمان با سیلیکون می تواند به هیدراته کردن ناحیه و صاف تر و نرم تر کردن آن کمک کند. درمان با سیلیکون به دو روش امکان پذیر است : نوارهای باریک و مواد مایع . هر کدام از روش های درمانی می تواند بعد از ترمیم کامل زخم ناشی از بخیه شروع شود.
  2. کرم های آنتی باکتریال :جراح در برخی موارد به بیمار پیشنهاد می دهد که این کرم را بر روی ناحیه مورد نظر بزند تا از عفونت پیشگیری شود. تمیز کردن ناحیه بخیه برای مبارزه با اسکار اهمیت بالایی دارد.
  3. کرم های نرم کننده : کرم های نرم کننده می تواند ناحیه را انعطاف پذیر و مرطوب نگاه دارند. بنابراین بعد از ترمیم کامل زخم پیشنهاد می شود که از کرم های نرم کننده استفاده شود.
  • استفاده از پانسمان‌های مخصوص

پانسمان‌های مخصوص (Embrace dressings)نوع خاصی از بانداژ هستند که بعد از بستن برش‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده‌اند. این پانسمان‌ها می‌توانند لبه‌های زخم را جمع کنند و به هم برسانند. بنابراین روند بهبود آن‌ها سریع‌تر می‌شود و احتمال باقی ماندن جای بخیه عمل ماموپلاستی کم‌تر می‌شود. این پانسمان‌ها حاوی سیلیکون هستند.

  • استفاده از لیزر فرکشنال (Fractionated lasers)

اگر بعد از مدت زیادی تیرگی یا جای زخم بخیه از بین نرود، می‌توان از این روش هم استفاده کرد. در این روش از لیزرهای میکروسکوپی استفاده می‌شود که می‌تواند در یک جلسه درمان تمام جاهای زخم باقی مانده از جراحی را هدف قرار دهد. لیزر تجزیه شده هر دو لایه درم و اپیدرم را درمان می‌کند و بافت اسکار را به طور کلی از بین می‌برد.

  • ماساژ دادن ملایم

ماساژ دادم ملایم ناحیه سینه و بخیه با روغن ها به ویژه روغن زیتون به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن آن و کرم ها می تواند به صاف شدن و نرم شدن اسکار ها کمک کند. ماساژ دادن جای بخیه بعد از جراحی سینه می تواند جریان خون را افزایش دهد و در نتیجه روند ترمیم را تسریع بخشد.

ترمیم جای زخم بعد از عمل پروتز سینه چقدر طول می کشد ؟

روند ترمیم جای زخم جای بخیه بعد از جراحی سینه حدودا یک سال زمان می برد. زخم در ماه اول بعد از جراحی سینه، ظاهر خوبی دارد و بعد از گذشت 2 ماه رنگ ارغوانی به خود می گیرد. بعد از گذشت 3 الی ۵ ماه نیز برجسته می شود. بعد از برجسته شدن زخم به مرور کم رنگ می شود به طوری که بعد از یک سال تنها خط باریکی از آن باقی می ماند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران