تعداد بازدید : 1744
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۱۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۱۷
کاربران آنلاین : 0
لیلی خانم
۱۴۰۲/۵/۱۷ ۱۲:۴۲:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۴:۳۵:۱۹

به نظرتون روفرشی کشدار بدوزم یا آماده بخرم؟

(ویرایش)

برخی از خانم های حساس که به دنبال طرح و رنگ خاصی برای روفرشی هستند، به فکر دوخت روفرشی کشدار متناسب با سلیقه خود هستند. از طرفی حتی کسانی هم که از جمع شدن مداوم روفرشی های ساده خسته شده اند، شاید دوخت کش های مخصوص در اطراف روفرشی قبلی را ترجیح می دهند. این در حالی است که امروزه روفرشی های کشدار آماده هم در بازار وجود دارد.

 اما موضوع این جا است که بهتر است روفرشی کشدار بدوزیم یا بخریم؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

روش دوخت روفرشی کشدار در خانه

در این قسمت، مراحل دوخت روفرشی کشدار را به شما معرفی می کنیم. آنگاه می توانید برای خرید یا دوخت این مدل روفرشی تصمیم گیری درستی داشته باشید:

1.ابتدا با توجه به  فرش  مورد نظر خود، ابزاری شامل نخ، سوزن و کش هایی با طول و عرض زیاد را تهیه کنید. توجه داشته باشید که این وسایل باید برای دوخت روفرشی مناسب باشند.

2.طول و عرض فرش را به دقت اندازه گیری کنید. دقت کنید که طول فرش را از ریشه ها اندازه گیری کنید و اطراف فرش را به اندازه 15سانتی متر برای درز جدا کنید.

3.پس از برش پارچه، آن را روی فرش پهن کنید و قسمت گوشه ها را یک مربع به اندازه یک سانت خالی بگذارید.

4.پس ازدوخت پارچه، دور تا دور روفرشی را لیفه بدوزید و کش را درون آن عبور دهید. توجه کنید که کش را به اندازه 40سانتی متر کمتر از دور تا دور فرش برش بزنید. برای عبور کش، گوشه ای از لیفه را باز بگذارید و با کمک سنجاق سر، کش را عبور دهید و انتهای آن را حتما بدوزید.

5. اگر می خواهید روفرشی بهتر روی فرش قرار بگیرد، وسط آن را با کش پهن بدوزید.

دقت کنید که اگر به صورت اصولی مراحل دوخت را طی نکنید، روفرشی کشدار زیبایی خود را از دست می دهد.

روفرشی آماده از کجا بخریم؟

با توجه به این که دوخت روفرشی کشدار به مهارت نیاز دارد و ممکن است وقت گیر باشد و یا در نهایت به زیبایی روفرشی کشدار آماده نباشد، می توانید به راحتی روفرشی آماده را از فروشگاه هایی آنلاین، با قیمت و کیفیت مناسب مانند یزد نساج و با سلام خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که اگر به دنبال تولیدی مستقیم روفرشی هستید، یزد نساج گزینه مناسبی برای شما است.

 

 

بخند به روی دنیا
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران