تعداد بازدید : 65
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۴
کاربران آنلاین : 0
nini1991
۱۴۰۲/۵/۴ ۱۱:۳۲:۳۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۱۷ ۱۰:۱۵:۴۰

تاثیر کینوا در تغذیه دوران بارداری

(ویرایش)

در دوران بارداری باید رژیم غذایی که حاوی مقدار فراوان پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است را انتخاب کرد. کینوا کلیدی است که همه این مواد معدنی را به سیستم بدن شما انتقال می دهد. کینوا بهترین ماده غذایی برای زنان باردار است، که مجموعه ای از تمامی مواد مغذی را در قالب غذایی سودمند به آن ها می دهد.

اگر دنبال یک منبع سالم پروتئینی برای دوران بارداری می‌گردید، کینوا بهترین انتخاب برای شماست. این دانه مغذی که ظاهرش شبیه غلات است در هر فنجان حاوی 8 گرم فیبر است و می‌تواند در بسیاری از دستورهای غذایی مورد علاقه شما جایگزین برنج یا ماکارونی شود. علاوه بر این شما می‌توانید گاهی وقت‌ها کینوا را در وعده صبحانه جایگزین جو دو سری کنید که همراه شیر می‌خورید و به این ترتیب صبحانه‌تان را به بمب پروتئین، فیبر و آهن تبدیل کنید.
در ادامه این مقاله از نشریه کینوا قصد داریم شما را با فواید کینوا مصرف کینوا در دوران بارداری آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید؛

1. نوزادان و کودکان
مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی در کینوا به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند. کربوهیدرات موجود کینوا به افزایش انرژی در نوزادان و کودکان کمک کرده و برای درمان خستگی و بی حالی آن ها مفید است.فیبر موجود در کینوا به پیشگیری ودرمان یبوست در نوزادان و کودکان کمک می کند.

2. مصرف کینوا در بارداری و رشد جنین
مقادیر بالای فولات موجود در کینوا به بهبود رشد جنین کمک کرده و خطر ابتلا به نقایص لوله عصبی در جنین و زایمان زودرس را کاهش می دهد.

3. فواید مصرف کینوا در بارداری
تعداد زیادی از زنان در دوران قاعدگی از کمبود مواد معدنی رنج می برند، از این رو برگشت مواد معدنی به بدن پس از آن دوره امری حیاتی است و چون کینوا سرشار از انواع مواد معدنی است می‌تواند در رژیم غذایی زنان باردار جایگاه ویژه ای داشته باشد.
کینوا تمام آمینو اسید های ضروری و مورد نیاز زنان باردار را می‌تواند تامین کند و در مقایسه با گوشت، سویا و لوبیا، خواص کینوا بارزتر است و به نوعی یک پروتئین کامل است که همچنین غنی از فیبر و آهن است.

همچنین فیبر های محلول موجود در دانه های گیاه کینوا مشابه سایر غلات به فراوانی وجود دارد. فیبرهای محلول موجود در دانه گیاه کینوا، باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی و رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ می شوند. بعلاوه این فیبرها باعث کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون نیز می گردند.

فیبر موجود در کینوا به بهبود هضم غذا کمک کرده و با بهبود حرکات روده خطر ابتلا به یبوست دوران بارداری را کاهش می دهد.
منیزیم موجود در کینوا برای کاهش فشار خون بالا در زنان باردار مفید است.
آهن موجود در کینوا با افزایش تولید گلبول های قرمز به درمان کم خونی در دوران بارداری کمک می کند.

کلسیم موجود در دانه کینوا از پوکی استخوان جلوگیری می کند. همچنین ویتامین، املاح و پروتئین های موجود در دانه کینوا برای رشد جنین بسیار مفید هستند. مصرف دانه کینوا در بارداری هیچ محدودیت و ممنوعیت مصرفی ندارد و می توان با دستورپخت های متنوع از این ماده ی شگفت انگیز استفاده کرد.
دانه کینوا دارای مقدار کمی نشاسته است که از افت فشار و ضعف جلوگیری می‌کند و هیچ اثر چاق کننده ای ندارد. زیرا گرانول های نشاسته ای موجود در آن بسیار کوچک هستند.

4. فواید مصرف کینوا در دوران شیردهی
کینوا به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها و مواد مغذی که دارد باعث افزایش تولید شیر در دوران شیردهی می شود.

خانم های شیرده می توانند، دانه کینوا را در رژیم غذایی خود قرار دهند. آهن موجود در دانه کینوا باعث تامین آهن مورد نیاز بدن در این افراد می‌شود و استفاده از قرص های شیمیایی را کاهش می دهد.

در دوران بارداری به دلیل مراقبت و احتیاط‌ها خرید از فروشگاه‌های آنلاین یک معجزه است من برای خرید کینوا قرمز با کیفیت و خلوص بالا و قیمت مناسب فروشگاه هانی‌فود را به شما عزیزان معرفی می‌کنم.

کینوا قرمز

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران