تعداد بازدید : 85
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱۵
کاربران آنلاین : 0
نیاز غنی
۱۴۰۱/۸/۱۵ ۲۰:۳۱:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۱۹ ۲۱:۰۱:۴۹

درمان ریشه پوسیده دندان

(ویرایش)

پوسیدگی دندان به‌احتمال زیاد از سطح بیرونی دندان شروع خواهد شد ولی این پوسیدگی می‌تواند به‌مرورزمان به دیگر قسمت‌ها نیز منتقل شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در صورت ایجاد پوسیدگی در آن فرد موردنظر احتمالاً با مشکل مواجه خواهد شد، ریشه دندان است.

درمان پوسیدگی ریشه دندان

اگر پیشرفته بودن پوسیدگی ریشه دندان به میزانی نباشد که دندان شما نیاز به عصب‌کشی داشته باشد، درمان پوسیدگی ریشه دندان نیز تا میزان زیادی همانند درمان انواع دیگر پوسیدگی دندان است.

البته اگر دندان عفونت کرده باشد دو راه پیش روی شما است روش اول کشیدن دندان و روش دوم عصب کشی، اما کدام یک انتخاب بهتری هستند؟ برای آشنایی بیشتر و تصمیم درست مقاله ریشه دندان عفونی را بکشیم یا عصب کشی کنیم را مطالعه کنید.

پرکردن دندان‌ها به‌عنوان راهکار میانی درمانی انواع پوسیدگی دندان به شمار می‌آید و در اکثر موارد اگر به دندان‌ها و ریشه آن‌ها آسیب جدی وارد نشده باشد، دندان‌پزشک شما این راهکار را به شما پیشنهاد خواهد داد.

در این روش دندان‌پزشک شما پس از استفاده از بی‌حس‌کننده موضعی در ابتدا اقدام به حذف کردن قسمت آسیب‌دیده کرده و در ادامه قسمت برداشته شده را پر می‌کند. برای پرکردن این قسمت دندان‌پزشک شما می‌تواند از طیف گسترده‌ای از مواد مختلف استفاده کند.  انتخاب نوع ماده‌ای که دندان‌پزشک از آن استفاده خواهد کرد به شرایطی که دندان شما در آن قرار دارد و نظر شخصی شما وابسته خواهد بود.

حال اگر آسیب وارد شده به میزانی باشد که دندان شما نیاز به عصب‌کشی داشته باشد، احتمالاً شما می‌توانید بعد از اتمام مراحل عصب‌کشی از روکش برای دندان خود استفاده کنید. شما می‌توانید برای اطلاع و بررسی بیشتر انواع روکش دندان به مقاله مرتبط رجوع کنید.

عوارض پوسیدگی ریشه دندان

پوسیدگی ریشه دندان این قابلیت را دارد که فرد مبتلا را با مشکل‌ها گوناگونی مواجه کند. به همین دلیل است که دندان‌پزشکان درمان کامل را به افراد پیشنهاد می‌دهند. در واقع باید گفت که اگر شما با پوسیدگی دندان مواجه هستید، درمان آن را به‌هیچ‌عنوان به تأخیر نیندازید. زیرا در زمانی نه‌چندان طولانی پوسیدگی ایجاد شده در دندان به موارد ذیر منجر خواهد شد؛

  •  ایجاد حفره‌های مختلف در سطح دندان که این حفره‌ها به دیگر قسمت‌ها سرایت پیدا می‌کنند.
  • بعد از مهاجرت باعث آسیب رسیدن بیش‌ازپیش به شما خواهند شد.
  • اصولاً این پوسیدگی به بافتی که در مرکز دندان واقع شده است، منتقل خواهد شد و اگر آسیب وارد شده به این نقطه برسد، شما نیازمند انجام عصب‌کشی دندان خواهید شد تا آسیبی که وارد شده تاحدامکان از بین برود.

منبع: علائم و درمان پوسیدگی ریشه دندان نوشته دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران