تعداد بازدید : 80
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۲۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۳/۲۳
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۲/۳/۲۳ ۱۰:۵۸:۱۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

مراحل عاطفی طلاق

(ویرایش)

 

مراحل عاطفی طلاق تقریباً مشابه مراحل عاطفی است که وقتی کسی که دوستش دارید از دنیا می رود. بالاخره مرگ یک رابطه است.

شما این مراحل را با سرعت و زمان خود طی خواهید کرد. و تجربه شما برای شما منحصر به فرد خواهد بود، اما احتمالاً در همان نوع الگو.

ممکن است احساس خاصی داشته باشید، و اگرچه این احساس رایج است، اما اگر نتوانید ادامه دهید، سالم نیست. اینجاست که مشاوره طلاق در کنار درمان سنتی بیشتر می تواند کمک کند.

در اینجا مراحل عاطفی طلاق و برخی از احساساتی که می توانید انتظار داشته باشید آورده شده است.

انکار . اگر آن را ندیده اید، پذیرش واقعیت آنچه اتفاق افتاده است برایتان سخت خواهد بود. شما منطقی می شوید، سعی می کنید باور کنید که همه چیز حل خواهد شد و این رابطه فرصتی برای ادامه خواهد داشت. تلاش برای نادیده گرفتن آنچه اتفاق می افتد نیز در این مرحله رایج است.

درد و عدم اطمینان . وقتی قبول می کنید که در حال طلاق هستید، ممکن است احساس کنید که به طرز عجیبی آزاد شده اید. حتی ممکن است بین این احساسات وافل شوید. تا جایی که ممکن است تلاش کنید، نمی توانید از مقدار مشخصی از درد فرار کنید، حتی اگر آن را در اعماق خود دفن کنید. شما طرد شده اید و این هر بار چیزی از شما خواهد گرفت.

اگر در شرایط مالی متزلزل هستید یا تمایل دارید که به شدت احساساتی باشید، عدم اطمینان به شدت ضربه خواهد زد. ترس و اضطراب نیز طبیعی است.

خشم . هنگامی که عصبانیت شما شعله ور می شود، ممکن است حضور در اطراف شما دشوار باشد. در این مرحله، شما به دنبال کسی هستید که مقصر باشید. تو داری سر شکار میکنی ممکن است نتوانید آن را در مورد سابق خود رد کنید، بنابراین سایر اعضای خانواده، فرزندان، همکاران و دوستان شما ممکن است قربانیان ناخواسته شوند.

 

مهم:   بیرون آمدن خشم درون شما در واقع سالم است. این نشان دهنده پیشرفت است. کنترل آن خشم کلید است.

چانه زنی . این مرحله "بیا معامله کنیم" در واقع نشانه پشیمانی و سیگنالی است که می خواهید تلاش کنید و نتیجه را تغییر دهید در حالی که نمی توانید.

احساس گناه ازدواج یکی از نهادهای بزرگ جامعه است و وقتی طلاق می گیرید، ممکن است به دلیل شکست در این بخش از زندگی خود احساس گناه کنید. با فروکش کردن عصبانیتتان احساس شرمندگی خواهید کرد.

اگر بچه داشته باشید این موضوع بیشتر خواهد بود. همچنین ممکن است با خود فکر کنید که هر کاری که می توانستید برای نجات ازدواج خود انجام نداده اید. احساس گناه می تواند فلج کننده باشد و می تواند یک مانع واقعی برای عبور از طلاق باشد.

افسردگی . احساس گناه می تواند منجر به غم و اندوه شود. غم و اندوه طولانی مدت می تواند منجر به افسردگی شود. ممکن است در موارد شدید افکار خودکشی را تجربه کنید. اگر این کار را کردید، در اسرع وقت کمک بگیرید. شما ممکن است احساس تنبلی، بی انگیزگی، بدون هدف داشته باشید، یا مشکل خواب یا پرخوری داشته باشید. فانک می تواند مدت زیادی دوام بیاورد، اما همانطور که در بیشتر چیزهای زندگی وجود دارد، زمان شما را شفا می دهد.

پذیرش . ممکن است هنوز بقایایی از این احساسات دیگر داشته باشید، اما در نقطه‌ای به نقطه‌ای از پذیرش خواهید رسید و زمان آن را برای ادامه زندگی خود تعیین خواهید کرد. این مرحله با یافتن سطح جدیدی از آرامش در زندگی مشخص می شود، در حالی که واقعیت جدیدی را برای خود ایجاد می کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران