تعداد بازدید : 100
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۲۴
کاربران آنلاین : 0
سمعک اقدسیه
۱۴۰۱/۸/۲۴ ۱۸:۲۹:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۴ ۱۸:۲۹:۵۹

6 ویژگی سمعک که باید در نظر گرفته شود

(ویرایش)

اگر نتایج تست شنوایی شما نشان می دهد که از سمعک سود می برید، ممکن است کمی احساس خستگی کنید. مسلماً چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد دستگاه ها و چگونگی بهبود شنوایی شما وجود دارد، اما اکثر مردم به سرعت یاد می گیرند. هنگامی که با اصول اولیه آشنا شدید، بهتر است با هر ویژگی سمعک و قیمت سمعک که ممکن است داشته باشید آشنا شوید.

1. کاهش نویز و بازخورد
راه های مختلفی وجود دارد که سمعک دیجیتال با نویز سازگار می شود. کاهش نویز به دستگاه ها اجازه می دهد تا صدا را در موقعیت های پر سر و صدا کم و زیاد کنند، که به شما امکان می دهد مکالمه را بهتر بشنوید. کاهش بازخورد اطمینان حاصل می کند که صدای تقویت شده توسط میکروفون (ها) دریافت نمی شود. بدون این ویژگی، ممکن است زمانی که سمعک خود را وارد و خارج می کنید، صدای جیغ آشنا را بشنوید. میزان کاهش بازخورد در واحدهای شما به کم شنوایی و تناسب شما بستگی دارد.

2. میکروفون های جهت دار
شنوایی شناس شما ممکن است این ویژگی را به شما توصیه کند اگر در موقعیت های پر سر و صدا به سختی می شنوید. هر سمعک دارای دو میکروفون است که یکی صداهای جلوی شما و دیگری صداهای پشت سر شما را می گیرد. این پردازنده به طور خودکار حساسیت میکروفون عقب را در موقعیت‌های پر سر و صدا کاهش می‌دهد و زمانی که صدا چندان بلند نیست، فرآیند را به‌طور خودکار معکوس می‌کند.

3. کنترل را به دست آورید
اکولایزرهای صوتی استریوی قدیمی خود را به خاطر دارید؟ کنترل افزایش در سمعک های دیجیتال نیز به روشی مشابه عمل می کند. صدا به فرکانس‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شود که هر کدام دارای کنترل صدا هستند. برخی از سبک های سمعک ممکن است 15 یا 20 کانال فرکانس داشته باشند که می تواند توسط شنوایی شناس شما تنظیم شود و به شما این امکان را می دهد که صداهای با صدای بالاتر یا پایین تر را بهتر بشنوید. کنترل افزایش با کنترل دستی صدا در سمعک متفاوت است.

4. واحدهای خودآموز
برخی از سمعک ها را می توان آموزش داد تا تنظیمات صدا را به خاطر بسپارند. می توانید از یک دکمه فشاری یا یک کنترل از راه دور برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید. سمعک‌ها زمان‌هایی را که شما تنظیمات را انجام می‌دهید یادداشت می‌کنند و وقتی الگوی وجود دارد، واحدها به‌طور خودکار میزان صدا را تغییر می‌دهند.

5. اتصال بی سیم
به نظر می رسد "بی سیم" همه جا است! این همان فناوری است که در خانه برای اتصال تبلت خود به اینترنت یا دانلود موسیقی در پخش کننده mp3 خود استفاده می کنید. سمعک‌های شما می‌توانند مستقیماً و بدون سیم به تلفن همراه، تلویزیون یا پخش‌کننده موسیقی شما متصل شوند. در اصل، دستگاه های شما به عنوان یک هدست شخصی عمل می کنند.

6. سوئیچ تله کویل
این ویژگی قدیمی‌تر است، اما نه تنها برای تماس‌های تلفنی بسیار مفید است، بلکه در برخی تئاترها، سالن‌ها و کلیساها نیز استفاده می‌شود تا به شما امکان می‌دهد گفتار را بهتر بشنوید. سمعک ها مجهز به تنظیماتی هستند که برای تله کویل آن را به "T" تغییر می دهید. بسیاری از سمعک ها این کار را به صورت خودکار انجام می دهند، اما برخی ممکن است نیاز به تعویض دستی داشته باشند. تله کویل صدا را به پردازنده واحد هدایت می کند و میکروفون را دور می زند.

اینها تنها برخی از ویژگی های سمعک موجود در کلینیک سمعک اقدسیه است که به واحدهای شما امکان می دهد تا با نیازهای شما سازگار شوند. شنوایی شناس به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام یک برای شما مناسب است.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران