تعداد بازدید : 95
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۱۷
کاربران آنلاین : 0
nini1991
۱۴۰۲/۵/۱۷ ۱۰:۱۵:۳۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۵/۱۷ ۱۰:۱۵:۴۰

تاثیر آرد کینوا در دوران بارداری چیست؟

(ویرایش)

آرد کینوا

یکی از دغدغه‌های مهم برای زنان باردار، انتخاب یک رژیم غذایی سالم و کارآمد است که بتواند علاوه بر، برآورده شدن نیاز بدن، به رشد جنین خود کمک کرده و در نهایت با یک برنامه غذایی صحیح، کودکی سالم به دنیا بیاورد. بارداری دوره‌ای است که شما باید با خوردن غذاهای سالم و مقوی، در زمان مناسب برای داشتن یک نوزاد سالم، مراقبت ویژه‌ای از خود داشته باشید.

رژیم غذایی در دوران بارداری که یکی از دوران های حساس زندگی محسوب می‌شود، از نکات بسیار مهم است؛ لذا مراقبت از خود و تغذیه سالم می‌تواند تأثیر به سزایی در تولد یک نوزاد سالم داشته باشد. کلید حل این مسئله مهم برای خانم‌های باردار، دانه شگفت‌انگیز آرد کینواست که با جثه کوچک خود می‌تواند به‌درستی پاسخ‌گوی نیاز شما خانم‌های باردار باشد.

مصرف آرد کینوا در بارداری چه تاثیری دارد؟


آرد کینوا از دانه کامل تهیه می‌شود که منبع غنی از پروتئین و فیبر گیاهی است. همان طور که گفته شد، آرد کینوا از یک غله کامل است که به دلیل مزایای تغذیه‌ای و پزشکی به ‌سرعت در سرتاسر جهان درحال ‌رشد است. یک فنجان کینوا پخته، حدود هشت گرم پروتئین و پنج گرم فیبر دارد. برخلاف برخی پروتئین‌های گیاهی، کینوا یک پروتئین گیاهی کامل است، به این معنی که حاوی نه اسیدآمینه ضروری که بدن به‌تنهایی قادر به ساخت آن نیست.

آرد کینوا ازآنجاکه حاوی پروتئین کامل و بیشتری نسبت به غلات دیگر است، ازاین‌رو یک غذای فوق‌العاده برای بارداری است. همچنین میزان چربی اشباع نشده بیشتر و قند کمتری نسبت به سایر غلات دارد. پروتئین موجود در آرد کینوا، به رشد مناسب بافت‌های جنین و هم چنین به رشد سینه و بافت رحم در طول بارداری کمک کرده و نقش مهمی در افزایش تأمین خون دارد. بدین معنی که خون بیشتری به جنین می‌رساند.

این آرد کینوا منبع عالی کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین E، ویتامین B است و منبع شگفت‌انگیزی از اسیدفولیک که یکی از پارامترهای مهم در سلامتی است. به‌طوری‌که منبع فوق‌العاده اسیدفولیک، همه سلول‌ها را قادر به توسعه و تولید می‌کند. زنان باردار باید روزانه حدود ۲ تا ۳ وعده کینوا را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا به‌سلامتی و رشد جنین خود کمک کنند.

همچنین اسیدفولیک می‌تواند خطر نقایص لوله عصبی را که نقایص مادرزادی مغز و نخاع هستند، را کاهش دهد. نقص لوله عصبی می‌تواند منجر به درجات مختلفی از فلجی، بی‌اختیاری و گاهی ناتوانی ذهنی شود.

تاثیر بر قند خون

معجزه آرد کینوا حاوی مقادیر بالای فیبر است که تنظیم‌کننده گلوکز است. دارای شاخص گلیسمی پایینی که از بالارفتن ناگهانی سطح گلوکز جلوگیری می‌کند. کینوا منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین، فیبر، ویتامین E، ویتامین B، اسیدفولیک، آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی گیاهی که به ایمن‌سازی و ساخت سلول‌های جدید مادر و کودک کمک می‌کند.

پودر کینوا فاقد گلوتن است و برای خانم‌های بارداری که به آرد گندم حساسیت دارند، بسیار گزینه خوبی است. کینوا طبع گرم دارد، میزان قند را تنظیم می‌کند، جایگزین مناسب برنج است، زیرا برنج طبع سرد دارد و میزان قند خون را به‌سرعت کاهش می‌دهد.

نظر پزشکان در مورد آرد کینوا

بسیاری از متخصصان خواص آرد کینوا را که قدمت دیرینه حدود ۵۰۰۰ هزارساله دارد را بررسی کرده، متوجه شدند که این دانه دارای تعادل بسیار خوبی از روغن، کالری، پروتئین مناسب، چربی‌های اشباع نشده و آنتی‌اکسیدان‌هاست، به همین علت گزینه مناسبی برای تغذیه زنان باردار جهت دریافت تأمین مواد موردنیاز به خود و جنینشان است که به بهبود عملکرد مغز و پایه‌های سلولی مادر و جنین کمک می‌کند.

در دوران بارداری دریافت پروتئین و کالری کافی برای گیاه‌خواران دشوار است که مادر بتواند نیاز خود و جنین را فراهم کند. آرد کینوا حاوی تمام اسیدآمینه‌های ضروری و اساسی است؛ بنابراین منبع کامل پروتئین است که عملاً با گوشت و سویا یکسان است.

قطعا با توجه به ویژگی‌های گفته شده و خواص معجزه گری که دارد قطعا قیمت خرید آرد کینوا در کنار کیفیت و میزان خلوصش مهم است. به همین دلیل انتخاب یک فروشگاه خوب خیلی مهم است من به شما دوستان فروشگاه اینترنتی هانی‌فود را معرفی میکنم که تمامی محصولاتش ارگانیک بوده و سفارشتان را نیز در اسرع وقت دریافت می کنید. از شما دوستان دعوت میکنم مطلب قبلی که مربوط به پودر ماچا است را نیز مطالعه کنید و از این نوشیدنی لذت ببرید.

 

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران