تعداد بازدید : 68
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۱۴
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۲/۵/۱۴ ۱۰:۱۸:۲۲
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

عفونت قارچی واژن چیست؟

(ویرایش)

 

مخمر قارچی است که معمولاً به تعداد کم در واژن زندگی می کند. عفونت قارچی واژن به این معنی است که سلول های مخمری بیش از حد در واژن رشد می کنند. این عفونت ها بسیار شایع هستند. آنها ممکن است شما را بسیار آزار دهند، اما معمولاً جدی نیستند. عفونت قارچی یک عفونت مقاربتی (STI) نیست. برای ارتباط با بهترین متخصص زنان در تهران اینجا کلیک کنید

چه چیزی باعث آن می شود؟

یک واژن سالم دارای تعداد زیادی باکتری و چند سلول مخمر است. هنگامی که چیزی تعادل این موجودات را تغییر می دهد، مخمر می تواند بیش از حد رشد کند و علائم ایجاد کند. مصرف آنتی بیوتیک ها گاهی باعث این عدم تعادل می شود. علل دیگر عبارتند از برخی مشکلات سلامتی، مانند دیابت، و سطوح بالای استروژن ناشی از بارداری یا هورمون درمانی.

علائم چیست؟

عفونت قارچی باعث خارش یا درد در واژن می شود. گاهی اوقات هنگام ادرار کردن یا رابطه جنسی باعث درد یا سوزش می شود. برخی از زنان همچنین دارای ترشحات غلیظ، کلوخه و سفید رنگی هستند که بویی ندارد و کمی شبیه پنیر کوتیج است.

چگونه تشخیص داده می شود؟

در مورد عفونت واژن به راحتی می توان اشتباه حدس زد. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی دارید، اگر این اولین بار است که علائم دارید، یا اگر باردار هستید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است بتواند بر اساس سابقه پزشکی و معاینه واژینال شما را تشخیص دهد.

عفونت قارچی واژن چگونه درمان می شود؟

اگر باردار نیستید و می‌دانید که عفونت قارچی دارید، می‌توانید خود را با داروهای ضد قارچ بدون نسخه درمان کنید. اگر باردار هستید، از این داروها بدون مشورت با پزشک خود استفاده نکنید. اگر در یک سال بیش از چهار عفونت دارید، برای آزمایش و درمان به پزشک مراجعه کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران