تعداد بازدید : 55
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۴/۲۲
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۲/۴/۲۲ ۰۹:۲۹:۰۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

عمل جراحی تومور مغزی

(ویرایش)

هدف از جراحی تومور مغزی برداشتن تمام سلول های تومور است. همیشه نمی توان تومور را به طور کامل برداشت. در صورت امکان، جراح تلاش می کند تا آنجایی که می توان با خیال راحت انجام داد، تومور مغزی را حذف کرد. جراحی برداشتن تومور مغزی می تواند برای درمان سرطان مغز و تومورهای خوش خیم مغز استفاده شود. برای مشاوره از دکتر جراحی تومور مغزی اینجا کلیک کنید.

برخی از تومورهای مغزی کوچک هستند و به راحتی از بافت مغز اطراف جدا می شوند. این باعث می شود که تومور به طور کامل برداشته شود. سایر تومورهای مغزی را نمی توان از بافت اطراف جدا کرد. گاهی اوقات تومور مغزی نزدیک بخش مهمی از مغز است. در این شرایط جراحی ممکن است خطرناک باشد. جراح ممکن است تا آنجایی که ایمن است، تومور را خارج کند. برداشتن تنها بخشی از تومور مغزی را گاهی برداشت ساب توتال می نامند.

برداشتن بخشی از تومور مغزی ممکن است به کاهش علائم شما کمک کند.

روش های زیادی برای انجام جراحی برداشتن تومور مغزی وجود دارد. اینکه کدام گزینه برای شما بهتر است بستگی به شرایط شما دارد. نمونه هایی از انواع جراحی تومور مغزی عبارتند از:

  • برداشتن بخشی از جمجمه برای رسیدن به تومور مغزی. جراحی مغز که شامل برداشتن بخشی از جمجمه است، کرانیوتومی نامیده می شود. این روشی است که اکثر عملیات های برداشتن تومور مغز انجام می شود. کرانیوتومی برای درمان تومورهای سرطانی مغز و تومورهای خوش خیم مغز استفاده می شود.

    جراح در پوست سر شما بریدگی ایجاد می کند. پوست و ماهیچه ها از مسیر خارج می شوند. سپس جراح از یک مته برای برش بخشی از استخوان جمجمه استفاده می کند. استخوان برای دسترسی به مغز برداشته می شود. اگر تومور در اعماق مغز باشد، ممکن است از ابزاری استفاده شود تا بافت سالم مغز را به آرامی از مسیر خارج کند. تومور مغزی با ابزار خاصی بریده می شود. گاهی اوقات از لیزر برای از بین بردن تومور استفاده می شود.

    در حین جراحی، دارویی برای بی حس کردن ناحیه دریافت می کنید تا چیزی احساس نکنید. همچنین دارویی به شما داده می شود که در طول عمل جراحی شما را در حالت خواب قرار می دهد. گاهی در حین جراحی مغز بیدار می شوید. به این عمل جراحی مغز بیدار می گویند. وقتی از خواب بیدار می شوید، جراح ممکن است سوالاتی بپرسد و در حین پاسخ دادن، بر فعالیت مغز شما نظارت کند. این به کاهش خطر آسیب رساندن به بخش های مهم مغز کمک می کند.

    هنگامی که جراحی برداشتن تومور به پایان رسید، بخشی از استخوان جمجمه در جای خود قرار می گیرد.

  • استفاده از یک لوله بلند و نازک برای رسیدن به تومور مغزی. جراحی مغز آندوسکوپی شامل قرار دادن یک لوله بلند و نازک در مغز است. لوله آندوسکوپ نامیده می شود. این لوله دارای یک سری لنز یا یک دوربین کوچک است که تصاویر را به جراح منتقل می کند. برای برداشتن تومور، ابزارهای ویژه ای از طریق لوله وارد می شوند.

    جراحی مغز آندوسکوپی اغلب برای درمان تومورهای هیپوفیز استفاده می شود. این تومورها درست در پشت حفره بینی رشد می کنند. لوله بلند و نازک از طریق بینی و سینوس ها وارد مغز می شود.

    گاهی اوقات از جراحی آندوسکوپی مغز برای برداشتن تومورهای مغزی در سایر قسمت های مغز استفاده می شود. جراح ممکن است از مته برای ایجاد سوراخ در جمجمه استفاده کند. لوله بلند و نازک با دقت در بافت مغز قرار می گیرد. این لوله تا رسیدن به تومور مغزی ادامه می یابد.

جراحی برای برداشتن تومور مغزی خطر عوارض و عوارض جانبی دارد. اینها می تواند شامل عفونت، خونریزی، لخته شدن خون و آسیب به بافت مغز باشد. سایر خطرات ممکن است به بخشی از مغز که تومور در آن قرار دارد بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، جراحی روی یک تومور در نزدیکی اعصابی که به چشم ها متصل می شوند ممکن است خطر از دست دادن بینایی را داشته باشد. جراحی برای برداشتن تومور روی عصب کنترل کننده شنوایی می تواند باعث کاهش شنوایی شود.

https://dralijafari.com/
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران