تعداد بازدید : 51
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۱۰
کاربران آنلاین : 0
nini1991
۱۴۰۲/۵/۱۰ ۰۹:۲۵:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۱۷ ۱۰:۱۵:۴۰

تاثیر مثبت تخمه افتابگردان بر بارداری

(ویرایش)

تخمه آفتابگردان دور سفید در بارداری


فولیک برای زنانی که می خواهند باردار شوند مهم است که این نوع ماده در تخمه آفتابگردان دور سفید  سرشار بوده و تامین کننده خوبی به شمار می آید و هم چنین زنانی که باردار هستند و یا زنان شیرده بسیار لازم بوده، زیرا به تکامل رشد جنین الزامی می باشد و تخمه آفتابگردان دور سفید می‌تواند این نیاز را تامین کند.

 تحقیقات گسترده که بر روی این محصول در جهان انجام شده است اطلاعات کمی از خواص فیزیکی و مکانیکی موثر در فرآوری این محصول در دسترس می باشد و برخی از خواص فیزیکی تخمه آفتابگردان را برای یک نوع واریته محلی در محدوده رطوبتی بین ۴ تا ۲۰ درصد تعیین شده است و محققان به این نتیجه رسیدند که تخمه رابطه معنی‌ داری با عرض و ضخامت آن دارد در حالی که ارتباط آن با جرم دانه معنی دار نیست.

تخمه آفتابگردان دور سفید

خوردن تخمه آفتابگردان دور سفید درسه ماهه اول بارداری


مواد اصلی و خاص تخمه آفتابگردان دور سفید که خوردنش در سه ماهه اول بارداری مفید است چون می توان به وجود ویتامین روی، مس و زینک اشاره کرد که به سلامت پوست و مو لازم و مفید می باشد و از دیگر خواص ویتامین روی و مس که همان زینک نام دارد می‌ توان برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر میکروبها مقاوم کرد.

تخمه آفتابگردان دور سفید خام در بارداری


اکثر بانوان با استفاده از دانه تخمه آفتابگردان خام در بارداری از فشار خون جلوگیری کنند ولی تخمه های نمکی و پخته شده که مصرف بیش از حد آن باعث شده تا وزن بالا برود و همین طور میزان دریافت سدیم بیشتر شده و همچنین اگر تخمه آغشته به نمک فراوان باشد می تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود و کسانی که فشار خون بالایی دارند توصیه می شود در مصرف تخمه های آفتابگردان بسیار با احتیاط مصرف کنند و زیاده ‌روی نکنند.

خواص تخمه آفتابگردان دور سفید در بارداری


بعضی از مردم فکر می کنند که تخمه خواص خاصی ندارد ولی این چنین نیست، خواص تخمه آفتابگردان دور سفید در بارداری از اهمیت خوبی برخوردار است و همچنین مصرف بیش از حد آن باعث خارش پوست، خستگی، بی حالی، حالت تهوع و چربی کبد را بوجود می آورد و  همچنین ویتامین ای خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

تخمه آفتابگردان قبل از بارداری


این نوع محصول انباشته از منگنز، فسفر، روی، پتاسیم و اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا ۶ می باشد که می توان تخمه آفتابگردان زاهدان را قبل از بارداری استفاده کرد و بر اساس آخرین آمار به دست آمده در سال 2021 اکران با تولید سیزده میلیون و ششصد و بیست و شش هزار تن در رتبه اول روسیه و آرژانتین به ترتیب با میزان تولید یازده و سه میلیون تن در مقام دوم و سوم قرار گرفتند که ایران با میزان تولید نزدیک به ۴۰ هزار تن در مقام ۳۵ دنیا قرار گرفته است.

آفتابگردان نقش بسیار مهمی در تولید روغن در جهان دارد که حدود ۱۲ درصد روغن دنیا را تامین می کند و مغز پس از استخراج روغن که شامل ۴۰ درصد پروتئین می باشد و بر اساس درصد روغن و نوع مصرف دانه بذر آفتابگردان به دو نوع روغن دار و غیر روغنی تقسیم می شود.

تخمه آفتابگردان و جنسیت جنین


بیشتر محصولات غذایی از مواد پروتئینی زیادی برخوردار هستند و یکی از آنها تخمه آفتابگردان است که بر روی جنسیت جنین هیچ تاثیری ندارد. سرخ کردن یا همان برشته کردن یا داغ کردن عملی است که برای تغییر کیفیت غذا با حرارت دادن آن در دمای بالا در روغن به کار گرفته می شود و غذاهای سرخ شده دارای رنگ طلایی، بافتی ترد، حس دهانی شفاف، عطر و طعم غذاهای سرخ شده هستند.

یک موضوع مهم در سفر کردن از لحاظ طی آن است که منجر به تخریب حرارتی میکرو ارگانیسمها غیر فعال شدن آنزیمها و کاهش فعالیت آبی به علت کم شدن آب در مقطع غذا می شود.

تخمه آفتابگردان دور سفید برای جنین ضرر دارد


با وجود پیشرفت تکنولوژی دیگر بیشتر کارها راحتر شده و می توانند بدانند که چه چیزی برای جنین ضرر دارد.دانه های تخمه آفتابگردان را به روش برشته کردن و خشک یا حرارت دادن مواد غذایی با استفاده از هوای گرم و بدون استفاده از روغن یا آب به عنوان یک حامل انتقال دهنده حرارت و گرما انجام می شود که برشته کردن یکی از عوامل و مراحل اصلی برای فرآوری آجیل می باشد که عطر و طعم، رنگ، بافت و ظاهر آجیل به طور قابل توجهی با فرآیند برشته کردن افزایش پیدا می کند.

نحوه خرید 

با توجه به تجربه خرید خودم در دوران بارداری و اینکه شرایطی که در این دوران وجود دارد باعث می شود که کمتر برای خرید بیرون برویم من تخمه افتابگردان دور سفید را به صورت خام از فروشگاه اینترنتی هانی‌فود خریداری کردم. قیمت خرید تخمه افتابگردان دور سفید در این فروشگاه اینترنتی نسبت به سایر فروشگاه ها مناسب و از همه مهم تر دانه های یکدست و تازه تحویل گرفتم. بچه همچنبن از شما عزیزان دعوت میکنم مقاله مربوط به فلفل پول بیبر را نیز مطالعه کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران