تعداد بازدید : 82
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۰/۶
کاربران آنلاین : 0
fatiiiidjfv
۱۴۰۱/۱۰/۶ ۱۲:۴۵:۰۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۰/۶ ۱۲:۴۵:۰۱

بوستر پمپ آبرسانی چه کاربردی دارد ؟

(ویرایش)

بوستر پمپ آبرسانی چیست؟ 

بوستر پمپ آبرسانی یکی از انواع باسترپمپ است که ما را از مشکل کم آبی نجات می دهد. در واقع می توان از آن برای جبران کمبود فشار آب در ساختمان های دارای واحدهای زیاد که مصرف آب بالایی دارند استفاده کرد. به عبارت دیگر با افزایش مصرف آب در واحدهای مختلف، فشار آب کاهش می یابد. بوستر پمپ آبرسانی شامل تعدادی پمپ است که به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته اند. 


یکی از مشکلات عمده در سیستم های آب شهری و ساختمانی، تنظیم فشار آبی است که به لوله ها پمپ می شود. میزان مصرف آب همیشه در حال تغییر است به همین دلیل سیستم های پمپ ثابتی که مقدار مشخصی آب را در ساختمان ها و آب شهری پمپاژ می کنند ممکن است میزان مصرف آب را تغییر دهند و در نتیجه میزان فشار وارده به لوله ها مدام در حال تغییر است. در حال تغییر است
در این صورت بالا آمدن و افزایش فشار آب باعث آسیب و آسیب به شیرها و لوله ها می شود و افت ناگهانی فشار باعث قطع آب در برخی از نقاط شهر یا ساختمان می شود.

بوستر پمپ چیست؟
بسیاری از ساختمان ها نمی توانند فشار لازم برای آب در ساختمان ها را تامین کنند، بنابراین بهتر است در این زمان پمپ نصب شود. البته قبل از نصب باید ظرفیت آن ساختمان را بدانید. نکته قابل توجه این است که بوستر پمپ آبرسانی همزمان با مکش آب از لوله ها و آب شهری قابلیت افزایش سطح دبی آب و تامین فشار آب مورد نظر را دارد. اگر می خواهید از قیمت بوستر پمپ مطلع شوید، روی لینک کلیک کنید.

در صنایع گاهی لازم است که فشار آب یا مایعات کم، زیاد و یا مقدار ثابتی داشته باشد تا بتوانیم بر روی آنها عملیات مختلفی از جمله خنک سازی، برشکاری و کارهای دیگری که با فشار آب انجام می شود، انجام دهیم. گرفتن

برای کنترل و تنظیم فشار آب از دستگاهی به نام بوستر پمپ استفاده می شود. این دستگاه یا سیستمی است که از چندین الکتروپمپ یا پمپ (که به صورت موازی به هم متصل هستند)، شیرها، لوله ها و اتصالات و تابلوهای برق تشکیل شده است.

کاربرد بوستر پمپ چیست؟
باید بدانید که بوستر پمپ ها فشار آب را افزایش داده و آن را تقویت می کنند و همراه با تابلوهای کنترل هوشمند برای تقویت فشار پمپ می کنند و نکته اینجاست که این الکتروپمپ ها کاملا از فولاد ساخته شده اند و در برابر خوردگی ناشی از استیل ضد زنگ بسیار مقاوم بوده است.

کاربرد دیگری که دارند تقویت فشار داخل لوله های آتش نشانی و آبرسانی است. این بوسترها بیشتر در مراکز بزرگ مانند مراکز تجاری، ادارات، ساختمان بیمارستان ها، فرودگاه ها و ... استفاده می شود.

اجزای اصلی بوستر پمپ
مهم ترین اجزای این پمپ ها عبارتند از: پمپ ها، شاسی اصلی، کلکتور، مکش، تابلو کنترل برق، تجهیزات و کنترل فشار. برق مصرفی بوسترها 220 ولت، دور متغیر، 380 ولت و سه فاز می باشد.

در اجزای اصلی بوستر پمپ های حرفه ای می توان مخزن آبی را مشاهده کرد که در هنگام بالا بودن فشار آب تا حدی آب را در خود ذخیره می کند تا از بالا رفتن فشار در خط لوله جلوگیری کند و در مواقعی که خط لوله کمبود دارد، آن را به مسیر. برمی گردد تا به دلیل کمبود آب یا فشار زیاد در خط لوله دچار مشکل نشویم

بوستر پمپ با دور ثابت چه ویژگی هایی دارد؟
در این بوستر پمپ ها به صورت متوالی روشن و خاموش می شوند و در این دور ثابت ها از تعدادی منبع دیافراگمی با ظرفیت های معین استفاده می شود. در مورد بوستر پمپ دور ثابت باید بدانید که از یک یا چند الکتروپمپ اصلی ساخته شده است و نکته این است که این نوع بوستر پمپ دارای پمپ جوکی یا الکتروپمپ های پیشرو می باشد.

آنها می توانند الکتروپمپ ذخیره یا ذخیره داشته باشند. و برای کنترل فشار از 2 پرشر سوئیچ استفاده می شود که یکی از این فشار سوئیچ ها برای حداکثر فشار و سوئیچ فشار دوم برای حداقل فشار تنظیم شده است. همچنین باید بدانید که عملکرد این بوستر پمپ ها توسط تابلوهای برق، منابع تحت فشار دیافراگم و فشارهای حداکثر و حداقل کنترل می شود. ویژگی های بوستر پمپ دور ثابت عبارتند از:

بوستر پمپ های دور ثابت نسبت به پمپ های دور متغیر قیمت کمتری دارند.
آنها ساده ترین تجهیزات را دارند.
هیچ متخصصی برای تعمیر یا حتی راه اندازی نیاز نیست.
معایب دور ثابت بوستر پمپ
در بین بوستر پمپ ها بیشترین استهلاک را دارد.
بیشترین مصرف برق را دارد.
فشار در این بوستر پمپ متغیر است
تنظیم فشار با کمترین دیفرانسیل امکان پذیر نیست.
فضای زیادی را اشغال می کند.
سیستم لوله کشی ممکن است دچار شوک یا ضربه شود.
بوستر پمپ دور متغیر چه ویژگی هایی دارد؟
از دیرباز تامین فشار ثابت آب با تغییر میزان مصرف یکی از خواسته های قلبی تولیدکنندگان بوده است. استفاده از سرعت متغیر در کشورهای صنعتی رایج است. در این پمپ ها از اینورتر استفاده می شود (اینورتر وسیله ای است که می توان فرکانس برق را تغییر داد). این بوستر پمپ در ایران قیمت بالایی دارد و تمامی دستگاه ها و تجهیزات آن به جز تابلو فرمان و فرمان و سنسور فشار یکسان است.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

خرداد 1403
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران