تعداد بازدید : 86
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۱۸
کاربران آنلاین : 0
maryam1234
۱۴۰۱/۸/۱۸ ۱۰:۴۶:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۲۳ ۱۴:۱۹:۵۵

چگونه با مشاور تحصیلی صحبت کنیم؟ بهترین مشاوره شغلی در تهران

(ویرایش)

مشاوره تحصیلی به منظور کمک و راهنمایی دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه‌ی انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی آن‌ها و با توجه به ویژگی‌هایی مانند هوش و استعداد و علایق و نقاط ضعف و قوت فرد انجام می‌شود. همچنین، شرایط و امکانات، ریز نمرات سال‌های قبل، تنوع رشته‌ها و شرایط جامعه نیز نقش مهمی در این انتخاب دارند.مشاوره تحصیلی در این زمینه معمولا توسط ازمون‌های سنجش استعداد انجام می‌گیرد.

لازم است مشاوران مدرسه با داشتن تجربه و علم و تخصص کافی بتوانند با معلمان، مدیران، و به ویژه والدین دانش‌آموزان تعامل سازنده‌ای برقرار کرده و با همکاری یکدیگر دانش‌آموز را در جهت رسیدن به اهداف آموزش و پرورش یاری نمایند.همانطور که می‌دانیم، وظیفه اصلی مشاور فکر کردن با مراجع است و نه برای مراجع. به‌همین دلیل تلاش مشاوران این است که با ایجاد رابطه‌ای همدلانه و صمیمانه مسئله‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری و همچنین بررسی و تحلیل مشکل مراجع را برای او آسان کنند.

همچنین، مشاور تحصیلی با ایجاد روابط سازنده میان دانش‌آموز و اجتماع، تقویت اعتماد به نفس و قدرت هدف‌گذاری و کاهش اضطراب دانش‌آموزان، کمک به انتخاب شغلی متناسب با مهارت‌ها و توانمندی‌های آنان و فراهم کردن منابع برای توسعه و رشد فردی دانش‌آموزان و در نهایت، کمک به حل مسائل و مشکلات آن‌ها، دانش‌آموزان را در پیمودن مسیر صحیح زندگیشان هدایت می‌کنند.

مشاوره تحصیلی به 3 صورت حضوری، تلفنی و آنلاین برگزار می‌شود. انعطاف‌پذیری در برگزاری جلسات مشاوره یکی از امتیازهای مهم این نوع مشاوره است و به راحتی برای همه افراد این امکان را فراهم می‌سازد که از خدمات مشاوره تحصیلی استفاده کنند.
امروزه موسسات زیادی اقدام به برگزاری مشاوره تحصیلی کرده و در فضای مجازی با تبلیغات متعددی رو به رو هستیم. این حجم گسترده از تبلیغات ممکن است افراد را دچار سردرگمی کرده یا منجر به انتخاب اشتباه شود. به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور تحصیلی خوب و قابل اعتماد توضیح داده می‌شود و می‌تواند معیاری برای انتخاب صحیح مشاور باشد

متخصص بودن مشاور: داشتن اطلاعات کافی از روش‌های یادگیری و نظریات مختلف در مورد آن و استفاده از این دانش در جلسات مشاوره و نیز آشنایی کامل به مسیر تحصیلی که دانش‌آموز باید آن را طی کند.

  • داشتن تحصیلات آکادمیک و مرتبط.
  • توجه به تفاوت‌های فردی، علائق، استعدادها و فعالیت‌های خاص هر فرد و برنامه‌ریزی بر اساس آن‌ها
  • آشنایی با اصول مشاوره
  • منظم بودن و مسئولیت‌پذیری مشاور
  • دلسوز بودن مشاور: اختصاص دادن زمان کافی به هر فرد و با ملایمت و نرمی رفتار کردن با او
  • تشویق کردن دانش‌آموز و دادن انگیزه و روحیه به او و واقع‌بین بودن مشاور
  • خلاق بودن مشاور: کشف راه‌حل‌های مختلف برای حل مسائل و مشکلات دانش‌آموز
  • برنامه‌ریزی برای هر فرد با پرسیدن سوالات کافی از او و توجه به سطح آمادگی و پیشینه‌ی او

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره تحصیلی و شغلی می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس بگیرید.
021-44273757 ، 021-44273767


معیارها و عوامل موثر در انتخاب شغل یکی از مسایل حیاتی و مهم زندگی هر انسانی محسوب می‌شود، چراکه فرد قرار است زمان زیادی به آن مشغول باشد، و اگر این زمان با رضایت همراه نباشد، فرد مستعد دیدن آسیب‌هایی نه تنها در محل کار خود، بلکه در سایر زمینه‌های زندگی‌اش نیز خواهد بود. از طرفی جوامع شروع به گسترش و رشد کرده و از نظر صنعتی نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند، پس تغییراتی در مشاغل به وجود آمده است. یک سری از مشاغل با گذشت زمان کمرنگ شده‌اند، تعدادی از آن‌ها از بین رفته و فراموش شده‌اند، شغل‌های جدیدی اضافه شده و تعدادی از مشاغل گسترش بیشتری پیدا کرده است؛
بنابراین شغل‌ها در جوامع جدید به دلیل تحول در نیازهای جامعه تغییرات زیادی کرده است. مشاور شغلی این اطلاعات را در دسترس مراجع قرار می‌دهد تا با تحلیل این اطلاعات فرد بتواند تصمیم درستی برای انتخاب شغل بگیرد. از طرفی افراد نیز تمایل دارند که بهترین شغل متناسب با خود را پیدا کنند. اکثر افراد علاقه‌مند هستند که به انجام شغلی بپردازند که می‌توانند با توجه به استعداد، توانایی‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و رغبت‌هایشان در آن کار پیشرفت کنند و از انجام آن لذت ببرند.
علاوه بر این، بعضی از افراد و به طور ویژه دانش آموزان ممکن است حتی به شغل آینده‌ی خود فکر هم نکرده باشند، در نتیجه انتخابی هم ندارند، در چنین مواردی مشاوره شغلی به کمک این دسته از افراد می‌آید و اطلاعات کافی را در اختیار افراد و دانش‌آموزان قرار می‌دهد. در این بین ممکن است افرادی نیز باشند که در انتخاب خود تردید دارند، در این صورت نیز مشاوره شغلی می‌تواند با ارایه‌ی اطلاعاتی در مورد تیپ شخصیت و مشاغل متناسب با آن‌ها به کسب اطمینان از انتخابشان کمک کند.
همچنین در صورتی که فرد انتخاب نامناسبی داشته است یا از شغل خود ناراضی باشد ، باز هم مشاوره شغلی می‌تواند نقش موثری را ایفا کند تا فرد با شغل و انتخاب فعلی سازگاری مناسبی را کسب کند یا به سمت انتخاب‌های بهتر با توجه به شخصیت و توانایی‌های خود سوق داده شود.
پس به طور کلی و به سادگی می‌توان گفت برای «انتخاب بهتر» در زمینه‌ی شغلی و کسب و کار می توان از مشاوره و راهنمایی شغلی بهره گرفت. 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران