تعداد بازدید : 123
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۲۸
کاربران آنلاین : 0
روری
۱۴۰۱/۸/۱۹ ۱۱:۳۹:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۵ ۱۷:۲۱:۳۳

کدام موتور در آسانسور استفاده می شود؟

(ویرایش)

موتور آسانسور چیست؟
موتور آسانسور یک موتور الکتریکی است که برای حرکت های بالا و پایین کابین آسانسور استفاده می شود. نیروی چرخشی تولید شده توسط موتور آسانسور به درام سیم پیچ طناب منتقل می شود تا طناب را بپیچد یا باز کند، به طوری فروش آسانسور که کابین آسانسور بالا و پایین می رود.

موتورهای فلکه آسانسور موتورهای الکتریکی ویژه ای هستند که برای اطمینان از شتاب و عقب افتادگی سریع، اینرسی قطعات متحرک موتور آسانسور باید تا حد امکان پایین نگه داشته شود. در نتیجه، موتورهای الکتریکی مورد استفاده برای سرویس آسانسور با آرمیچرهایی با قطر نسبتاً کوچک طراحی می شوند. در سرویس آسانسور موتورهای سرعت کند ترجیح داده می شود، عموماً سرعت موتور آسانسور نباید از 900 دور در دقیقه بیشتر شود.

انواع موتور آسانسور
هر دو نوع موتور الکتریکی AC و DC در آسانسور شیشه ای استفاده می شود. با توجه به نیازهای مختلف سرویس، انواع مختلفی از موتورهای DC و AC استفاده می شود.

موتورهای DC
انواع مختلفی از موتورهای DC موجود است (موتور سری، موتور شنت و موتور مرکب). نوع موتور DC که به بهترین وجه برای سرویس آسانسور داده شده مناسب است به نوع سرویس آسانسور و سرعت و فرکانس شیب ها بستگی دارد.

موتور آسانسور نه تنها باید بار را بالا و پایین کند، بلکه یکی از وظایف اصلی آن شتاب و سرعت بخشیدن به کابین آسانسور است. این کار باید به آرامی و بدون تکان هایی که ممکن است باعث ناراحتی مسافران شود انجام شود.

گشتاور راه اندازی تولید شده توسط موتور DC که به عنوان موتور آسانسور استفاده می شود باید حداقل 225٪ از گشتاور نامی بار کامل باشد. موتور DC با بیش از 15 درصد تغییر سرعت از حالت بی بار تا بار کامل برای سرویس آسانسور مناسب نیست.

اکنون بر اساس سرویس های مختلف آسانسور، انواع زیر از موتورهای DC استفاده می شود

برای خدمات مسافری - موتورهای DC زخمی مرکب یا موتورهای شنت DC نتایج رضایت بخشی دارند.

برای خدمات باربری – در این سرویس موتورهای DC زخمی مرکب مناسب هستند. سیم پیچ سری موتور پیچ مرکب گشتاور راه اندازی بالایی را فراهم می کند که یک عامل ضروری برای کارهای سنگین است.

نکته - اکثر موتورهای DC، چه پیچی مرکب یا شنت، دارای سیم پیچی قطب کموتینگ مناسبی هستند تا هنگام استفاده به عنوان موتور آسانسور، از کموتاسیون جرقه در هر دو جهت چرخش اطمینان حاصل شود.

موتورهای AC
موتور AC مورد استفاده به عنوان موتور آسانسور موتور ناهمزمان (یا موتور القایی) است. در زیر دو نوع موتور AC مناسب برای سرویس آسانسور آمده است

موتور قفس سنجابی - موتور قفس سنجابی به طور گسترده در خدمات آسانسور تا حدود 20 اسب بخار استفاده می شود. به دلیل سادگی آن استفاده می شود و همچنین به شکل نسبتاً ساده ای از کنترلر نیاز دارد. با این حال، مصرف برق موتور قفس سنجابی کمی بیشتر از موتور رینگ لغزشی است، اما به دلیل عدم وجود حلقه های لغزنده و قطعات کنترلر کمتر، تا حدودی قابل اعتمادتر است.

موتور حلقه لغزش - موتورهای القایی حلقه لغزش نیز در خدمات مختلف آسانسور استفاده می شود. اگرچه موتور حلقه لغزشی با همان رتبه گرانتر است و ضریب قدرت کمتری نسبت به موتور القایی قفس سنجابی دارد. موتورهای حلقه لغزنده از نوع سرعت پایین اکنون در دسترس هستند و با موفقیت در آسانسورهایی که سرعت کابین آنها به 400 فوت در دقیقه می رسد استفاده می شود.

never give up
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران