تعداد بازدید : 135
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۹/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۲۷
کاربران آنلاین : 0
سئو
۱۴۰۱/۹/۲۷ ۱۳:۴۹:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۲۷ ۱۳:۵۳:۲۸

نور پس زمینه چیست؟

(ویرایش)

با اختراع تلویزیون های LCD، نورپردازی در فناوری تلویزیون ظاهر شد. نور پس‌زمینه در تلویزیون‌های LCD به این صورت عمل می‌کند: زمانی که سیگنال تصویر در قسمت‌های مختلف پردازش می‌شود و به صفحه نمایش منتقل می‌شود تا مثلاً نحوه دیدن تصاویر رادیولوژی توسط پزشکان دیده شود. می بینیم که نور پس زمینه توسط نورهای مختلف روی تلویزیون ایجاد می شود و از پست به تصویر می تابد تا تصویر ظاهر شود.

دلایل خرابی نور پس زمینه چیست؟

در تلویزیون های LCD از لامپ های فلورسنت برای روشنایی استفاده می شود. این چراغ ها برای تامین ولتاژ ورودی 600-1000 ولت AC به یک صفحه پشتی درایور یا برد اینورتر نیاز دارند. هنگامی که لامپ فلورسنت در تلویزیون های LCD (سامسونگ، ال جی، ایکس ویژن، سونی، سام و تی سی ال) می شکند، یک خط افقی روی صفحه ایجاد می شود و پس از چند دقیقه صفحه تلویزیون سیاه می شود.

در واقع یکی از دلایل خرابی صفحه نمایش خرابی پس زمینه تلویزیون است. اگر می توانید تصویر را روی مانیتور خود با زاویه ببینید، مشکل نور پس زمینه دارید. در غیر این صورت باید سناریوهای دیگر را روی صفحه بررسی کنید.

در تلویزیون های ال ای دی (سامسونگ، ال جی، ایکس ویژن، سونی، سام و تی سی ال)، نور پس زمینه مجموعه ای از دیودهای ساطع کننده نور یا چراغ های LED است که به صورت سری و موازی درون پنل قرار دارند. مصرف برق، اندازه تلویزیون و کیفیت و روشنایی تصویر افزایش می یابد.وقتی یکی از چراغ های LED ما می شکند، چراغ های دیگر می سوزند و از روشن شدن تصویر جلوگیری می کنند.

ولتاژ نور پس زمینه تلویزیون های ال ای دی مستقیما از طریق برد پاور تامین می شود نور پس زمینه تلویزیون های 40-50 اینچ به صورت موازی در 2 سری استفاده می شود، قسمت بالایی یا پایینی تصویر تلویزیون به دلیل خرابی نور پس زمینه تیره است. از یک سری برای رفع نور پس زمینه، قاب جلویی تلویزیون را باز کنید و پنل تلویزیون را بردارید تا نور پس زمینه ثابت شود. حذف صفحه نمایش ماژول به دلیل ضخامت کم و خطر شکستگی بسیار حساس است. برای تعمیر محصولات خود از مرکز تعمیر مانیتور مجرب کمک بگیرید زیرا احتمال خرابی پنل بزرگ است و هزینه تعویض آن حدود 70 درصد کل هزینه تلویزیون است.

نور پس زمینه مانیتور

انواع نور پس زمینه چیست؟

انواع مختلف تلویزیون های LED با نور پس زمینه چیست؟

تلویزیون های مدرن معمولا از یکی از دو نوع نور پس زمینه زیر استفاده می کنند:

نور پس زمینه شاخه ای (ال ای دی مستقیم) در این ساختار، لامپ های ال ای دی در چند شاخه افقی در فواصل معین پشت صفحه نمایش قرار می گیرند و نور مستقیماً از پشت صفحه می تابد.

نور پس زمینه LED Edge در این ساختار نور پس زمینه در امتداد یا در سراسر لبه صفحه فشرده می شود و این باعث نازک شدن تلویزیون می شود اما در این ساختار لامپ های با کیفیت بالاتر گرمای بیشتری تولید می شود.

علائم کمبود نور چیست؟

برندهای اصلی تلویزیون (Samsung، LG، Xvision، Sony، SAM و TCL) عبارتند از:

تصویر قطع می شود، اما صدای تلویزیون همچنان پخش می شود.

رنگ تصویر در تلویزیون به خوبی تشخیص داده نمی شود.

ایجاد نقاط سیاه یا هاله تیره در تصویر

نقاط روشنی را در تصویر ایجاد می کند.

شدت نور در قسمت تصویر کم است.

تصویر تلویزیون سوسو می زند یا تصویر ناگهان پر می شود.

پس از روشن کردن تلویزیون، لوگوی تلویزیون برای مدت کوتاهی ظاهر می شود و سپس صفحه تاریک می شود.

۱۴۰۱/۹/۲۷ ۱۳:۵۳:۱۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۲۷ ۱۳:۵۳:۲۸
(ویرایش)

مانیتورهای الجی بسیار پرطرفدار و باکیفیت هستند. اما هر وسیله‌ی برقی پس از مدتی استفاده دچار خرابی‌هایی می‌شود که نیاز به تعمیر دارد. برای عیب یابی و تعمیر مشکلات مانیتور الجی خود، مرکز تعمیرات مانیتور را انتخاب کنید. این مرکز با داشتن نیروهای متخصص و بهره‌گیری از قطعات اورجینال، بهترین خدمات را به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران