تعداد بازدید : 123
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۰/۸
کاربران آنلاین : 0
لیلا گلی
۱۴۰۱/۱۰/۸ ۱۸:۳۶:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۳۱:۰۰

🤢 7 علت بوی بد دهان بعد از عمل اسلیو

(ویرایش)

امروزه اسلیو معده یکی از عملهای لاغری است که در آن بخشی از معده از بدن فرد خارج می شود علت نام گذاری آستین (اسلیو) شکلی است که معده بیمار پس از برداشتن این قسمت که مانند آستین پیراهن است و در زبان انگلیسی به آن اسلیو می گویند، به خود می گیرد.معده جدید حجم کمی برای مصرف غذا دارد و بیمار ناخودآگاه غذای کمتری مصرف می کند و همچنین میزان متابولیسم بدن و احساس گرسنگی تغییر می کند که در مجموع همه این مشکلات منجر به کاهش وزن بیمار در مدت کوتاهی می شود.



علت بوی بد دهان بعد از اسلیو معده چیست؟

بوی بد دهان یکی از عوارض بعد از جراحی اسلیو است که علل زیادی دارد و نه تنها در جراحی دست، بلکه در سایر جراحی ها نیز رایج است. این سختی یکی از بدترین مشکلاتی است که در هر شرایطی ممکن است برای انسان پیش بیاید.
دلایل مختلفی برای بوی بد دهان بعد از جراحی دست وجود دارد. این مشکل در تعداد کمی از بیماران پیش می آید و بیمار اصلاً اذیت نمی شود. همچنین شدت آن بسته به شرایط درونی بیمار، عادات غذایی و… از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.مهم ترین دلایل بوی بد در دهان بعد از جراحی لاغری اسلیو معده به شرح زیر است:

1- کتوزیس

کتوزیس بعد از جراحی اسلیو می تواند باعث بوی بد دهان شود. هدف اسلیو معده مانند همه روش های لاغری سوزاندن چربی است.در واقع، اگر چربی بدن را نسوزانید، کاهش وزن اتفاق نمی افتد. چربی سوزی زمانی است که بدن از ذخایر چربی بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند.همانطور که می دانید قبل از جراحی شکم، بدن انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات و گلوکز دریافت می کند، اما پس از جراحی شکم، رژیم غذایی فرد مبتلا محدود می شود. بنابراین بدن مجبور به خوردن چربی ها خواهد شد.هنگامی که بدن در حالت چربی سوزی است، گفته می شود که بدن در حالت کتوز قرار دارد. در این حالت، کتون ها می توانند از ریه ها یا کلیه ها آزاد شوند که خود را به صورت بوی بد یا مدفوع نشان می دهند.



2- چربی بدن بیمار شروع به سوزاندن می کند

بنابراین رسوبات چربی بیماران شروع به سوزاندن می کنند و در اثر احتراق این چربی ها موادی به نام اجسام کتونی آزاد می کنند که ابتدا وارد جریان خون و سپس وارد هوای استنشاقی شده و بوی نامطبوعی ایجاد می کند.بوی بد دهان، به ویژه در روزهای اولیه جراحی اسلیو معده، معمولاً به دلیل رژیم غذایی سخت‌تر و مایعات، بارزتر است.در روزه داری ماه مبارک رمضان، همان کتون هایی که در اثر چربی سوزی وارد جریان خون می شوند باعث بوی بد دهان می شوند.یکی از راه های کاهش بوی بد دهان بعد از جراحی اسلیو اضافه کردن غذاهای جامد بیشتر به رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو است. بنابراین می توان گفت که این مورد مهمترین عامل ایجاد بوی بد دهان بعد از جراحی اسلیو است.




3-استاز و رفلاکس اسید


یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث بوی بد دهان شود، هضم غذا و باقی مانده آن در معده است.برگشت اسید معده به مری و گاهی اوقات به داخل دهان می تواند به دلیل ناتوانی در انتقال غذا از معده به روده کوچک اتفاق بیفتد. به چنین حالتی برس آب می گویند. در برخی موارد، شستشو با آب می‌تواند مری را با اسید معده تحریک کرده و باعث سوزش و درد در قفسه سینه شود.



4- کم آبی بدن:


یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار که باعث بوی بد دهان بعد از جراحی اسلیو معده می شود، کم آبی بدن است. کم آبی حتی در افرادی که جراحی چاقی مانند جراحی اسلیو انجام نداده اند نیز می تواند باعث بوی بد دهان شود.به طور کلی، پس از جراحی چاقی، مانند جراحی اسلیو معده، اکثر افراد به طور آگاهانه میزان مایعات مصرفی خود را کاهش نمی دهند.



5- سیگار کشیدن

سیگار و سایر محصولات تنباکو از دیگر دلایل بوی بد دهان پس از اسلیو گاسترکتومی هستند. البته سیگار کشیدن در همه افراد باعث بوی بد دهان می شود، اما در بیماران اسلیو گاسترکتومی این بو به دلیل خشکی دهان ناشی از کاهش مصرف مایعات افزایش می یابد.



 

6- مصرف بیش از حد شکر
از علل بوی بد دهان بعد از جراحی شکم می توان به مصرف بیش از حد قند اشاره کرد. باید از مصرف شکر و غذاهای پر قند خودداری کرد.

7- غذای غنی از پروتئین

رژیم غذایی پر پروتئین نیز می تواند منجر به بوی بد دهان شود. افرادی که برای جلوگیری از بوی بد دهان تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار می گیرند، بهتر است از رژیم غذایی پر پروتئین خودداری کنند. مواد پروتئینی بعداً هضم می شوند و می توانند به طور کامل توسط دستگاه گوارش هضم شوند. در غیر این صورت باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع در دهان می شوند.




خدمات اسلیو معده دکتر ناصر یاهو
دکتر ناصر یاهو با بیش از 30 سال تجربه در انجام جراحی های لاغری نظیر اسلیو معده ، بای پس معده و پیکرتراشی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجب نحوه انجام عمل اسلیو معده توسط دکتر ناصر یاهو کلیک بفرمایید.

عاشق گلهای باری
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران