تعداد بازدید : 70
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۴/۳
کاربران آنلاین : 0
فروشگاه دندانپزشکی دنتیوا
۱۴۰۲/۴/۳ ۱۷:۳۲:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۹ ۲۲:۲۹:۵۸

بهترین مارک خمیر دندان برای کامپوزیت چیست؟

(ویرایش)

خمیر دندان‌های ژل غیر ساینده حاوی هیچ نوع ماده‌ای نیستند که به سطح کامپوزیت آسیب برسانند. پس به دنبال خرید خمیر دندان‌های ژلی غیر ساینده بروید. به طور کلی، برندهای مشهور خمیر دندان برای کامپوزیت شامل موارد زیر هستند:

  • سنسوداین (Sensodyne)
  • کلگیت (Colgate)
  • مریدنت Merident))
  • کرست (Crest)
  • اورال-بی (Oral-B)

مهم است که در مورد اصالت برند مطمئن شوید زیرا در بازار موارد تقلبی این برندهای نیز موجود هستند. حتماً روی بسته بندی محصول را مشاهده کنید تا عبارت‌های «عدم وجود سفید کننده و مواد ساینده» وجود داشته باشند. مسواک زدن دندان کامپوزیت شده با خمیردندان‌های غیر ساینده و بدون مواد سفید کننده می‌تواند به پیشگیری از بروز آسیب‌های مختلف کمک کند.

مسواک مناسب برای دندان‌های کامپوزیت چیست؟

همچنین باید ذکر کنیم که مسواک مورد استفاده شما می‌تواند تفاوت عمده‌ای در مورد شرایط کامپوزیت ایجاد کند. مسواک‌های دارای موی سفت و سخت می‌توانند صدمات جدی به کامپوزیت وارد کنند. این نوع مسواک‌ها البته به لثه‌ها و دندان‌ها نیز صدمه وارد می‌کنند.

بهتر است از مسواکی با سَر کوچک و موهای نرم استفاده کنید. این نوع مسواک‌ها برای کامپوزیت، لثه و دندان‌های شما مناسب هستند و همچنین به شما امکان می‌دهند نقاط صعب العبور دهان خود را تمیز کنید.

آیا استفاده از مسواک برقی برای کامپوزیت ضرر دارد؟

امروزه تعداد متقاضیان درمان کامپوزیت برای ترمیم دندان‌ها و احیای زیبایی از دست‌ رفته آن‌ها بسیار زیاد است. بسیاری از افرادی که کامپوزیت انجام می‌دهند، نگران دوام آن‌ها هستند و سوالات زیادی در ذهنشان در این رابطه وجود دارد.

برای مثال یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در ذهن بیماران وجود دارد این است که آیا استفاده از مسواک برقی به کامپوزیت دندان‌ها آسیب می‌زند یا خیر. برخی از افرادی که کامپوزیت انجام داده‌اند، از استحکام آن مطمئن نیستند و فکر می‌کنند کامپوزیت‌ها با مثلا نیروی فشار مسواک برقی از جا کنده می‌شوند. اما این در حالی است که کامپوزیت دندان از طریق پیوند یا باندینگ به مینای دندان‌ها پیوند می‌خورد و این پیوند به قدری محکم است که به راحتی نمی‌توان آن را جدا کرد.

در نتیجه اگر نگران این هستید که استفاده از مسواک برقی باعث تخریب و یا جداشدن کامپوزیت دندان‌هایتان شود، باید بگوییم که جای هیچ نگرانی نیست زیرا مسواک برقی برای کامپوزیت دندان‌های شما هیچ ضرری ندارد.

علاوه بر این پرزهای مسواک برقی به قدری نرم است که احتمال آسیب رساندن آن به پیوند کامپوزیت و مینای دندان تقریبا غیرممکن است. چنانچه باز هم نگران جداشدن کامپوزیت دندان خود هستید، می‌توانید سرعت لرزش مسواک برقی را روی کمترین حالتش تنظیم کرده و به این شکل از آسیب‌دیدن کامپوزیت‌ها جلوگیری کنید. گاهی ممکن است در اثر مراقبت‌های نادرست کامپوزیت دندان بعد از مسواک زدن جدا شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • باندینگ و فرم‌دهی نامناسب کامپوزیت
  • لایه‌گذاری بیش از حد کامپوزیت دندان
  • عدم رعایت صحیح مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان
  • مصرف خمیردندان‌های نامناسب

خرید بهترین مواد دندانپزشکی از دنتیوا

خرید اینترنتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی dentiwa
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران