تعداد بازدید : 71
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۱۲
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۹/۱۲ ۲۱:۰۳:۱۴
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

پمپ آب بشقابی چیست ؟

(ویرایش)

پمپ بشقابی چیست؟
پمپ آب صفحه ای مجموعه ای از پمپ های گریز از مرکز است که معمولا برای انتقال سیالات با ویسکوزیته کم مانند آب استفاده می شود. در این الکتروپمپ ها انرژی مکانیکی تولید شده توسط الکتروموتور از طریق شفت به پروانه پمپ منتقل می شود و باعث چرخش پروانه و تولید انرژی جنبشی در سیال خواهد شد، در نتیجه سیال با فشار از خروجی پمپ خارج شده و پمپاژ می شود. نسبت به مصرف کننده .

مشخصات فنی پمپ بشقابی
پمپ گریز از مرکز صفحه ای معمولا برای پمپاژ سیالاتی مانند آب با ویسکوزیته کم استفاده می شود و توانایی انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا را ندارد.

پروانه پمپ مهم ترین قسمت آن است و دارای یک سری پره ها و سوراخ های منحنی است که بین دو دیسک طراحی و نصب می شود. این پروانه از طریق شفت به موتور پمپ متصل می شود و با سرعت تقریبی 3000 دور در دقیقه می چرخد. با چرخش پروانه، سیال از دهانه مکش وارد دهانه های پروانه شده و با فشار از لبه های آن به سمت دهانه اگزوز هدایت می شود.

پمپ های صفحه ای معمولا دارای یک یا دو پروانه از نوع بسته هستند که پروانه بسته در این پمپ ها نسبت به مدل های دیگر ارتفاع بالاتر و جریان آب کمتری تولید می کند. الکتروموتور پمپ صفحه ای تک فاز یا سه فاز معمولا با دور موتور 3000 دور در دقیقه می باشد. توجه داشته باشید که از نظر صدای عملکرد همه پمپ های آبرسانی صدا تولید می کنند اما مدل های صفحه ای ساکت تر از پمپ های جت و خورشیدی هستند.
مزایای پمپ صفحه ای
مزایای پمپ آب سانتریفیوژ صفحه ای به شرح زیر است.

صدای تولید کمتر از مدل های جت
ایجاد فشار و ارتفاع مناسب به دلیل نوع پروانه آن
طراحی ساده
قطعات ارزان، دسترسی آسان و تعمیرات
اقتصادی و مناسب برای تامین آب منازل
کاربرد پمپ صفحه ای
از جمله کاربردهای پمپ سانتریفیوژ صفحه ای می توان به تامین آب ساختمان های مسکونی، تجاری، آموزشی، آبیاری مزارع کشاورزی و موارد صنعتی اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت بیشترین کاربرد این پمپ ها برای تامین آب و توزیع یکنواخت آب در منازل و ساختمان ها می باشد به همین دلیل به آن پمپ آب صفحه ای خانگی نیز می گویند.

لازم به ذکر است که پمپ آب صفحه ای دبی و دبی آب کمتری نسبت به مدل های جت دارد و امکان پمپاژ مخلوط آب و هوا وجود ندارد.

منبع : https://pumps-hypermarket.com/category/plate-pump/

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران