تعداد بازدید : 73
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۴/۲۴
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۲/۴/۲۴ ۱۳:۳۹:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱

برای خرید منبع تغذیه دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

(ویرایش)

منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟
آداپتور یا منبع تغذیه یکی از تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از وسایل الکترونیکی مانند دوربین هاست که وظیفه آن تبدیل برق شهری 220 ولت به 12 ولت مورد نیاز برای عملکرد دوربین است. شاید وظیفه آداپتور یا منبع تغذیه دوربین آسان به نظر برسد، اما در واقع اگر منبع تغذیه مناسبی نداشته باشیم، نباید انتظار کیفیت و عملکرد خوب را از دوربین داشته باشیم. باید اطلاعات کاملی در مورد عملکرد پاور داشته باشیم تا بتوانیم در هنگام انتخاب آن خرید درستی انجام دهیم.

بار متصل به آداپتور بر میزان جریان عبوری از آن تأثیر می گذارد و با توجه به اندازه مصرف کننده متصل به منبع تغذیه، جریان عبوری از آن بیشتر خواهد بود. در واقع در انتخاب آداپتور دوربین مداربسته علاوه بر انتخاب ولتاژ باید میزان جریان را نیز در نظر گرفت.

انواع منبع تغذیه دوربین های مداربسته
منابع برق در دوربین های مدار بسته به دو دسته آداپتورهای مستقل یا تک آمپر و آداپتورهای مرکزی تقسیم می شوند.

آداپتور دوربین مرکزی
در بسیاری از موارد برای استفاده از تعداد کمتری منبع تغذیه برای دوربین های مختلف، از آداپتور مرکزی استفاده می شود و در سیستم دوربین از آن استفاده می شود. برای اتصال دوربین های مختلف به این آداپتور دوربین از کابل ها و انشعاباتی استفاده می شود که قادر به تامین برق تمامی دوربین های ساختمان خواهند بود.

این نوع منبع تغذیه دوربین مداربسته برق 220 ولت شهری را دریافت و به ولتاژ مورد نیاز دوربین های مختلف تبدیل می کند. جریان های خروجی در پاور مرکزی متفاوت است و بسته به نوع و کمیت دوربین می توان انواع آن را انتخاب کرد.

استفاده از آداپتور مرکزی دوربین با توجه به اینکه تنها خرید یک منبع تغذیه برای تمامی دوربین ها کافی است، نیاز به هزینه کمتر و همچنین صرفه جویی زیادی در سیم کشی دوربین ها دارد.

اما نقطه ضعفی که می توان برای این نوع آداپتور دوربین مداربسته ذکر کرد این است که در صورت آسیب دیدگی منبع تغذیه تمامی دوربین ها از کار می افتند و ممکن است در فواصل طولانی با افت ولتاژ مواجه شویم. طول عمر پاورهای مرکزی بسیار بیشتر از آداپتورهای مستقل است و عیب یابی آنها نیز آسانتر است.

سیستم منبع تغذیه مرکزی امکان کنترل منبع تغذیه تمامی دوربین های مداربسته را از یک مکان فراهم می کند و همچنین می توان از یو پی اس برای دوربین های مداربسته استفاده کرد. اما عیب بزرگ آن این است که در صورت ایراد در منبع تغذیه، تمام دوربین های مداربسته از کار می افتند. همچنین در صورت وجود اتصال ممکن است منبع تغذیه اصلی آسیب ببیند و در این صورت باید هزینه بیشتری برای تعمیر یا تعویض بپردازید.

در چنین سیستمی طول کابل کشی نیز افزایش می یابد، زیرا باید از هر دوربین یک سیم برق به منبع برق (که معمولاً در محل نمایش تصاویر قرار دارد) برود.

منبع تغذیه مرکزی را می توان به صورت پانل یا به طور مستقل بر روی دیوار نصب کرد

آداپتور دوربین مستقل
در سیستم منبع تغذیه مجزا یا آداپتور مستقل، برای هر یک از دوربین های مداربسته یک منبع تغذیه مجزا در نظر گرفته شده است. در این صورت اگر مشکلی پیش بیاید فقط همان دوربین از مدار خارج می شود یا منبع تغذیه آسیب می بیند. عیب بزرگ چنین سیستمی عدم امکان کنترل تغذیه دوربین های مدار بسته از یک مکان است. برای دوربین های مداربسته آنالوگ رایج، مصرف اسمی هر دوربین معمولاً حدود 500 میلی آمپر (0.05 آمپر) است.

آداپتور دوربین مدار بسته

اگرچه مصرف واقعی آن کمتر است. با استفاده از یک معادله ساده می توان میزان جریان دوربین های مداربسته را محاسبه کرد. به عنوان مثال یک آداپتور دو آمپر برای چهار دوربین مداربسته مناسب است.

البته این در صورتی است که برای تغذیه تمامی دوربین های مداربسته از یک آداپتور استفاده شود، در غیر این صورت می توان از چهار آداپتور یک یا نیم آمپر برای تغذیه دوربین های مداربسته استفاده کرد. خروجی آداپتورها می تواند ترمینال یا دوشاخه باشد.

ولتاژ استفاده شده در این نوع آداپتور دوربین 12 ولت و جریان خروجی آنها 1 یا 2 آمپر می باشد. البته اگر از آداپتورهایی با جریان خروجی 2 آمپر استفاده می شود، می توان از آن در دوربین استفاده کرد و با استفاده از کانکتور برق آنها را متصل کرد، اما بهتر است هر دوربین از یکی از دوربین های استفاده شده یک منبع تغذیه مستقل استفاده کند.

استفاده از این نوع آداپتور دوربین مدار بسته باعث می شود که در صورت بروز مشکل در منبع برق، تنها دوربینی که به منبع برق متصل است از کار بیفتد. علاوه بر این، در صورت افزایش فاصله بین دوربین و آداپتور، افت ولتاژی در این مسیر وجود نخواهد داشت. اما استفاده از این نوع آداپتورها مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است و برای هر دوربین باید یک آداپتور جداگانه خریداری کرد.

دوره های پرطرفدار برای بازار کار: آموزش تعمیر برد الکترونیک، آموزش تعمیرات موبایل

تغذیه از طریق کابل شبکه اترنت (POE)
با استفاده از POE نیازی به کابل کشی اضافی برای برق نیست و از همان کابل شبکه استفاده می شود اما سوئیچ ها باید قابلیت پشتیبانی از POE را داشته باشند و بتوانند انرژی تجهیزات متصل را در کنار انتقال داده تامین کنند.

با استفاده از POE نیازی به کابل کشی اضافی برای برق نیست و از همان کابل شبکه استفاده می شود اما سوئیچ ها باید قابلیت پشتیبانی از POE را داشته باشند و بتوانند انرژی تجهیزات متصل را در کنار انتقال داده تامین کنند.

نحوه عملکرد POE
POE ها با توجه به نوع کاربرد در استانداردهای IEEE 802.3af و IEEE 802.3at تعریف شده اند. استاندارد IEEE 802.3af در اکثر دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده می شود که قابلیت ارسال بیش از 15 وات برق را از طریق کابل اترنت دارد که برای دوربین های مداربسته ساده با مصرف کم مانند انواع ثابت، پیچ و مهره ای و صنعتی مناسب است. برق کافی است (12 ولت و بنابراین جریان 1.25 یا پنج ولت و جریان سه آمپر).

در دوربین های مداربسته دوار (هم PTZ و هم تله دوار و هم دوربین های مداربسته مدار گرمایشی و فن) نیاز به مصرف برق بیشتر است که از IEEE 802.3at استفاده شده است که در این استاندارد امکان تغذیه دو برابر برق وجود دارد. 30 وات از طریق کابل اترنت وجود دارد. با این حال، سوئیچ POE استفاده شده در این استاندارد با نوع اول متفاوت است.

با استفاده از POE Splitter می توانید داده های برق و دوربین را برای دوربین های مدار بسته بدون POE جدا کنید.

تغذیه از طریق کابل شبکه به دو صورت امکان پذیر است: سوئیچ هایی با پورت هایی که قادر به ارسال مستقیم برق روی کابل شبکه هستند که به آنها Endspan می گویند یا سوئیچ های رابطی که بین این تجهیزات و سوئیچ هایی با پورت های معمولی قرار می گیرند. .

سوئیچ های رابط Midspan در واقع همان منابع انرژی POE هستند که می توانند با یک سوئیچ غیر POE ترکیب شوند و با توجه به اینکه به یک سوئیچ شبکه معمولی متصل هستند و نیاز تجهیزات شبکه برای فناوری POE را برآورده می کنند، می توان از آن استفاده کرد. وی آن را مقرون به صرفه و راهکاری مناسب برای کاهش هزینه ها دانست.

فناوری Midspan راه حلی اثبات شده برای از بین نرفتن یا از بین نرفتن داده های شبکه است و بهترین پیشنهاد برای تامین برق تجهیزات در پورت شبکه و تنها راه حل منطقی برای گسترش شبکه هایی است که شامل تجهیزاتی مانند تلفن های VOIP، نقاط دسترسی با قدرت بالا و قابل نصب در خارج می باشد. ساختمان، دوربین های نظارت شبکه و تجهیزات خواندن RFID.

امروزه به دلایل زیادی که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود، کاربران نهایی برای رفع نیازهای شبکه و تبدیل پورت ها به POE به تجهیزات Midspan روی می آورند.

خرید Midspan برای صدها دلار مقرون به صرفه تر از خرید سوئیچ POE برای هزاران دلار است.

اگر توان مورد نیاز برای تجهیزات مورد استفاده در شبکه متفاوت باشد، Midspan به راحتی قادر است آن را برای تمام پورت های موجود فراهم کند.

فناوری Midspan از سرعت 10/100/100 (گیگابیت) پشتیبانی می کند.

سوئیچ Midspan قدرت بیشتری معادل 19.2 وات (در مقابل 15.4 وات سوئیچ POE) در هر پورت فراهم می کند.

منابع تغذیه با پشتیبانی USP
یک سیستم برق مناسب با پشتیبان، دارای خروجی AC یا DC است. این سیستم ها ذخیره برق و تامین برق در صورت قطع برق را ممکن می سازند. لازم به ذکر است که معمولا باتری های نصب شده بر روی یو پی اس به صورت جداگانه عرضه می شوند و قیمت آنها نیز جداگانه محاسبه می شود.

یو پی اس به معنای منبع تغذیه بدون وقفه، منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن تامین برق بدون وقفه بار است. این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار می گیرد و علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه، از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده جلوگیری می کند. همچنین، یو پی اس به عنوان منبع برق بدون وقفه، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری تامین می کند.

در واقع در یو پی اس می توان سطوح مختلفی از حفاظت در برابر مشکلات برق را به سیستم اعمال کرد تا از آسیب یا از دست رفتن اطلاعات جلوگیری شود. سیستم‌های UPS معمولاً بر اساس ظرفیت ذخیره‌سازی طبقه‌بندی می‌شوند، اگرچه عوامل دیگری نیز می‌توانند بر انتخاب آنها تأثیر بگذارند.

یک یو پی اس مناسب باید بتواند در برابر پدیده های زیر محافظت کند:

رعد و برق و افزایش ناگهانی ولتاژ الکتریکی
ولتاژ برگشتی در دوشاخه ورودی در حالت باتری
برق ورودی دو فاز
ولتاژ خروجی خارج از محدوده مجاز تغییر می کند
تغییر در ولتاژ و فرکانس برق ورودی
افزایش بیش از حد دمای داخل دستگاه
نویزهای معمولی در برق شهری
اضافه بار و اتصال کوتاه خروجی
اتصال باتری معکوس
اتصال کوتاه شارژر
اتصال کوتاه باتری
تخلیه غیر مجاز باتری
ولتاژ بالاتر از حد مجاز شارژ باتری است
از آنجایی که امکان ذخیره برق شهری به صورت متناوب در باتری وجود ندارد، در مرحله اول دستگاه یو پی اس جریان متناوب را مستقیماً به DC تبدیل می کند. پس از ذخیره این برق مستقیم در باتری ها، تا قطع شدن برق، میزان شارژ باتری ثابت نگه داشته می شود.

با توجه به اینکه برخی از وسایل الکتریکی برای عملکرد صحیح نیاز به جریان متناوب دارند، دستگاه یو پی اس پس از بازیابی انرژی الکتریکی از باتری، آن را به جریان متناوب تبدیل می کند. کیفیت جریان متناوب خروجی یکی از ویژگی های دیگر در انتخاب یو پی اس است.

ظرفیت باتری های دستگاه معمولا بر حسب واحد آمپر ساعت نشان داده می شود. یک آمپر ساعت به این معنی است که این باتری می تواند یک ساعت پس از شارژ کامل جریان یک آمپر را تامین کند.

فرآیند تبدیل جریان مستقیم به متناوب فرآیندی نسبتاً پیچیده و تا حدودی پرهزینه است. بنابراین برای تجهیزاتی که می توانند با برق DC کار کنند، می توان این قسمت را در سیستم برق بدون وقفه نادیده گرفت. به این ترتیب توان خروجی دستگاه مستقیماً با ولتاژ ذخیره شده در باتری خواهد بود. این امر باعث کاهش هزینه های نصب یک سیستم برق بدون وقفه می شود اما از طرفی امکان اتصال تجهیزات عمومی به سیستم را از بین می برد.

از آنجایی که سیستم های مدار بسته کاملاً قادر به کار با برق مستقیم هستند، استفاده از یک یو پی اس با خروجی DC یک انتخاب منطقی برای آنها خواهد بود. لازم به ذکر است که در این صورت احتمالا امکان تغذیه نمایشگر یا نمایشگر سیستم در صورت قطع برق وجود نخواهد داشت اما دوربین های مدار بسته و دستگاه های DVR یا NVR عملیات ضبط در سیستم را به طور کامل پشتیبانی می کنند.

نصب منبع تغذیه دوربین مداربسته
نصب منبع تغذیه در پروژه های مختلف متفاوت است و ممکن است در مکان های مختلف نصب شود. گاهی اوقات ممکن است آداپتور در کنار دوربین نصب شود، در این صورت باید منبع تغذیه را در یک جعبه پلاستیکی یا فلزی عایق و ضد آب قرار داد.

نصب منبع تغذیه دوربین مداربسته

نصب پاور در کنار دوربین باعث می شود زیبایی و ظاهر کار حفظ نشود و کناره دوربین کمی شلوغ شود. در چنین مواقعی می توانید مکانی دور از دوربین در نظر بگیرید و آداپتور را در آن مکان قرار دهید و با استفاده از کابل های اضافی در محل مورد نظر نصب کنید.

برای قرار دادن منبع تغذیه در فاصله ای از دوربین مداربسته می توان از مبدل های نر و ماده استفاده کرد و با استفاده از کابل بلند آداپتور را به دوربین متصل کرد. در این حالت پایه های مثبت به یکدیگر و پایه های منفی نیز به یکدیگر متصل می شوند و با حرکت دادن این مبدل ها دوربین کار نخواهد کرد.

تعمیر پاور دوربین مداربسته
 گاهی اوقات ممکن است دوربین کار نکند و شما مشکوک شوید که آداپتور معیوب است. در چنین مواقعی باید از مولتی متر برای اندازه گیری جریان عبوری از آن استفاده کرد و در مورد سالم یا خراب بودن منبع تغذیه نظر قطعی داد.

اگر مولتی متر در دسترس ندارید، برای اطمینان از سلامت آداپتور، می توانید دوربین مداربسته دیگری یا دستگاه هایی که به ولتاژ 12 ولت و 2 آمپر نیاز دارند را به آداپتور وصل کنید و در صورت شروع به کار دستگاه متوجه شد منبع تغذیه ما سالم است و مشکل از دوربین یا کابل است.

اگر متوجه شدید که دوربین به دلیل خرابی منبع تغذیه کار نمی کند، می توانید آن را باز کرده و قطعات داخل آن را بررسی کنید. البته شایان ذکر است که قیمت پاور دوربین مداربسته بالا نیست و با توجه به اینکه دوربین های مداربسته تجهیزات امنیتی هستند و حساسیت بالایی دارند، در صورت بروز مشکل در آنها می توان با صرف هزینه ای ناچیز این کار را انجام داد. مقدار پول. یک آداپتور دیگر بخرید و آن را به دوربین وصل کنید.

تعمیرات و عیب یابی پیشرفته دوربین مداربسته در دوره آموزشی تعمیرات دوربین مداربسته برای هنرجویان به صورت عملی و فنی با معرفی و دانش کامل ابزار تعمیر ارائه شده است.

 منبع تغذیه دوربین مدار بسته ذخیره انرژی
یکی از چالش هایی که در دوربین های مدار بسته وجود دارد، قطعی برق است که در این صورت منبع برق قادر به تامین انرژی دوربین نیست و در نتیجه فیلم ضبط نمی شود. در بسیاری از موارد سارقان فیوز برق ساختمان را قطع کرده و در نتیجه دوربین را قطع می کنند.

 برخی از منابع تغذیه دوربین در بازار وجود دارد که امکان قرار دادن باتری در آنها برای صرفه جویی در مصرف انرژی در مواقع اضطراری وجود دارد و در صورت قطع شدن برق شهر به هر دلیلی امکان ضبط تصویر برای مدت محدودی وجود دارد. .

بسته به تعداد دوربین های ساختمان و ظرفیت باتری خریداری شده، زمان های مختلفی برای روشن ماندن دوربین در زمان قطع برق وجود خواهد داشت.

نکات مهم در خرید پاور دوربین مداربسته
ولتاژ مورد استفاده در دوربین های دید در شب 1 آمپر است و لازم است آداپتوری برای این دوربین ها انتخاب شود که با ولتاژ آنها همخوانی داشته باشد. برای محاسبه دقیق ولتاژ دوربین های مداربسته می توان تعداد LED های استفاده شده در دوربین و طول کابل های استفاده شده را اندازه گیری کرد و سپس آداپتور مناسب را خریداری کرد.

استفاده از منبع تغذیه 12 ولت 1 آمپر یا منبع تغذیه مرکزی می تواند برای جلوگیری از نویز در دوربین ها مناسب باشد.

هنگام خرید منبع تغذیه دوربین مداربسته باید توجه داشت که آداپتور دارای فیلتر نویز بوده و قادر به تنظیم توان خروجی است.

پس از محاسبه آمپر دوربین مداربسته باید آداپتوری خریداری کرد که 30 درصد آمپری بالاتر از مقدار محاسبه شده داشته باشد و دلیل آن کاهش راندمان آداپتورها پس از مدت زمان معین است.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران